Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe dåpsgave til en gutt, foreldrene ønsker deg gjerne en bsrnehagesekk. Hva slags sekk er det mest vanlig å gi i gave og hva bruker de når de starter opp i barnehagen?

Anonymkode: bde2b...bc6

Skrevet

Det er da ikke en ordentlig dåpsgave. En dåpsgave skal være til barnet, ikke for at foreldre skal slippe å bruke penger på sekk selv 🤷‍♀️

Penger, bøker og ting fra gullsmed er greit å gi. 

Anonymkode: 4dd1b...730

• Liker 1
Skrevet

Gutten vår fikk en liten Beckman-sekk (er vel det den heter?). En av de kjekkeste gavene han fikk for det var noe han faktisk har brukt mye. Her er mye smak og behag, men vi er veldig fornøyd med den sekken iallefall😊

Anonymkode: 1a5da...4c8

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke en ordentlig dåpsgave. En dåpsgave skal være til barnet, ikke for at foreldre skal slippe å bruke penger på sekk selv 🤷‍♀️

Og så kan foreldrene bruke pengene til å kjøpe sekk i stedet for 🙃 

Jeg synes at en ordentlig sekk er helt toppers dåpsgave. Det er til barnet, og ungen kan bruke den i flere år. Helt ypperlig det! Heller det enn boks til å ha første tann i, det er jo ikke en gave et barn kan bruke. 

Anonymkode: b8bf7...99e

• Liker 10
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagesekk er en veldig vanlig og veldig fin dåpsgave. Heller det enn masse sølv som aldri blir brukt f.eks. 

• Liker 9
Skrevet

Et deilig, eksklusivt pledd.

Anonymkode: 09890...c3d

• Liker 3
Skrevet

Når vi har gitt barnehagesekk i dåps-/navnefestgave, noe vi har gjort ganske mange ganger, har vi kjøpt Bergans-sekk av de minste størrelsene. Lilletind 12 (med vanlig lokk) eller Ruffen 12 er de modellene jeg ville sett etter. De koster noen få hundrelapper. Matboks og/eller drikkeflaske er kjekt tilbehør hvis du har et litt høyere budsjett. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så kan foreldrene bruke pengene til å kjøpe sekk i stedet for 🙃 

Jeg synes at en ordentlig sekk er helt toppers dåpsgave. Det er til barnet, og ungen kan bruke den i flere år. Helt ypperlig det! Heller det enn boks til å ha første tann i, det er jo ikke en gave et barn kan bruke. 

Pengene går selvsagt rett på sparekonto i barnets navn. 

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, Ullvott skrev:

Når vi har gitt barnehagesekk i dåps-/navnefestgave, noe vi har gjort ganske mange ganger, har vi kjøpt Bergans-sekk av de minste størrelsene. Lilletind 12 (med vanlig lokk) eller Ruffen 12 er de modellene jeg ville sett etter. De koster noen få hundrelapper. Matboks og/eller drikkeflaske er kjekt tilbehør hvis du har et litt høyere budsjett. 

Kjekk gave å ta med i voksenlivet. En matboks og en drikkeflaske 😅

Forstår ikke folk hva en dåpsgave er? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjekk gave å ta med i voksenlivet. En matboks og en drikkeflaske 😅

Forstår ikke folk hva en dåpsgave er? 

Ja, for de tinn- eller sølvplettgreiene fra gullsmeden er flotte å ha med seg inn i voksenlivet. :ironi: 

• Liker 6
Skrevet
23 minutter siden, Ullvott skrev:

Ja, for de tinn- eller sølvplettgreiene fra gullsmeden er flotte å ha med seg inn i voksenlivet. :ironi: 

De kan ihvertfall tas vare på og er et flott minne. Samme kan ikke sies om en matboks. Har masse flott fra min navnefest for 34 år siden. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pengene går selvsagt rett på sparekonto i barnets navn. 

Og så har du liste over alle gaver som går inn på kontoen eller? 

Vi har jo sparekonto til ungene, og når de en gang får tilgang til den så blir det med dette er det vi har spart og pengegaver dere har fått. Ikke komplett liste over alt som er satt inn og fra hvem. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så har du liste over alle gaver som går inn på kontoen eller? 

Vi har jo sparekonto til ungene, og når de en gang får tilgang til den så blir det med dette er det vi har spart og pengegaver dere har fått. Ikke komplett liste over alt som er satt inn og fra hvem. 

Selvfølgelig blir det skrevet ned hva barnet får til dåpen. Men det er da egentlig totalt irrelevant hvor pengene kommer fra. Poenget er at det går til barnet selv, ikke for at mor og far skal slippe å bruke egne penger på ryggsekk. 

• Liker 1
Skrevet

Ser spørmålet ikke falt helt i smak hos enkelte her. Jeg har sett at gaver man gir til dåp har forandret seg mye de siste årene. Det man gav før i tiden er ikke like populært å gi nå om dagen da man aldri får brukt for det. Det at foreldrene ønsker seg gaver som barnet kan få brukt og som kan være nyttig synes jeg er et bedre alternativ enn at alle kjøper noe som blir liggende å støve ned. 

Til dere som faktisk kom med forslag; tusen takk 😊

Anonymkode: bde2b...bc6

• Liker 4
Annonse
Skrevet

Synes Fjellreven sekk er en flott dåpsgave :)

Anonymkode: 73153...8d8

• Liker 2
Skrevet

Produkter fra Blafre. Sist dåp ble gaven den minste sekken fra Blafre, drikkeflasken og matboksen. Koselig og norsk produkt med høy kvalitet og fokus på trygge stoffer i produksjonen.

Anonymkode: 4bf0a...87b

• Liker 1
Skrevet

Enig i at sekk, matboks osv er veldig fine gaver! Vi fikk Bergans sekk til vår gutt og den blir flittig brukt. Veldig praktisk :) Jeg fikk selv mye sølv i dåpsgave og har null glede av det. Glemte å legge tenner og hårlokker i de skrinene så de står bare å støver ned i en skuffe hos mamma. Tenker i likhet med deg TS at dåpsgaver har forandret seg litt og at det er kjekt å gi noe som blir flittig brukt, om det så bare er snakk om over noen år. 

Anonymkode: 03a66...24b

• Liker 3
Skrevet

Jeg har masse smykker osv liggende fra min dåp, ligger i et smykkeskrin langt inni boden. Får jo ikke brukt de nå, og jeg har snart to gutter så de får liksom ikke arvet smykkene heller 😅 Kanskje om de får jente en gang i fremtiden. Gutten min fikk ingenting sånt i dåpen, han er jo gutt. Så ser ikke problemet med å få bruksting man trenger i en dåp, det er jo uansett begrenset hva som blir brukt for resten av livet. 

Anonymkode: 04b8b...3c4

Skrevet
On 9/6/2020 at 8:48 AM, AnonymBruker said:

Synes Fjellreven sekk er en flott dåpsgave :)

Anonymkode: 73153...8d8

Fjellrevensekker er utrolig kule, fine og dyre, men så vanskelige å bruke for småbarn, og til og med for de større barnehagebarna. Har jobba mye i barnehage, og de sekkene får mange av barna rett og slett ikke til å få på seg. Mange trykknapper og stropper som skal passe sammen. Løsner noe av dem så henger sekken og slenger på ryggen, huff og au for barnet. Men de er jo så fine da❤️  

Husker det var et barn som hadde matboks og termos med navnet gravert inn på en veldig kul måte, det ble brukt fra dag en i barnehagen til siste dag. Aner ikke om det var dåpsgave, men var av super kvalitet som varte hele barnehageperioden. 

I barnehagen trenger de også sitteunderlag når de skal på tur. Tova sitteunderlag i ull  ( kanskje med navn ) er superdigg og så mye finere en den plastfilla som de fleste bruker. 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...