AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 At de er mer nordiske sammenlignet vestlendinger som for eksempel Funkygine. Anonymkode: 09f4c...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Hun er halvt italiensk, Ts. Anonymkode: 888a0...8af 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Det kan være noe i det, at de som bor på Vestlandet har potensielt mer DNA fra handelsreisende fra andre land. Men den gjennomsnittlige Vestlending ser nok ikke så annerledes ut enn den gjennomsnittlige Østlending. Anonymkode: 8e0ed...fac
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være noe i det, at de som bor på Vestlandet har potensielt mer DNA fra handelsreisende fra andre land. Men den gjennomsnittlige Vestlending ser nok ikke så annerledes ut enn den gjennomsnittlige Østlending. Anonymkode: 8e0ed...fac Næ, folk ser ikke merkbart annerledes ut her. Anonymkode: 33a6a...865
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 Jeg kommer fra Vestlandet, men ser ut som kav irsk med blåhvit hud og rødskjær i håret 🤣 2 uker i Syden hjelper lite.... Anonymkode: 5cd70...858
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Hele min familie fra Vestlandet er syden brune hele året med nesten svart hår ☺️ Men vi vet at det var spanske sjøfolk som kom inn i bildet her hos oss 😄 Anonymkode: 9a7a8...223 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 Nei da jeg bodde på østlandet på 80-tallet var mange av damene helt brunsvidde i huden. Sterk sol og mye mer sol der enn her. Anonymkode: 77c06...918
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 Det er mange på vestlandet og nord Norge som har aner fra portugisiske og spanske sjøreisende fra 15-1600 - tallet. Vet om flere som er veldig hvite i huden og er kullsvart i huden, men også de som har mørkt hår og mer solbrun hud. På sørlandet og Østlandet finner man mer blonde og blåøyde både med blek hud og mer solbrun hud. I Trøndelag er det vel en god blanding? Min fars familie på vestlandet er de fleste mørke i håret og brune øyne og har spansk/portugisiske trekk, selv om noen er blonde og blåøyde. Min mors familie på Østlandet er mer blonde og blåøyde og har nordiske trekk. Anonymkode: c135a...b3b 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er mange på vestlandet og nord Norge som har aner fra portugisiske og spanske sjøreisende fra 15-1600 - tallet. Vet om flere som er veldig hvite i huden og er kullsvart i huden, men også de som har mørkt hår og mer solbrun hud. På sørlandet og Østlandet finner man mer blonde og blåøyde både med blek hud og mer solbrun hud. I Trøndelag er det vel en god blanding? Min fars familie på vestlandet er de fleste mørke i håret og brune øyne og har spansk/portugisiske trekk, selv om noen er blonde og blåøyde. Min mors familie på Østlandet er mer blonde og blåøyde og har nordiske trekk. Anonymkode: c135a...b3b Dette har såvidt meg bekjent blitt avkreftet. Er nok en annen grunn, kanskje det har med at folk på kysten spiser mer fisk? = Mindre behov for d-vitamin via sola. Dessuten kan jeg bare se tilbake den gamle klassen på ungdomsskolen, nesten alle hadde blå øyne og lys-ish hår. Eneste med brune øyne og brunt hår var faktisk fra østlandet... Så tror ikke det ligger noe i dette. Folk kommer i forskjellige fenotyper over hele landet. Anonymkode: 33a6a...865
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 Nei, dette er gamle myter. Anonymkode: 94898...f11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå