Gå til innhold

Er det sært å kreve at folk tar av seg skoene når de er på visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier men skal flytte neste måned. Husverten har hatt 2 visninger de siste ukene uten å få napp. 

Jeg er en grei leieboer så før det skal være visning, så støvsuger /vasker jeg alle gulv, vasker flater på badet, rydder vekk overflødig rot og setter frem en fruktskål eller en vase med blomster. 

Første gang det var visning rakk jeg ikke å si at de skulle ta av se på beina, før husverten/visningsfolk kom inn i leiligheten. Jeg sa høyt til husverten at jeg hadde akkurat vasket og støvsugd gulvene så nå skulle det være skinnende rent, og at dette skulle være et hint for at de skulle få av seg skoene, men neida. 

Andre visning skulle jeg si til husverten at de måtte be potensielle leieboere ta av seg på beina, men før jeg rakk å åpne nebbet hadde begge husvertene labbet inn i stue og kjøkken, uten å ta av seg sko. Jeg ble så skuffet og sur at jeg bare gikk ut, og orket ikke å si noe. Jeg tenker at voksne oppegående mennesker tenker sånn selv, og at det er helt unødvendig å gi beskjed! 

I morgen er det ny visning, og nå tenker jeg å gi beskjed i det jeg åpner døren! 

Jeg skjønner ikke hva folk tenker på når de går inn i hjemmet til fremmede folk med utesko, og særlig nå når det er Corona. 

Husverten gir kanskje blaffen, men de må jo være litt oppegående de som er på visning også, eller? 

Anonymkode: 3ac19...759

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier men skal flytte neste måned. Husverten har hatt 2 visninger de siste ukene uten å få napp. 

Jeg er en grei leieboer så før det skal være visning, så støvsuger /vasker jeg alle gulv, vasker flater på badet, rydder vekk overflødig rot og setter frem en fruktskål eller en vase med blomster. 

Første gang det var visning rakk jeg ikke å si at de skulle ta av se på beina, før husverten/visningsfolk kom inn i leiligheten. Jeg sa høyt til husverten at jeg hadde akkurat vasket og støvsugd gulvene så nå skulle det være skinnende rent, og at dette skulle være et hint for at de skulle få av seg skoene, men neida. 

Andre visning skulle jeg si til husverten at de måtte be potensielle leieboere ta av seg på beina, men før jeg rakk å åpne nebbet hadde begge husvertene labbet inn i stue og kjøkken, uten å ta av seg sko. Jeg ble så skuffet og sur at jeg bare gikk ut, og orket ikke å si noe. Jeg tenker at voksne oppegående mennesker tenker sånn selv, og at det er helt unødvendig å gi beskjed! 

I morgen er det ny visning, og nå tenker jeg å gi beskjed i det jeg åpner døren! 

Jeg skjønner ikke hva folk tenker på når de går inn i hjemmet til fremmede folk med utesko, og særlig nå når det er Corona

Husverten gir kanskje blaffen, men de må jo være litt oppegående de som er på visning også, eller? 

Så du ser for deg at Coronasmitten sitter under skosålene?

Anonymkode: 98add...eab

• Liker 11
Skrevet

Hvis jeg hadde vært på visning, og huseier ikke tok av seg på bena, så hadde ikke jeg gjort det heller. 

Anonymkode: d324c...031

• Liker 15
Skrevet

Jeg har gått på visninger den siste tiden og tar alltid av meg skoene, er det ikke vanlig folkeskikk? 

Anonymkode: bf4ca...a23

• Liker 8
Skrevet

Ikke rart nei

Anonymkode: 7ca7a...9bf

Skrevet

Sørg for skotrekk, eller be husverten sørge for det. Skjønner godt at du ikke vil ha folk med sko på inn i ei nyvaska leilighet.

• Liker 10
Skrevet

Ts her

Har vært på mange visninger de siste årene både til utleie og til kjøp, og enten står megler/utleier i døren og sier at alle må ta av seg skoene /ta på skotrekk eller så spør jeg alltid om jeg kan beholde skoene på eller ei.

Det er jo vanlig folkeskikk. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Undersøkelser fra sykehusperonell viser at det er under skosåler det er størst konsentrasjon av smitte, såvidt jeg har lest.

Anonymkode: 7ca7a...9bf

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Under skoene sitter det hundeskit /katteskit, mange spytter på gaten, rester av snus...

