Gå til innhold

Utbruddet i Østfold...

Fremhevede innlegg

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muslimer skal ha festene sine, mens vi ikke fikk feire 17.mai?! For noe tull!! Utrolig feil. 

Anonymkode: de932...965

Dette er det andre kjente tilfelle hvor de bryter smittevern og hvor det faktisk blir store smitteutbrudd. Arrangøren bør bøtelegges kraftig og de i karantene må følges nøye opp at de faktisk overholder karantenen. Bryter de karantene nå, så bør de straffes med fengsel! Kanskje de og andre (studenter i Bergen) lærer da. De vil jo bare fortsette når det ikke er noen som helst konsekvens bortsett fra mediaoppslag. 

Anonymkode: 0e911...bea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte på nyhetene i går: Håper de over 1000 som er i karantene i Fredrikstad/Sarpsborg nå virkelig overholder karanteren. Noen så slapt! Det må mye hardere virkemidler til, store møter eller fengselsstraff hvis noen bryter karantene de er i. Ikke bare håpe!

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen få har fått straff men det har blitt oppdaget helt tilfeldig. Ingen har tid og mulighet til og følge opp dette. Så i teorien : gjør hva du vil! Og vi leser jo hver dag hvordan folk oppfører seg her i landet.  Tviler sterkt på at alle i karantene sitter i karantene . Noen  bruker nok denne uventete «ekstra ferien» til andre ting ! Og det får svært sjelden konsekvenser . 

Anonymkode: cdd0a...8fe

Hva er alternativet? 

Skrevet
7 minutter siden, Oppland skrev:

Hørte på nyhetene i går: Håper de over 1000 som er i karantene i Fredrikstad/Sarpsborg nå virkelig overholder karanteren. Noen så slapt! Det må mye hardere virkemidler til, store møter eller fengselsstraff hvis noen bryter karantene de er i. Ikke bare håpe!

Slapt ja ! Er det mulig ! Helt enig. Selvsagt holder ikke  alle karantenen. De har jo fått en ekstra ferie! Og bryter de karantene får det svært sjelden konsekvenser, så da er det i teorien mulig og gjøre som man vil. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Example skrev:

Hva er alternativet? 

Alternativet til hva? Til at folk faktisk følger karanteneregler, avstandsregler osv.? Jeg har vel skrevet det før, og jeg skriver det igjen. Det eneste som hjelper er full kontroll. Sett landet i militær unntakstilstand og innsett en militær ledelse (i stedet for regjeringen) til koronasituasjonen er over. Steng alle grenser hermetisk, sats på selvdyrkning. Påortforbud for ALLE kl. 18, med streng militær bevoktning i gatene. Joda, man har kapasitet til det hvis man mobiliserer absolutt hele forsvaret. Kun unntak for å besøke familie i oppad eller nedadgående linje, maks 5 stk, eller hvis man er på vei hjem fra jobb i egen bil/sykkel eller til fots. Steng all kollektivtransport, og kun nødvendige helsetjenester og butikker kan ha åpne. 

Stenger man ned nesten all aktivitet en tid fremover, så kan man tilnærmet bli kvitt det. Det vil være det eneste som hjelper over tid. 

Anonymkode: ecdb4...b78

Skrevet

Ønsker ikke å bo i et land med lynsjestemning, hat, og rop om straff. 

Jeg var på restaurant på lørdag. Mulig man passerte noen med under meteren avstand, og servitøren var i alle fall nærmere enn det mange ganger. Betyr det at man bør få bot? Og offentlig uthenging på toppen om det resulterer i smitte? Hvor går grensen? 

Det er 8 døde i hele august, alle folk som ville dødd av en vanlig influensa også. Ingen i september. Så rop om straff handler kun om irrasjonell redsel. 

Anonymkode: 2af14...b65

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alternativet til hva? Til at folk faktisk følger karanteneregler, avstandsregler osv.? Jeg har vel skrevet det før, og jeg skriver det igjen. Det eneste som hjelper er full kontroll. Sett landet i militær unntakstilstand og innsett en militær ledelse (i stedet for regjeringen) til koronasituasjonen er over. Steng alle grenser hermetisk, sats på selvdyrkning. Påortforbud for ALLE kl. 18, med streng militær bevoktning i gatene. Joda, man har kapasitet til det hvis man mobiliserer absolutt hele forsvaret. Kun unntak for å besøke familie i oppad eller nedadgående linje, maks 5 stk, eller hvis man er på vei hjem fra jobb i egen bil/sykkel eller til fots. Steng all kollektivtransport, og kun nødvendige helsetjenester og butikker kan ha åpne. 

Stenger man ned nesten all aktivitet en tid fremover, så kan man tilnærmet bli kvitt det. Det vil være det eneste som hjelper over tid. 

Ja, du er like sprø fortsatt ser jeg... 

Anonymkode: 79b4f...630

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se der, ja. Verre er det altså ikke. Inn med militæret, forkast alle rettigheter, og kjør på som et skjørt diktatur. 

(Og det nytter ikke å skrive "jeg har vel sagt før" når du er anonym, vi kjenner deg ikke igjen.) 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Example skrev:

Se der, ja. Verre er det altså ikke. Inn med militæret, forkast alle rettigheter, og kjør på som et skjørt diktatur. 

(Og det nytter ikke å skrive "jeg har vel sagt før" når du er anonym, vi kjenner deg ikke igjen.) 

Tror ikke du skal ta det veldig alvorlig hva denne personen skriver. Klart h..n overdriver for og provosere. Eller bare trolle litt med oss her. 

• Opprett ny...