AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #21 Skrevet 5. september 2020 Kan dere ikke bestille take away mat. Dere bor i Oslo, må jo gå an og få mye god og spennende mat på døra da. Anonymkode: 59000...021 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #22 Skrevet 5. september 2020 Hei, jeg er kokk, og dette er faktisk min drømme jobb 😂 en kokkevenn av meg jobbet med dette i 4 mnd, da en utenlandsk familie bodde i norge i 4 mnd. Han jobbet faktisk fult mandag-fredag, og i helgen ved spesielle anledninger. Han kjøpte inn alt, lagde menyen etter deres ønsker. Han laget frokost, lunsj og middag. Ryddet og vasket og alt som hørte kjøkkenet til. Fikk betalt vanlig kokkelønn, og fikk SYKT mye tips i tilegg 🤭 En annen vannine av meg jobbet som fast hushjelp i en langere periode, og hennes jobb var å gjøre klar frokost, og smøre niste til foreldre og barn. Rydde og vaske huset, hente barna i barnehagen og skole. Handle inn det som var på handle listen, og lage middag. Hun og jobbet mandag til fredag, med vanlig lønn 🙂 Det eneste du må gjøre er å legge ut jobben på finn, så velger du hva du ønsker fra den ansatte 🙂 Anonymkode: cb99e...59a 7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #23 Skrevet 6. september 2020 Jeg tror det enkleste vil være å legge ut en annonse på finn. Det er nok mange kokker som er permittert nå, så du vil nok få god respons. Anonymkode: e164d...be1 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #24 Skrevet 6. september 2020 Hvorfor så sure mot HI? Personlig kokk hjemme er det første jeg hadde gått for hvis jeg plutselig fikk økonomi til det. Tenk så deilig å komme hjem til ferdig middag, varierte rette jeg ikke hadde tenkt på selv og slippe ryddingen etterpå. Jeg skal faktisk være den første her til å innrømme at jeg er missunnelig på HI. Anonymkode: 38715...762 9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #25 Skrevet 6. september 2020 Men altså, hvor god mat får dere egentlig servert av dette, om man skal være litt logisk her? Jeg har erfaring fra yrket, kjenner mange kokker, og å være daglig huskokk for en familie står vel nederst på ønskelista for de fleste. Gode kokker ønsker jo å ha kreativitet, bygge sitt rykte og være tilknyttet gode restauranter med kollegaer og en kundegruppe, ikke å stå og svette på ditt hjemmekjøkken på Vinderen. Noen arbeidsløse kokker biter kanskje på og sier ja, men det er ikke prima kokker, for å si det sånn. Sjansen er stor for at du ender opp med middag i kvalitetssjiktet Egon eller den lokale thaisjappa. Ser for meg at det er et større marked for dette i byer som Los Angeles og London, men også der er det som regel en immigrant som hyres inn, på samme måte som gartner, hushjelp osv. Det er ikke den type jobb folk med valgmuligheter ønsker seg, kanskje med mindre du er gift med Kongen og det er slottskjøkkenet vi snakker om. Anonymkode: ff8dd...d73 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #26 Skrevet 6. september 2020 Kanskje det er lettere å bestille mat hjem på døra? Jeg tenker at da står dere også friere med tanke på klokkeslettet, hvis dere har aktiviteter om ettermiddagen. Det er jo mulig å få god hjemmelaget mat på den måten også. Anonymkode: 22f20...903 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #27 Skrevet 6. september 2020 Høres kjempefint ut. Vet av mange kokker som hadde likt det oppdraget. 😊 Bare pass på at de får godt nok betalt for planlegging, handling og rydding. Anonymkode: f2652...a91
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #28 Skrevet 6. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Men altså, hvor god mat får dere egentlig servert av dette, om man skal være litt logisk her? Jeg har erfaring fra yrket, kjenner mange kokker, og å være daglig huskokk for en familie står vel nederst på ønskelista for de fleste. Gode kokker ønsker jo å ha kreativitet, bygge sitt rykte og være tilknyttet gode restauranter med kollegaer og en kundegruppe, ikke å stå og svette på ditt hjemmekjøkken på Vinderen. Noen arbeidsløse kokker biter kanskje på og sier ja, men det er ikke prima kokker, for å si det sånn. Sjansen er stor for at du ender opp med middag i kvalitetssjiktet Egon eller den lokale thaisjappa. Ser for meg at det er et større marked for dette i byer som Los Angeles og London, men også der er det som regel en immigrant som hyres inn, på samme måte som gartner, hushjelp osv. Det er ikke den type jobb folk med valgmuligheter ønsker seg, kanskje med mindre du er gift med Kongen og det er slottskjøkkenet vi snakker om. Anonymkode: ff8dd...d73 Kanskje dette er helt greit for TS? Jeg kan forstå det, i så fall. Anonymkode: 575ae...553 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #29 Skrevet 6. september 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: «Rett til å unne seg luksus» Luksus er ikke noe menneskerett. Dersom du har sååå mye penger at du må skryte av det - så kan du vel heller gi til veldedighet og de som trenger det mer enn deg? Anonymkode: 98c9d...63a Hvorfor må de det? Veldedighet hvor de øverst tar 90% av inntektene de får? Glem å få noe fornuftig svar på KG ts . Fullt av sjalu kvinner som bare dømme andre som har et mye bedre liv enn de selv har. Jeg har lurte litt med dette før da jeg komme fra et land hvor de som har penge har personlig kokk. Når jeg googlet fant jeg ingenting. Det eneste jeg kan tenke er å legge ut noe på FINN. Der kunne du kanskje finne enn som er kjempeflink å lage mat, og gjerne får ekstra inntekt ved å komme til dere noen dager i uken for å lage mat. Lykke til! Anonymkode: 17d5c...019 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #30 Skrevet 6. september 2020 38 minutter siden, AnonymBruker said: Men altså, hvor god mat får dere egentlig servert av dette, om man skal være litt logisk her? Anonymkode: ff8dd...d73 Tror du det er hvem som helst som vil varme opp Fjordland pakke de kommer til å ansette? Tror du det er ingen i Norge som klarer å lage bra mat og vil ha denne jobben? Det går mange permiterte kokker for tiden som ville gjerne ha denne jobben, det er jeg 100% sikkert på. Anonymkode: 17d5c...019
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #31 Skrevet 6. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Ser for meg at det er et større marked for dette i byer som Los Angeles og London, men også der er det som regel en immigrant som hyres inn, på samme måte som gartner, hushjelp osv. Det er ikke den type jobb folk med valgmuligheter ønsker seg, kanskje med mindre du er gift med Kongen og det er slottskjøkkenet vi snakker om. Som amerikaner kan jeg love deg at de som har penge nok til å ha personlig kokk der borte ansetter ikke Juan fra Tijuana for 10kr i timen. Når det kommer til mat er de snobbete som F og ansette de som virkelig kan dette. Har ikke du sett på Food Network? Går en show der med en personlig kokk- han tjener seg rik han. DETTE er normalt i LA. Anonymkode: 17d5c...019
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #32 Skrevet 6. september 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: «Rett til å unne seg luksus» Luksus er ikke noe menneskerett. Dersom du har sååå mye penger at du må skryte av det - så kan du vel heller gi til veldedighet og de som trenger det mer enn deg? Anonymkode: 98c9d...63a Ingen som har påstått det er en menneskerett heller. Om folk ønsker å unna seg litt ekstra så må de vel få lov til det uten at en bitterpikk som deg må spy ut eder og galle. Misunnelig? Å si at man har god råd er ikke skryt det er et faktum at noen har god råd Anonymkode: 89e7b...135
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #33 Skrevet 6. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor må de det? Veldedighet hvor de øverst tar 90% av inntektene de får? Glem å få noe fornuftig svar på KG ts . Fullt av sjalu kvinner som bare dømme andre som har et mye bedre liv enn de selv har. Jeg har lurte litt med dette før da jeg komme fra et land hvor de som har penge har personlig kokk. Når jeg googlet fant jeg ingenting. Det eneste jeg kan tenke er å legge ut noe på FINN. Der kunne du kanskje finne enn som er kjempeflink å lage mat, og gjerne får ekstra inntekt ved å komme til dere noen dager i uken for å lage mat. Lykke til! Anonymkode: 17d5c...019 Hvordan vet du at det bare er kvinner som svarer her? Anonymkode: 7ba6f...c74 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #34 Skrevet 6. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor herregud? Vi har jobbet hardt for å komme oss dit hvor vi er og dermed har vi rett til å unne seg luksus! Janteloven ass! Anonymkode: a1c3f...085 Du klarer hvertfall å fremstille deg selv som en klovn, god bedring 🙂 Anonymkode: 390b0...5e8 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #35 Skrevet 6. september 2020 Jeg har ikke sett gode løsninger i Norge, men har opplevd det i utlandet. Genialt konsept. Man har møte/samtale, deler preferanser og ønsker, lager en meny som du så sier deg enig i. De handler inn, kommer hjem, og lager opp lunsj og middag for 2-3 dager i slengen. Et annet tips fra meg er faktisk Reko-ringen. Stadig flere tilbyr ferdige retter, som holder i fryser eller kjøleskap en god stund. Da får man sunne og lokale retter. Se bort fra alle jantelov kommentarer. Hadde brukt det selv om det ikke var for at vi likte å lage mat. Men har andre områder der vi kjøper inn tjenester og hjelp, for å kjøpe oss selv tid. Anonymkode: 3908e...617 3
mercury_ Skrevet 6. september 2020 #36 Skrevet 6. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men altså, hvor god mat får dere egentlig servert av dette, om man skal være litt logisk her? Jeg har erfaring fra yrket, kjenner mange kokker, og å være daglig huskokk for en familie står vel nederst på ønskelista for de fleste. Gode kokker ønsker jo å ha kreativitet, bygge sitt rykte og være tilknyttet gode restauranter med kollegaer og en kundegruppe, ikke å stå og svette på ditt hjemmekjøkken på Vinderen. Noen arbeidsløse kokker biter kanskje på og sier ja, men det er ikke prima kokker, for å si det sånn. Sjansen er stor for at du ender opp med middag i kvalitetssjiktet Egon eller den lokale thaisjappa. Ser for meg at det er et større marked for dette i byer som Los Angeles og London, men også der er det som regel en immigrant som hyres inn, på samme måte som gartner, hushjelp osv. Det er ikke den type jobb folk med valgmuligheter ønsker seg, kanskje med mindre du er gift med Kongen og det er slottskjøkkenet vi snakker om. Anonymkode: ff8dd...d73 Jeg er kokk i London og jeg kan love deg at de som ansetter private kokker legger lista høyt. De jeg kjenner som jobber som dette tjener ordentlig godt, mye bedre enn de ville gjort på restaurant. Det er mange som har jobbet mange år i fine dining eller Michelin restauranter som begynner som privat kokk når de ikke orker mer. Mye bedre lønn og arbeidsforhold. De fleste jobber som frilansere gjennom et firma som passer på at standarden alltid er skyhøy og at klientene er fornøyde. Jeg hadde gått for det! For meg ville det vært en drømmejobb. Du kan foreslå hvordan du ser for deg den kommende uken og kokken tilrettelegger og planlegger. Så kan dere se gjennom ukesmenyen sammen hvis du vil og godkjenne. Det er klart de vasker og rydder etter seg og!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #37 Skrevet 6. september 2020 Det hadde vært drømmen om jeg noen gang tjener masse penger eller vinner i Lotto. Er glad i å lage mat, men det er ikke noe moro i hverdagen med kjas og mas med unger og alt. Har heller ingen andre tips enn Finn. Kanskje det finnes noen Facebook grupper for kokker i Oslo hvor det hår an å legge ut en forespørsel? Anonymkode: ed3a9...3d2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #38 Skrevet 6. september 2020 Noe som kanskje er vesentlig, er om TS ser for seg å betale det det faktisk koster, eller om det er et ønske om å få noen til å jobbe ræva av seg for to kroner og femti øre. Anonymkode: 575ae...553 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #39 Skrevet 6. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her! For det første så bor jeg ikke på Vindern men heller på Groruddalen. For det andre så har jeg kun kommet hit for å få råd og tips og ikke annet som å skryte at jeg er rik! Vi er en barnefamilie som ønsker å ha middagen klar dvs alt fra hverdagslige retter til» fine dining» Vi ser etter en helt vanlig kokk som kan lage god mat en hobby kokk også går, ikke en stjernekokk selv om vi har økonomi til det mtp kanskje en stjernekokk vil finne det kjedelig å lage middag hjemme hos noen. Og dessuten så ønsker vi en kokk med ordnede forhold dvs at vi betaler skatt og det som må til for å ansette noen. Om man tjener godt og har ekstra lapper til overs så skal man bruke dem akkurat til det man vil. Vi jobber hardt og bidrar til samfunnet og det at noen sier det er ikke menneskerett til å Unne seg noe Luksus har det ikke bra med seg selv! Tenk å bare komme hjem og slippe å tenke på å lage middag og stresse seg rundt det også kommer du til ferdig hjemmelaget mat, kjøkkenet er strøkent og familien har mer tid til overs og er mette og glade! Det kaller jeg for harmoni😄 takk til alle som støtter innlegget mitt og til alle de negative menneskene: finn på noe annet enn å spy ut sjalusien deres her Ps: kom gjerne med tips og råd. Tar alt til meg og gleder meg til å ansette noen😄 hilsen TS Anonymkode: a1c3f...085
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #40 Skrevet 6. september 2020 Synes det er helt fantastisk at du velger å gjøre dette! Du bidrar til flere arbeidsplasser!! 😀 👏 Er ikke noe annerledes å be noen om å lage mat til dere, som å ha fast vakehjelp eller barnevakt! 🙂 Anonymkode: cb99e...59a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå