Gå til innhold

Flytte med ett barn på 12 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde jeg gjøre det? Jeg flyttet inn i leilighet for kort tid siden. Jeg bor med datteren min. Men jeg savner å bo på en annen måte. Ett lite hus er drømmen med hage. Jeg vil ikke ha mulighet til å kjøpe hus med hage i området vi bor nå. Så jeg må nok flytte  litt unna . ( Maks 30 min med bil)

Jeg er uføretrygdet . Jeg er redd jeg ikke vil ha mulighet til å kjøpe meg noe sånn sånt , hvis jeg venter. Jeg mistrives i leiligheten. Men burde jeg bare hold ut eller flytte nå å gjøre det som er riktig for meg. 

Anonymkode: 9cf5c...0fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig ann på hvordan datteren din trives. 
12 år er en vanskelig alder å flytte. 
men hvis hun mistrives på skole etc ville jeg ikke nølt. Trives hun derimot godt ville jeg ventet noen år! 
når hun begynner på VGs kan hun pendle til skole. Nå er det vanskeligere. 

Anonymkode: 19002...aa5

Skrevet

Taper du mye penger på en flytting? Hva sier 12 åringen? Er du i stand til å ta deg av hagen? 

Selv hadde jeg ikke flyttet såpass langt uten at barnet var enig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var "forsvarsunge" og vi flyttet tre ganger fra jeg var åtte til jeg var 15 og flyttet for meg selv. Jeg så ikke det problematiske i å flytte, men det kan jo hende det er fordi vi bodde i områder med store militærleirer og det var helt vanlig at folk flyttet.

Jeg tror ikke jeg ville lagt så veldig stor vekt på hva barnet vil og ikke vil. Unger i den alderen kan se det som en stor katastrofe å flytte fra en venn, og så viser det seg etter en tid at alt gikk helt fint. vis det er nå du har sjansen til å flytte/kjøpe drømmehuset, så gjør det. Spesielt hvis du tror at den sjansen kanskje er vekk om få år (prisstigning og renteøkning).

Anonymkode: 5171a...219

• Liker 1
Skrevet

Hun har aldri byttet skole . Hun har mange venner men ingen typisk bestevenn. Jeg er heller ikke så sosial av meg , Jeg er redd jeg aldri vil få mulighet til å kjøpe noe med hage siden. Når barnet er 18 faller inntekten. 

Skrevet

Vi flyttet da jeg var 12. Begynte da etter sommeren i en helt ny ungdomsskole. Selv om vi flyttet bare 15 min med bil, mistet jeg all kontakt med min bestevenninne og andre gode venner. Var bitter lenge. Ble etterhvert bestevenn med ei annen jente, og kom godt inn i miljøet på den nye skolen. Jeg er veldig utadvent og lett å like, så gikk heldigvis fint. Men jeg var lei meg og sint for at jeg mistet mye av mitt gamle liv, og var så misunnelig på de som fikk gå på ungdomsskolen sammen med barndomsvennene sine. 

Hadde jeg ikke vært så utadvent hadde det nok ikke gått like greit, da ofte ungdomsskoleelever kan være brutale. Det kan slå begge veier. Jeg personlig ville ALDRI dratt ungen min ut fra miljøet det har vokst opp i, og ødelegge relasjonene som er bygget opp over flere år. 

Takk og lov så tok jeg opp kontakten med min  bestevenninne igjen da jeg ble typ 15, og er fremdeles bestevenn❤

Anonymkode: 16ed8...b0f

Skrevet

Du bør ikke flytte en 12-åring hvis hun ikke vil selv! Du får heller spare til egenandel mens hun vokser seg større.

Anonymkode: 1ca29...b24

Skrevet

Er det ikke noe far i bildet? Hadde det vært snakk om å flytte en hel kjernefamilie, ville jeg vært positiv. Da kunne familien være hennes støtte. En uføretrygdet mor og 12 åring blir veldig sårbart. Nettverket 12 åringen har nå, er sikkert svært viktig for hennes trygghet.

Anonymkode: 6394a...5d1

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde jeg gjøre det? Jeg flyttet inn i leilighet for kort tid siden. Jeg bor med datteren min. Men jeg savner å bo på en annen måte. Ett lite hus er drømmen med hage. Jeg vil ikke ha mulighet til å kjøpe hus med hage i området vi bor nå. Så jeg må nok flytte  litt unna . ( Maks 30 min med bil)

Jeg er uføretrygdet . Jeg er redd jeg ikke vil ha mulighet til å kjøpe meg noe sånn sånt , hvis jeg venter. Jeg mistrives i leiligheten. Men burde jeg bare hold ut eller flytte nå å gjøre det som er riktig for meg. 

Trives datteren din?Har du venner og det bra på skolen og der hun bor no?Det bør være fokus på det og ikke at du ikke trives. Forstår at det ikke er lett. Men pass på at dere begge er enige før avgjørelsen.Vil hun og så flytt :)

Anonymkode: 71e2c...a4d

Skrevet

Hvis hun nettopp har begynt i 7. ville jeg sagt vent ett år. Om hun nettopp har begynt i 8... Vent til vgs. 
Er noe dritt å bli flyttet midt i året, snakker av erfaring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...