Gå til innhold

Ansette privat kokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Vet ikke om det er riktig forum å spørre å spørre i men jeg prøver 😁

Nå er det slik at vi har veldig god råd og jeg syntes det er sikkelig hærk å lage middag hverdag så derfor ønsker vi å ansette en privat kokk som kan komme hjem til oss og lage middag ett par ganger i uka. Er det noen som har gjort det eller har erfaring med det? Rydder kokken etter seg? Hvordan er ordningen med å få en fremmed til å lage mat annenhver dag?

noen som kan dele erfaring med dette?

på forhånd takk

Anonymkode: a1c3f...085

• Liker 2
Skrevet

Herregud

Anonymkode: 98c9d...63a

• Liker 12
Skrevet

Hvis du har for mye penger må du gjerne vipse 

Anonymkode: 2c7a6...7cd

• Liker 18
Skrevet

🤣🤣🤣

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud

Hvorfor herregud? Vi har jobbet hardt for å komme oss dit hvor vi er og dermed har vi rett til å unne seg luksus! Janteloven ass!

• Liker 14
Skrevet

Så flott at dere bidrar til at økonomien går rundt ved å ansette profesjonell hjelp i hjemmet! Det er bare egoistisk å holde pengene for seg selv når dere har nok til å fordele i lokalsamfunnet. (Høres kanskje ironisk ut, men jeg mener det helt på ekte).

Har dessverre ikke mulighet til en slik ordning selv, men har hatt privat kokk til større selskaper noen ganger.

De profesjonelle rydder samtidig som de lager maten, så opprydding/grovvask trenger dere sikkert ikke tenke på. Ta kontakt med forskjellige kokker så finner dere sikkert en som passer for dere, det normale vil være at kokken også ordner innkjøp av maten som skal tilberedes, og gjør klart det meste før ankomst til dere.

Anonymkode: 244c6...3ed

• Liker 11
Skrevet

Heldiggris som har mulighet til det!

Jeg kunne godt tenkt meg å fått en kokk til å lage middag tre -fem ganger i uken da jeg har mange matintoleranser, og det gjør at jeg er helt lost på kjøkkenet. 

Det er vel bare å spørre når du tar kontakt med de forskjellige kokkene, så får du vite hva du må betale for og hva de gidder å gjøre på kjøkkenet av opprydning og innkjøp av varer. 

Bon apetit😋

Anonymkode: 380af...8f8

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo ta kontakt med nærmeste vgs, og høre om de har elever som er interresert i en jobb? 

Anonymkode: 250b6...e16

• Liker 5
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott at dere bidrar til at økonomien går rundt ved å ansette profesjonell hjelp i hjemmet! Det er bare egoistisk å holde pengene for seg selv når dere har nok til å fordele i lokalsamfunnet. (Høres kanskje ironisk ut, men jeg mener det helt på ekte).

Har dessverre ikke mulighet til en slik ordning selv, men har hatt privat kokk til større selskaper noen ganger.

De profesjonelle rydder samtidig som de lager maten, så opprydding/grovvask trenger dere sikkert ikke tenke på. Ta kontakt med forskjellige kokker så finner dere sikkert en som passer for dere, det normale vil være at kokken også ordner innkjøp av maten som skal tilberedes, og gjør klart det meste før ankomst til dere.

Anonymkode: 244c6...3ed

Tusen takk for svar. Vi ønsker oss en fast person som kan komme og lage mat alt fra hverdagslig mat til festmat hvis man har lyst på det. Jeg har googlet og prøvd å finne forumer hvor man kan kjøpe seg litt luksus men kunne ikke finne noe bortsett fra catering. Når man har jobbet hardt for seg og har ekstra god råd så skal man leve godt og unne seg luksus mener jeg.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å bestille en eller annen "matkasse" eller noe? 

Dermed får du vel litt forskjellig rett på døren?       

Anonymkode: c8514...487

Jeg vil bare ha maten klar til middagstid, orker ikke å lage eller liker å lage mat. Så da er det ingen vits med matkasse

Skrevet

Kan du ikke høre med noen restauranter?

Anonymkode: df039...7f9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor herregud? Vi har jobbet hardt for å komme oss dit hvor vi er og dermed har vi rett til å unne seg luksus! Janteloven ass!

«Rett til å unne seg luksus» Luksus er ikke noe menneskerett. Dersom du har sååå mye penger at du må skryte av det - så kan du vel heller gi til veldedighet og de som trenger det mer enn deg? 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

«Rett til å unne seg luksus» Luksus er ikke noe menneskerett. Dersom du har sååå mye penger at du må skryte av det - så kan du vel heller gi til veldedighet og de som trenger det mer enn deg? 

lol

Anonymkode: 08e7b...b8e

• Liker 12
Skrevet

Jeg kan komme. Tar 500,- per middag. Ingen tillegg for antall pers så lenge det er under 6stk ved bordet.

Nei, seriøst, jeg aner ikke.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

TS kom da hit med et helt konkret spørsmål og hen har rett til å forvalte pengene sine som hen vil.

• Liker 12
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortjener disse å få andre menneskers hardt opparbeidede penger? 

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, ella_b skrev:

TS kom da hit med et helt konkret spørsmål og hen har rett til å forvalte pengene sine som hen vil.

Ts her: takk! Jeg skryter ikke av at jeg er rik. Her spør jeg om erfaring og tips. Om folk skal kritisere andre mennesker for hva de gjør med pengene sine så lenge det er lovlig og skader ingen burde får seg et liv. 
 Spis godt & lev godt er mitt livsmotto🥰

• Liker 4
Skrevet

Dere kan vel bestille ferdiglagd mat rett på døra? 

Anonymkode: eefcf...445

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...