Gå til innhold

Tviler på om utdanningen var riktig for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har alltid vært flink på skolen, og fikk et relativt høyt snitt på videregående.  Etter videregående startet jeg rett på et veldig teoretisk studie, dette var noe jeg gjorde fordi jeg alltid har vært interessert i den typen fag. Problemet er at nå sitter jeg her etter en måned, og synes at studiet er ganske kjedelig, og koronasituasjonen med digital undervisning har gjort det enda mer demotiverende. Jeg lurer på om jeg kanskje skal ta en mer praktisk utdanning da jeg føler meg lei av tung teoretisk skole. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg tenker uansett å fullføre de to første semestrene, men har vurdert å søke en helt annen utdanning neste år. Ønsker ikke å utdype så veldig mye detaljer rundt studiet jeg nå går på, da jeg kanskje kan bli gjenkjent. Men en utdanning jeg har sett på er fengselsbetjentutdannelsen. Jeg synes den virker spennende og utfordrende på en litt annen måte enn akademia. Er det dumt av meg å «gi opp» så tidlig? Det er jo mulighet for å eventuelt å studere på universitet igjen etter fengselsbetjentutdannelsen dersom jeg ombestemmer meg.

Anonymkode: 7036f...6e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du fullfører de to første semesterne så er det jo fullt mulig å ta opp igjen studiet ved en annen anledning. Synes ikke det høres dumt ut å begynne på noe annet dersom du føler det er mer riktig. Verre hadde det vært om du vurderte å slutte midt i et semester.

Skrevet
14 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Så lenge du fullfører de to første semesterne så er det jo fullt mulig å ta opp igjen studiet ved en annen anledning. Synes ikke det høres dumt ut å begynne på noe annet dersom du føler det er mer riktig. Verre hadde det vært om du vurderte å slutte midt i et semester.

Ja er der jeg tenker, men kjenner så på tvilen. Jeg er redd det er koronasituasjonen som «dreper» gleden, og at alt blir annerledes om en stund

Anonymkode: 7036f...6e6

Skrevet

Ville iallefall ikke satset alt på Fengselsbetjentutdannelsen da denne er vanskelig å komme inn på, spesielt siden dette er en betalt utdanning. Her må man igjennom fysiske tester og intervjuer før man kommer inn. Vet om flere som jobber som ekstrabetjent i fengselet som har søkt 5 ganger uten å komme inn og da har man også en fordel ved at man har erfaring i yrket. Nå vet jeg ikke når det er opptak, men vet iallefall at for et par år siden så var det fysiske tester/intervjuer i oktober og start i januar.

Anonymkode: f4d67...9b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...