AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Selv leste jeg "den lille vampyren," "betongrosene" Emma og Thomas, alt av Astrid Lindgren, og så husker jeg den store blomsterfesten ganske godt. Anonymkode: 7add4...07f 2
Gjest Saph Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Den vesle vampyren var favoritten min, har brukt 15 år på å prøve å skaffe alle bøkene, men til ingen nytte Alt av Astrid lindgren, anne-Kath Vestly og Torbjørn egner. Bobsey barna, hardy guttene og hun detektiv dama. Grøsserne av R.L Stine
Ullvott Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Jeg leste Anne Cath Vestly særlig Aurora, Guro og Mormor-bøkene, mye av Astrid Lindgren, Fem-serien av Enid Blyton, Frøken detektiv, "Historien om"-serien, og etterhvert "pikebøker" som Evy Bøgenæs-bøkene, Ina-serien av Annik Saxegaard. Født på -70-tallet, ja 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Leste mye Astrid Lindgren, Torbjørn Egner, Anne Cath Vestly, Frøken detektiv, Disney bøker og Tante Grønn, Tante Brun og Tante Fiolett. Født på slutten av 70-tallet.
Gjest Maxwell Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 Asbjørnsen og Moe, Brødrene Grim, Astrid Lindgren, Alf Prøysen, Torbjørn Egner og Anne Cath Vestly. Var også veldig glad i Albert Åberg og mummi -bøkene. Som litt større barn leste jeg mye grøsserne, og begynte tidlig å lese seriebøker.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Da jeg var liten leste jeg Bokklubbens Barn bøkene, som vi var medlem i og fikk bokpakke i posten. stor stas. Da jeg ble tween fikk jeg tak i bøkene om trekløveret på Canby Hall; Dana, Shelly og Faith! All, så pene de var, og slike forviklinger de havnet opp i! Dessverre fikk jeg aldri tak i flere enn ca. 3 av de bøkene. Senere ble jeg hekta på Margit Sandemo. Og har vært en lesehest siden! Anonymkode: 239b8...56e 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 Nancy Drew var favorittene her, pluss noen bøker med en slags... hund? Tror jeg?? Og noen luker eller hva det var som man kunne dra ut. Det var alltid så spennende å se i de lukene. Husker ikke hva de het. Anonymkode: 4b22a...e44
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 14 timer siden, Saph skrev: Den vesle vampyren var favoritten min, har brukt 15 år på å prøve å skaffe alle bøkene, men til ingen nytte Alt av Astrid lindgren, anne-Kath Vestly og Torbjørn egner. Bobsey barna, hardy guttene og hun detektiv dama. Grøsserne av R.L Stine Jeg skulle prøve å få tak i den lille vampyren serien. Anonymkode: 7add4...07f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg likte de bøkene om "gubben og katten" veldig godt... Anonymkode: b5383...6ac De er fine Anonymkode: 7add4...07f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nancy Drew var favorittene her, pluss noen bøker med en slags... hund? Tror jeg?? Og noen luker eller hva det var som man kunne dra ut. Det var alltid så spennende å se i de lukene. Husker ikke hva de het. Anonymkode: 4b22a...e44 Tassen? Anonymkode: 7add4...07f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var liten leste jeg Bokklubbens Barn bøkene, som vi var medlem i og fikk bokpakke i posten. stor stas. Da jeg ble tween fikk jeg tak i bøkene om trekløveret på Canby Hall; Dana, Shelly og Faith! All, så pene de var, og slike forviklinger de havnet opp i! Dessverre fikk jeg aldri tak i flere enn ca. 3 av de bøkene. Senere ble jeg hekta på Margit Sandemo. Og har vært en lesehest siden! Anonymkode: 239b8...56e Ble hektet på sagaen om isfolket, men var da tenåring, husker de var litt skumle. Anonymkode: 7add4...07f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 14 timer siden, Uatskillelig skrev: Anne fra Bjørkly. 😍 Anne fra Bjørkely var en favoritt her også😀 Anonymkode: 7add4...07f 1
Sola de Skrevet 6. september 2020 #14 Skrevet 6. september 2020 Likte veldig godt bøkene til Torbjørn Egner, Anne Kath Vestly, Noen av bøkene til Astrid Lindgren. Især Madicken og Bakkebygrenda. Var en bokserie om en jente som het Miranda. Den likte jeg godt. Samt frøken detektiv. Har utallige frøken detektiv- bøker Var medlem i alt av bokklubber. fra sånn 7- 8 år ble jeg medlem i pennyklubben, så hadde masse hestebøker og senere ble jeg medlem i tuppen og lillemor- klubben og likte godt barnevaktklubb- serien og sweet valley high- serien. Fra sånn 11 år ble jeg medlem i bokklubben for voksne så likte godt bøkene til Higgins Clark. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 Jeg husker bøkene om Frans Anonymkode: 78da1...e0c 2
Mollie Skrevet 6. september 2020 #16 Skrevet 6. september 2020 Jan og Julia. Alle vi barna i Bakkebygrenda. Kardemommeby. Hakkebakkeskogen. Og mye mer. Mamma leste utrolig mye til meg og min bror.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #17 Skrevet 6. september 2020 Brødrene Grimm, Astrid Lindgren, Elisabeth-serien, Nancy Drew Anonymkode: af83b...ba6
Skogkatten Skrevet 6. september 2020 #18 Skrevet 6. september 2020 (endret) som helt liten gikk det mye i Albert Åberg og Postmann Pat. Samt noen eventyrbøker besteforeldrene mine hadde kjøpt til meg, med eventyr av H. C. Andersen, Brødrene Grimm og Asbjørnsen og Moe tilrettelagt for små barn, med stor skrift og mange bilder. Som litt eldre var det mye Astrid Lindgren, Anne Cath. Vestly og noe Tove Jansson. I tillegg til Boseybarna, Frøken detektiv, Anne fra Bjørkely og Veien til Avonley, og Historien om-bøkene. Og så leste jeg en del av disse klassikerne for barn, som Silkesvarten, Den hemmelige hagen og enkelte av bøkene til Jules Verne. Husker også at vi fant en bokserie med voksenklassikere som var tilrettelagt for barn, av dem leste jeg blant annet Ulvehunden og Ringeren i Notre Dame. Og hvordan kunne jeg glemme: Jeg elsket bøkene til Maria Gripe, Skyggeserien og Agnes Cecilia. Jeg klarte å overbevise flere i klassen om at de burde lese dem, det var den store snakkisen i flere måneder. Endret 6. september 2020 av Skogkatten Tilføyelse
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #19 Skrevet 6. september 2020 Albert Åberg og diverse Thorbjørn Egner. Men etter disse to trådene styrer jeg unna dette for mine barn: Anonymkode: 85b29...c70 1
MonicaM Skrevet 6. september 2020 #20 Skrevet 6. september 2020 Jeg leste blant annet: -Den lille vampyren -Bobsey-barna -Grøsserne Men favoritten var en gammel bok som jeg tror ble utgitt i 1960-tallet, den het «Inga Islandsfarer». Kunne lese den om og om igjen Her står det forøvrig litt om boka, tydeligvis flere som har den som favoritt: https://www.nrk.no/kultur/jakter-pa-boka-du-aldri-glemmer-1.6776613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå