AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Hvordan har skolestart vært for barnet ditt? Hva som ikke er bra og hva som gikk mindre bra på skolen? Har dere hatt første oppstartssamtale med læreren? Anonymkode: 45673...498
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Har ikke hatt oppstartsamtale med læreren. Er det vanlig? Anonymkode: 94650...27c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Sfo var skummelt først. Men skolen har gått veldig fint. Ungen min leker med så og si alle(også mange i parallellklassene) og liker foreløpig skolearbeid, lekser og læreren sin. Har hatt foreldresamtale ja. Der var det ingenting å sette fingeren på. Så vi er veldig glade og lettet for at det går så bra😊 Anonymkode: 5863e...7d6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Hadde første foreldresamtale denne uka, ingenting spesielt å sette fingeren på. Han sier selv han synes det er noe vanskelig å sitte mye i ro, og glemmer seg litt bort med å rekke opp hånda for å snakke, men det går seg til. Det sosiale går fint, har begynt å søke mer og mer ut mot andre barn enn de fra barnehagen. Har knekt koden med lesinga, synes det er morsomt å lese leksene sine for oss og koser seg masse. Anonymkode: 5b669...4c4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 Virker som det har gått fint- han er glad og fornøyd når han kommer hjem. Vi har ikke hatt utviklingssamtale (eller foreldremøte), så har ikke noe inntrykk av læreren enda. Anonymkode: c358d...a70
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 Her har det ikke gått så fint. Vært en stor overgang, gutt som gruer seg til SFO. Selve skoledagen trives han med, men han hater (!) lekser, og vil ikke på SFO overhodet! Vi har hatt flere samtaler med både SFO og lærer, så vi jobber veldig med å motivere og finne ut hva som skjer. Den ellers så blide fornøyde gutten min er nå som en irritabel tenåring: smeller med dører, kjefter og griner om hverandre, negativ til alt. Vi har hatt oppstartsamtale. Anonymkode: ddb93...bc7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Vår jente har gleder seg veldig til skolestart. Hun kjente ingen i klassen (eller på skolen for den saks skyld) fra før av, og de første par dagene på SFO var nok litt tøffe for henne. Hun skjulte det godt dag en, og da vi hentet dag to sa hun at det hadde gått mye bedre og at hun hadde vært litt redd dagen før. Jeg er glad hun gikk en uke på SFO før skolestart, for da var hun allerede litt varm i trøyen. Det går over all forventning, hun er mye mer blid og fornøyd nå enn da hun gikk i barnehage. Spør om å få komme tidligere om morgenen slik at hun får lekt mer før skoletid, og er alltid midt i gjengen når vi henter. Lekser er hun ikke veldig fan av, men skolearbeid på skolen sier hun at er kjekt. Vi har hatt foreldremøte, men ikke foreldresamtale enda. Har et veldig godt inntrykk av lærerens hennes, både ut fra det lille jeg har sett til henne samt hvordan ukeplan er lagt opp og kommentarene som er skrevet på leksene som er gjort. Anonymkode: b237c...f8e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 Har gått fint synes jeg. Jeg synes gutten har vært blid og glad hver dag han har kommet hjem! Det tolker jeg som ett godt tegn! Lekser har egentlig gått fint frem til nå. Har gjort de etter middag hver dag. Har vært litt sukking og åkking når jeg har sagt at lekser må gjøres, men har ikke vært en eneste protest når jeg har hentet leksene😁 Synes han har jobbet bra, og ingen gråting, rulling på gulvet eller raserianfall, hehe😁 Han har jo sagt at skolen og lekser er kjedelig, og spurt om han må på SFO, men har ikke vært store protester. Det kunne være mer protester når vi skulle til bhg. Har hatt foreldresamtale. Jeg synes lærer virket bra! Synes også møtet var positivt, og fikk høre at han var skoleklar! Han ble også omtalt som rolig gutt... jeg tenkte...what...er det samme gutten vi snakker om?😂 Så, jeg føler gutten har vokst på skolestarten og kanskje blomstret litt faktisk! Fortsetter dette i samme sporet, skal jeg deffinitivt ikke klage, men være lykkelig! Ser positivt på dette! Anonymkode: 0c5ac...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå