AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Vi flytter snart til nytt hus som har fiber fra Altibox og ''alle'' i området har kun Altibox både for bredbånd og kabel-tv. Nå har vi Telenor (Canal Digital) når det gjelder kabel-tv og jeg lurer på om noen kan dele erfaringer med Altibox når det gjelder bredbånd og kabel-tv. Jeg er ikke veldig fornøyd med Telenors kundeservice for eksempel, men de har bra utvalg av kanaler. Hvordan er Altibox (dere som har Altibox)? Anonymkode: 4de2a...a91
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Jeg ser Altibox har bindingstid 12 måneder. Og så står det: Dersom Kunden velger å avbestille Tjenesten i bindingstiden faktureres Kunden et avbruddsgebyr som tilsvarer en forholdsmessig andel av den økonomiske fordelen som Kunden har hatt som følge av avtalen om bindingstid. Hva betyr det? Hvor stort gebyr må man betale? TS Anonymkode: 4de2a...a91
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Vi har altibox. Kundeservicen der er kjempebra! Chat hele døgnet, har aldri trengt å vente lenge. Trenger vi nytt utstyr har vi fått det dagen etter levert på døra. Skulle egentlig bytte til Telenor, men etter at de fortsatt ikke hadde fått satt opp utstyr og lignende 1,5 mnd etter hadde lovet oppstartsdato, og jeg hadde tilbragt mye tid i telefonkø eller sendt Mail det tok flere dager å få svar på, fikk vi hevet kontrakten, og er fortsatt hos Altibox. Anonymkode: 1d7de...6ec
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har altibox. Kundeservicen der er kjempebra! Chat hele døgnet, har aldri trengt å vente lenge. Trenger vi nytt utstyr har vi fått det dagen etter levert på døra. Skulle egentlig bytte til Telenor, men etter at de fortsatt ikke hadde fått satt opp utstyr og lignende 1,5 mnd etter hadde lovet oppstartsdato, og jeg hadde tilbragt mye tid i telefonkø eller sendt Mail det tok flere dager å få svar på, fikk vi hevet kontrakten, og er fortsatt hos Altibox. Anonymkode: 1d7de...6ec Takk for svar. Jeg ser nå at området hvor vi kjøpte har Altibox monopol på fiber. Telenor har ikke fiber der. Det betyr egentlig at vi ''må'' ha Altibox for bredbånd iallefall. Godt å høre dere har positiv erfaring. Anonymkode: 4de2a...a91
Torelli Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 Ekstremt fornøyd med Altibox. Hadde get før kan ikke sammenlignes. Nå betaler jobben regninga, men altibox er litt dyrere.. ( iallefall enn get, vet ikke med telenor)
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 Ekstremt fornøyd med Telenor. Altibox har jeg ikke noe forhold til, men de kom her og skulle selge meg noe som var Sååå bra! Måtte bare binde meg i 12 måneder og betale sånn og sånn, og attpåtil så tilbudte han meg lavere hastighet til en høyere pris! Kan tro jeg slo til på den. Han brukte også argumentet om At "de fleste naboene her har faktisk gått over til altibox så det vi prøver nå da er å passe på at det er konkurranse her slik at dere ikke får dårligere tilbud fordi en leverandør har monopol". Jaha ja, det er derfor du nettopp fortale meg at de fleste har byttet over til dere da eller, høres litt ut som at du ønsker at altibox skal ha monopol her??? Kundeservicen deres har jeg vært borti og den suger balle! I overgang fra kabel til fiber skulle vi egentlig ha de, men med så ræva kundeservice gadd jeg ikke. Telenor er awesome på alle områder, spesielt kundeservice! Til og med pris og kvalitet! Anonymkode: f6387...1e1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 Vi har fiber fra viken, og kunne velge altibox som leverandør på tv-tjenester. Valgte dette bort og gikk for Strim til tv i stedet og har bare fiber fra viken. En fantastisk og mye billigere løsning. Anonymkode: 6b8ee...e73
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg ser nå at området hvor vi kjøpte har Altibox monopol på fiber. Telenor har ikke fiber der. Det betyr egentlig at vi ''må'' ha Altibox for bredbånd iallefall. Godt å høre dere har positiv erfaring. Anonymkode: 4de2a...a91 Ikke nødvendigvis, Telenor tilbyr også mobilt bredbånd som erstatning for kobbernettet som stenges snart. Anonymkode: 65f0e...2e7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 Jeg har jobbet i Telenor, og har Altibox hjemme. har hatt altibox i 5 år, og har kun opplevd én feil på fiberen (ble rettet dagen etterpå). Er veldig fornøyd med Altibox, de er fantastisk på både kundeservice og levering av fiber. Produktene de har er bra og oppdatert (kanaler og utstyr). Kundeservice til Telenor trekker ned, enormt. Anonymkode: 9df54...894 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis, Telenor tilbyr også mobilt bredbånd som erstatning for kobbernettet som stenges snart. Anonymkode: 65f0e...2e7 Ikke velg mobilt bredbånd over fiber 🤦♀️ Anonymkode: 9df54...894 2
Gjest Blondie65 Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 Jeg har hatt Altibox i to og et halvt år gjennom sameiet. Det viser seg at det ble inngått "el kjipo" pakke av utbygger - dette skal vi nå endre, men det blir da vesentlig dyrere. Valgfriheten i den pakken vi har er elendig, men i den nye blir det noe helt annet. De som har hatt den nye pakken er fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har fiber fra viken, og kunne velge altibox som leverandør på tv-tjenester. Valgte dette bort og gikk for Strim til tv i stedet og har bare fiber fra viken. En fantastisk og mye billigere løsning. Anonymkode: 6b8ee...e73 Jeg sjekket nå at det er VIken som er leverandør også i vårt område. Er du fornøyd med bredbånd da? Jeg synes også det er litt stive priser for tv og bredbånd, men synes ikke ikke-fiber er et alternativ egentlig. Anonymkode: 4de2a...a91
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 På 6.9.2020 den 10.04, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis, Telenor tilbyr også mobilt bredbånd som erstatning for kobbernettet som stenges snart. Anonymkode: 65f0e...2e7 Er jo helt idiotisk å velge mobilt bredbånd over fiber, skjønner ikke de som gjør det. Anonymkode: 65c96...aa1
Gjest EmKay Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 Vi har hatt altibox i mange år, og har forsåvidt vært fornøyd. De har god kundeservice, bedre enn det jeg har erfart med telenor. Men det siste halvåret har vi opplevd ganske ustabilt nett, som til tross for flere henvendelser ikke har sett ut til å bli noe bedre. Så vi vurderer å bytte, da muliggens til telenor.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 Alle er sååå fornøyde med altibox, men da vi hadde problemer var det NULL hjelp å fra kundeservice..... vi måtte bare si opp, da de ikke ville prøve å fikse problemet engang! Anonymkode: cb3f7...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå