Gå til innhold

Ansette privat kokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke bedre å bestille ferdiglagd mat fra restauranter? Det er bare å ta kontakt å høre om har take away. Ellers har jeg ikke hørt om kokker som tar på seg middagsoppdrag ett par dager i uka, bortsett fra om det er snakk om selskaper. Men du kan alltids sette inn en annonse på Finn eller lignende. Betaler du godt nok, finner du sikkert noen. 

Anonymkode: ac209...c64

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er helt fantastisk at du velger å gjøre dette! Du bidrar til flere arbeidsplasser!! 😀 👏 Er ikke noe annerledes å be noen om å lage mat til dere, som å ha fast vakehjelp eller barnevakt! 🙂

Anonymkode: cb99e...59a

Helt enig!

Nå er ikke dette aktuelt for meg, men det første som hadde kommet inn dørene her den dagen jeg hadde hatt råd til det er vaskehjelp! Mat liker jeg å lage selv.

TS hvis du ikke finner andre løsninger ville jeg kontaktet hotell, videregående skole eller restauranter i nærheten for å annonsere behovet. I disse dager er det jo mange slike virksomheter som sliter og kanskje har måttet si opp eller permittere dyktige fagfolk. Har du prøvd foreningen deres?

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Rett til å unne seg luksus» Luksus er ikke noe menneskerett. Dersom du har sååå mye penger at du må skryte av det - så kan du vel heller gi til veldedighet og de som trenger det mer enn deg? 

Anonymkode: 98c9d...63a

Hun skrev vel bare at hun hadde en del slik at folk her forstår hvorfor hun vil ansette kokk. Man må jo få lov til å skrive her inne uten at folk kommer med slike kommentarer. 

Anonymkode: e350d...3ce

Skrevet
På 5.9.2020 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er kokk, og dette er faktisk min drømme jobb 😂 en kokkevenn av meg jobbet med dette i 4 mnd, da en utenlandsk familie bodde i norge i 4 mnd. Han jobbet faktisk fult mandag-fredag, og i helgen ved spesielle anledninger. Han kjøpte inn alt, lagde menyen etter deres ønsker. Han laget frokost, lunsj og middag. Ryddet og vasket og alt som hørte kjøkkenet til. Fikk betalt vanlig kokkelønn, og fikk SYKT mye tips i tilegg 🤭

En annen vannine av meg jobbet som fast hushjelp i en langere periode, og hennes jobb var å gjøre klar frokost, og smøre niste til foreldre og barn. Rydde og vaske huset, hente barna i barnehagen og skole. Handle inn det som var på handle listen, og lage middag. Hun og jobbet mandag til fredag, med vanlig lønn 🙂

Det eneste du må gjøre er å legge ut jobben på finn, så velger du hva du ønsker fra den ansatte 🙂

Anonymkode: cb99e...59a

Hvor finner man disse jobbene? Kan man legge ut en annonse selv? 

Skrevet

Jeg har faktisk tenkt det samme. Googlet for å se hvor mye privat hushjelp/indisk kokk koster, bare i tilfelle jeg skulle vinne 600-700 millioner kr. Den/de får egen bolig i kjeller etasje. Hittil har jeg ikke fått inn mer 50-60 kr i ny og ne 🤷‍♀️🤷‍♀️😬🤪

Fant liksom ikke ut av det. Ikke så mye å finne der ute. 

Anonymkode: e3783...04d

Skrevet

Det hadde jeg glatt gjort om jeg hadde vært rik, er så jæ....lei av å lage mat.  Tenk en som planla, handla, laga maten, serverte og tok oppvasken etterpå.  Måtte vært en drøm.

• Liker 2
Skrevet

Blir litt overrasket over de negative kommentarene til TS.. Altså TS betaler vel skatt som alle andre og har rett til å velge selv hva pengene går til!

Synes det høres digg ut å ha egen kokk! Kan se for meg at det absolutt er mulighet for at en god kokk kan ha lyst til noe slikt. Så lenge de ikke må lage det samme hver dag og føler de får bra betalt for alle delene av jobben; planlegging og innkjøp etc

Anonymkode: 04abf...de4

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir litt overrasket over de negative kommentarene til TS.. Altså TS betaler vel skatt som alle andre og har rett til å velge selv hva pengene går til!

