Gå til innhold

En pc to skjermer

Bollaa1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har mye hjemmekontor og det er helt håpløst med kun 1 pc skjerm så kjøpte en til. Når det kommer til data så er jeg helt blankt. Kan noen forklare meg hvordan jeg får koble de to pc-skjermene til laptopen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alle laptoper som har et skjermkort som takler en ekstra skjerm, og det kommer også helt an på hvilken kabel den nye skjermen din har.
Noen laptoper har HDMI-port, slik at du kan koble til en skjerm som har HDMI kabel.
De fleste skjermer er såkalte Plug-and-play, altså at du ikke trenger å innstallere noen tilleggsprogramvare, slik at det bare er å plugge den i og bruke den.

For best brukeropplevelse må du gå inn på skjerminnstillinger og sjekke at pc'en registrerer at det er to skjermer og så velge at den utvider skjermbildet, i stedet for at den lager en duplikatskjerm med akkurat den samme informasjonen på den.

Forklaring for windows 10, på engelsk;
https://www.eizoglobal.com/library/basics/windows-10-multi-display-function/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bollaa1 skrev:

Hei!

Jeg har mye hjemmekontor og det er helt håpløst med kun 1 pc skjerm så kjøpte en til. Når det kommer til data så er jeg helt blankt. Kan noen forklare meg hvordan jeg får koble de to pc-skjermene til laptopen?

Det er kjempe enkelt så det greier du fint:) Jeg fulgte denne og det fungerer supert. Sjekket ikke noe med skjermkort osv på forhånd siden det er en laptop fra jobben som kun brukes til jobb.  

https://www.dinside.no/data/sa-enkelt-kan-du-ha-mange-skjermer/61012379

Anonymkode: 14a89...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...