Gå til innhold

Jentenavn og guttenavn. Hva mener du?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Er gravide vi! Jippi!

Hva syntes dere om navnene:

Chanin(e)

Celin(e)

Adele

Daniella

Andrea

Mathias

Sebastian

Gabriel

Ruben

Vil ha uvanlig navn på mitt kommende barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan sier du det første? Tenkte kanin med en gang! :ler:

Skrevet

Utav jentenavnene likte jeg Daniella best

Av guttenavnene likte jeg Mathias.

Nå syns ikke jeg at de guttenavnene var så veldig uvanlige altså

Skrevet

Av guttenavnene likte jeg Mathias og Sebastian. Faktisk navn jeg selv kunne tenkt meg å brukt dersom jeg noen gang skulle få en gutt.

Av jentenavnene liker jeg Andrea.

Skrevet

Jeg liker Andrea og Gabriel best. :)

Mathias og Sebastian var blant de aller mest brukte guttenavnene i 2001, og Celine blir stadig mer populært. Så hvis dere ønsker å gi ungen et uvanlig navn, ville jeg ikke valgt et av disse. :wink: Et lite tips: Se navnestatistikkene på www.ssb.no.

Skrevet

Av guttenavnene likte jeg Ruben best, men også Gabriel er et nydelig navn.

Av jentenavnene Chanin(e) best, men jeg ville nok ha skrevet det Jeanine siden det er det jeg er vant til. Ellers liker jeg godt Daniella og Adele.

Gjest gurimalla
Skrevet

Andrea og Mathias er fine navn, de andre synes jeg er for jålete.

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Ruben liker jeg veldig godt, men jentenavnene falt nok ikke i smak. De hørtes for "dukkete" ut i mine ører.

Jeg synes heller ikke navnene (spesielt ikke guttenavnene) var særlig uvanlige.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Ja, enig med dere. Guttenavnene er ikke spesielt uvanlige, men de klinger litt bedre enn Ola, Per, Thomas, Kenneth om dere skjønner? Klinger bedre enn de navnene jeg er vant til fra min oppvekst. Mathias er navnet som samber'n liker best. Jeg syntes dette er et vakkert navn, men som en skrev her - det er jo faktisk FRYKTELIG vanlig. Vi får se...

Og jentenavnene er for "dukkete"? Det er jo smak og behag. Andrea og Daniella er ikke spesielt dollete spør du oss. Men det er nok Celine som trekker det lengste strået. Ikke så lett det her nei.

Og Chanine uttales ikke Kanin nei :hoho: Hvor skeptisk går det ann å bli? Det uttales Jeanine ja. Og kan like så godt skrives på denne måten.

Mulig det blir dobbeltnavn. Liker det. Andrea Celin muligens?

Skrevet

Jeg ville kallt en jente for Ruben, hvis jeg måtte velge mellom disse navnene!! De to var ganske fine, kunne til og med kallt mine egne barn for det. Enig med at spesielle navn er best! Et spesielt barn skal ha et spesielt navn ikke sant??! :wink:

Lykke til med navnevalg!!

Skrevet

Jeg synes Andrea og Mathias var de fineste forslagene, men tror jeg ville skrevet Matias - uten h. En annen ting er at navnet bør klinge bra sammen med etternavnet, så "smak" dere fram til det som lyder best :D

Lykke til!

Gjest sexysadie
Skrevet

Mange dessertnavn her ja, men Andrea er jo nydelig da, Sebastian også.

Skrevet

jentenavnene var jo ganske sånn midtsidepike.og guttenavnene lite orginale.Men så har jo alle forskjellig oppfatning av hva som er pent da.

Skrevet

Gratulerer med magen!

Jeg synes selvsagt at Celine er det nydeligste navnet!! Vår yngste heter Celine Torstina - så var det ikke lenger et vanlig navn! Noen her har allerede spådd hennes fremtid som midtsidepike. Takk skal du ha, da vet vi hva det blir av henne!

Av de andre navnene du hadde liker jeg Andrea og Sebastian. Mathias er såååå kjedelig. Pent, og derfor har det blitt så vanlig.

Hva med Christiane?

Gjest Anonymous
Skrevet

Christiane syntes jeg var flott ja! Det skal med på listen. Takk :P

Vi har kommet frem til at vi også liker navnet Ida-Celine. Så blir det litt annerledes enn kun Celine. Andrea-Celine syntes jeg også er flott, men dette blir vel muligens litt langt?

Ja, Mathias er fint og derfor litt kjedelig. Mange som heter det. Men samboeren min nekter å kalle barnet noe annet dersom det blir gutt. Han har hatt lyst på dette navnet i flere år nå :hoho: . Så det er jentenavnet opp til meg.

Takk for gode tips folkens!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...