Gå til innhold

Er folk på Østlandet lysere i huden sammenlignet med folk på Vestlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At de er mer nordiske sammenlignet vestlendinger som for eksempel Funkygine.

Anonymkode: 09f4c...3a6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er halvt italiensk, Ts. 

Anonymkode: 888a0...8af

• Liker 4
Skrevet

NEI.

Anonymkode: 33a6a...865

• Liker 3
Skrevet

Det kan være noe i det, at de som bor på Vestlandet har potensielt mer DNA fra handelsreisende fra andre land. Men den gjennomsnittlige Vestlending ser nok ikke så annerledes ut enn den gjennomsnittlige Østlending. 

Anonymkode: 8e0ed...fac

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være noe i det, at de som bor på Vestlandet har potensielt mer DNA fra handelsreisende fra andre land. Men den gjennomsnittlige Vestlending ser nok ikke så annerledes ut enn den gjennomsnittlige Østlending. 

Anonymkode: 8e0ed...fac

Næ, folk ser ikke merkbart annerledes ut her.

Skrevet

Jeg kommer fra Vestlandet, men ser ut som kav irsk med blåhvit hud og rødskjær i håret 🤣 2 uker i Syden hjelper lite....

Anonymkode: 5cd70...858

Skrevet

Hele min familie fra Vestlandet er syden brune hele året med nesten svart hår ☺️ Men vi vet at det var spanske sjøfolk som kom inn i bildet her hos oss 😄

Anonymkode: 9a7a8...223

• Liker 2
Skrevet

Nei da jeg bodde på østlandet på 80-tallet var mange av damene helt brunsvidde i huden. Sterk sol og mye mer sol der enn her.

Anonymkode: 77c06...918

Skrevet

Det er mange på vestlandet og nord Norge som har aner fra portugisiske og spanske sjøreisende fra 15-1600 - tallet. Vet om flere som er veldig hvite i huden og er kullsvart i huden, men også de som har mørkt hår og mer solbrun hud. På sørlandet og Østlandet finner man mer blonde og blåøyde både med blek hud og mer solbrun hud. I Trøndelag er det vel en god blanding? 

Min fars familie på vestlandet er de fleste mørke i håret og brune øyne og har spansk/portugisiske trekk, selv om noen er blonde og blåøyde. Min mors familie på Østlandet er mer blonde og blåøyde og har nordiske trekk. 

Anonymkode: c135a...b3b

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange på vestlandet og nord Norge som har aner fra portugisiske og spanske sjøreisende fra 15-1600 - tallet. Vet om flere som er veldig hvite i huden og er kullsvart i huden, men også de som har mørkt hår og mer solbrun hud. På sørlandet og Østlandet finner man mer blonde og blåøyde både med blek hud og mer solbrun hud. I Trøndelag er det vel en god blanding? 

Min fars familie på vestlandet er de fleste mørke i håret og brune øyne og har spansk/portugisiske trekk, selv om noen er blonde og blåøyde. Min mors familie på Østlandet er mer blonde og blåøyde og har nordiske trekk. 

Anonymkode: c135a...b3b

Dette har såvidt meg bekjent blitt avkreftet. Er nok en annen grunn, kanskje det har med at folk på kysten spiser mer fisk? =

Mindre behov for d-vitamin via sola.

Dessuten kan jeg bare se tilbake den gamle klassen på ungdomsskolen, nesten alle hadde blå øyne og lys-ish hår.

Eneste med brune øyne og brunt hår var faktisk fra østlandet... Så tror ikke det ligger noe i dette. Folk kommer i forskjellige fenotyper over hele landet.

Skrevet

Nei, dette er gamle myter.

Anonymkode: 94898...f11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...