Jeg vil ikke ha den dritten inn på mine gulv der jeg går barføtt og etterpå skal legge meg i sengen.

Det gjør det ikke noe bedre at vi har en pandemi gående. Jeg bor midt i tjukkeste Oslo, så da er det litt annerledes enn hvis jeg hadde bodde i ei lita bygd med 400m til nærmeste nabo. 

Ts

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, cassio skrev:

Sørg for skotrekk, eller be husverten sørge for det. Skjønner godt at du ikke vil ha folk med sko på inn i ei nyvaska leilighet.

Enig med dette.

Ts, kanskje du kan sende sms til husverten om skotrekk på forhold? Tenker det er best å avtale dette på forhånd. Da slipper du at de buser inn på sko før du får sukk for deg.

Anonymkode: c6f98...4cc

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med dette.

Ts, kanskje du kan sende sms til husverten om skotrekk på forhold? Tenker det er best å avtale dette på forhånd. Da slipper du at de buser inn på sko før du får sukk for deg.

Tror neppe husverten mine har mulighet til å skaffe skotrekk til i mrg, siden det er lørdag kveld. Tviler på at de hadde brukt penger på det uansett😉

De får bøye seg ned og ta av seg skoa, det er jeg vant til å gjøre både når jeg er på visning, og når jeg går inn i husene til folk. 

Ts

Skrevet

Sist jeg var på visning, så måtte vi ta av oss på beina. Var ok det. Men husk at du er redd de skal dra corona inn med skoa, de er kanskje redd for å få smitte, skitt osv på sokkene og ned i skoene. 

Et annet sted jeg var på visning bodde det en mann som styrtet til og ba oss ta av oss på beina, gjorde så klart det, men gulvet var så skittent, og på kjøkkenet tråkket vi tørre brødsmuler inn i sokkene...

Aller best er å fikse skotrekk, best for begge parter. 

Anonymkode: fadb6...b79

• Liker 1
Skrevet

Eller, gulvet ditt er neppe så skittent at en potensiell leieboer sier nei pga det. Vask gulvet etter visning, og spar kreftene dine på både irritasjon og dobbelt med vask. Forhåpentligvis blir det siste visning. 

• Liker 2
Skrevet

Du bør i alle fall slutte å vaske før visning for å være grei. Vent heller til etter visningen.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Brunello skrev:

Du bør i alle fall slutte å vaske før visning for å være grei. Vent heller til etter visningen.

Da ser jo ikke gulvene rene ut, potetgull rester på stueteppet, hybelkaniner og smuler og rusk på kjøkkengulvet

Ts

Skrevet

Skal du ha rent gulv for deg selv eller de som skal bo der etter deg? Huseieren gir tydelig vis blaffen, så hvorfor være grei?

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg var på visning, så måtte vi ta av oss på beina. Var ok det. Men husk at du er redd de skal dra corona inn med skoa, de er kanskje redd for å få smitte, skitt osv på sokkene og ned i skoene. 

Et annet sted jeg var på visning bodde det en mann som styrtet til og ba oss ta av oss på beina, gjorde så klart det, men gulvet var så skittent, og på kjøkkenet tråkket vi tørre brødsmuler inn i sokkene...

Aller best er å fikse skotrekk, best for begge parter. 

Ja, det var min første tanke også. Tviler ikke på at ts har vasket gulvet ordentlig, men det er langt fra alle som gjør det.

Skrevet
1 minutt siden, Brunello skrev:

Skal du ha rent gulv for deg selv eller de som skal bo der etter deg? Huseieren gir tydelig vis blaffen, så hvorfor være grei?

For at det skal se fint ut. Etter førstegangs visning så styrte jeg på for at det skulle se fint ut, og da jeg sa det til husverten, sa de at de var veldig fornøyd med hvordan det så ut.

Etter at de har labbet inn med utesko, så driter de tydeligvis i hvordan gulvene mine ser ut, eller de tenker ikke på de. 

Ts

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lagt merke til hvor mange som spytter store slimklaser på bakken?? Og tenk om noen av de klysene inneholder virus? Det er faktisk mulig å dra slik smitte videre..... 

Anonymkode: b80dc...b9f

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å be dem ta av skoene ja. 

Anonymkode: 49028...2ae

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...