Synes det høres digg ut å ha egen kokk! Kan se for meg at det absolutt er mulighet for at en god kokk kan ha lyst til noe slikt. Så lenge de ikke må lage det samme hver dag og føler de får bra betalt for alle delene av jobben; planlegging og innkjøp etc

*negative kommentarene rettet til TS var det jeg mente å skrive 

Skrevet
På 5.9.2020 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Bor i Oslo😀

Anonymkode: a1c3f...085

Kan du ikke legge ut annonse på Finn.no f.eks? At du ønsker å ansette en fastkokk? Det er sikkert noen kokker dere ute som gjerne vil ha en sånn type jobb. 

Anonymkode: 0fd70...070

• Liker 2
Skrevet

Om jeg hadde hatt veldig god råd, hadde jeg ansatt både kokk, hushjelp og sjåfør. Det er deilig med luksus. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Apocalypte skrev:

Det hadde jeg glatt gjort om jeg hadde vært rik, er så jæ....lei av å lage mat.  Tenk en som planla, handla, laga maten, serverte og tok oppvasken etterpå.  Måtte vært en drøm.

Måtte vært en drøm å jobbet med dette. Får aldri nok av å lage mat :) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Måtte vært en drøm å jobbet med dette. Får aldri nok av å lage mat :) 

Samme her. Jeg skjønner at ikke alle har det sånn - men samtidig forstår jeg liksom ikke problemstillingen i tråden.

Anonymkode: c1827...80b

Skrevet

Min første tanke var ikke så hyggelig, men så tenkte jeg: Hvorfor er dette "verre" enn vaskehjelp? Utradisjonelt? Absolutt, men har man råd så hvorfor ikke?

• Liker 1
Skrevet

Hmm ts. Har du søkt på meal prep også? Da må du evt bare varme opp selv. Det får vi levert ukentlig, og er veldig bra. Men vi bor i Bergen.

Anonymkode: bb02d...472

Skrevet

Jeg har jobbet som kokk i årevis. Legg ut annonse på Finn og betal godt, så får du deg en god kokk. Lønn er viktig og planlegging/kjøp av gode råvarer tar opp mye av tiden til kokker. Spør om referanser! Ikke ansett noen som har jobbet for Adecco o.l. i åfevis. De gode kokkene får seg faste jobber kort tid etter de begynner i vikarbyråer. 

Anonymkode: d90bb...d5e

Annonse
Skrevet

Ville heller brukt penga på å lære rettskrivning og bruk av stor bokstav i starten av setninger.

Anonymkode: 0a3c2...2d4

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville heller brukt penga på å lære rettskrivning og bruk av stor bokstav i starten av setninger.

Hvorfor det? Vedkommende gjør det såpass godt i livet økonomisk at slike feil ikke har satt en stopper. Høres ut som en bitter kommentar. Gleder meg over andre som kan nyte livet, jeg. 

Skulle ønske jeg kunne leve i luksus selv, men er ikke misunnelig på dem som kan for det. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? 

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2020 den 20.11):

hei. Vet ikke om det er riktig forum å spørre å spørre i men jeg prøver 😁

Nå er det slik at vi har veldig god råd og jeg syntes det er sikkelig hærk å lage middag hverdag så derfor ønsker vi å ansette en privat kokk som kan komme hjem til oss og lage middag ett par ganger i uka. Er det noen som har gjort det eller har erfaring med det? Rydder kokken etter seg? Hvordan er ordningen med å få en fremmed til å lage mat annenhver dag?

noen som kan dele erfaring med dette?

på forhånd takk

Anonymkode: a1c3f...085

Dette skulle jeg likt også. Studerer selv og hadde spart meg for mye tid om jeg ansatte en privat kokk. Trenger ikke være en dyktig person, men feks en som holder på med kokkeutdannelse/nylig ferdig. Kunne vært fleksibel og latt kokken bestimme middag så lenge det er rimelig sunt. Slik får også kokken øvd seg på retter som han/henne ønsker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2020 den 21.09):

Du kan jo ta kontakt med nærmeste vgs, og høre om de har elever som er interresert i en jobb? 

Anonymkode: 250b6...e16

Men kan ikke folk fra VgS være litt grisete da. Hadde liksom ikke blitt overasket om det lå en snørrklyse i middagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...