Gå til innhold

Sosial høflighet, gjeste bad.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor vanlig dette er:

Vi har et 2 etasjes hus. I 2 etasje er det bare 2 soverom, og et stort bad tilknyttet hovedsoveromet (må gå igjennom soverommet for å komme inn på badet) nede har vi inngangen, stue, kjøkken, stor veranda, og et mindre "gjeste bad". De to siste gangene vi har hatt gjester på besøk har noen brukt badet vårt oppe. Jeg synes det er ekstremt ubehaglig og rart, siden det er rotete og veldig privat. Og badet nede er ny vasket og klart for gjester. Er det vanlig å bruke det private badet, når det er et eget gjeste bad? 

Anonymkode: 237d4...1da

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet de om at det er et bad nede? Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg uansett bare låst døren inn til soverommet.

Skrevet

Nei!

Anonymkode: 2b8c9...acd

• Liker 3
Skrevet

Har du gjort dem oppmerksom på at gjestebadet er nede og at det er forventet at det er det badet gjestene skal bruke? 

• Liker 13
Skrevet

Høres litt rart ut, spesielt om man må gjennom soverommet. 

Er badet nede plassert slik at det er lett å høres hva som skjer der inne? Kan jo være at de er sjenerte og vil lengst mulig vekk fra folk.

Anonymkode: 24a45...efc

• Liker 7
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hva med å låse det private badet før fremtidige besøk kommer til dere? 

Skrevet

Har du hatt så mange gjester at du ikke har reagert på at flere har gått opp i 2.etg? Det er ikke lov i disse dager.

Anonymkode: 3e5e4...df6

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det er forresten ikke sikkert at besøk som dere har hatt skjønner at dere ønsker å ha det ene badet kun for gjester, og det ene badet privat. Jeg er vokst opp med to bad hjemme, og har aldri hatt det slik som dere.

Skrevet

Ift corona ville jeg sagt at for å begrense mulig smitte så hadde jeg foretrekt de brukte det og det badet. 

Har heller aldri hørt om noen som har et "gjestebad". 🤷🏻‍♀️

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du hatt så mange gjester at du ikke har reagert på at flere har gått opp i 2.etg? Det er ikke lov i disse dager.

Anonymkode: 3e5e4...df6

Er det ikke lov?

Anonymkode: ccbcb...bb1

• Liker 4
Skrevet

Hvis de vet om badet nede, så syns jeg det er veldig rart. Vi har noe av det samme; gjestetoalett i gangen i 1.etasje og bad i 2.etasje. Soverommene er i 2.etasje, mens hovedstua er i 1.etasje, og det er alltid der vi oppholder oss når vi har gjester. Hadde noen av gjestene mine gått på do oppe, så hadde jeg også reagert. Heldigvis har alle automatisk gått på toalettet i gangen. 

Anonymkode: 842d5...8d9

• Liker 3
Skrevet

Finn skilt og sett opp på ønsket dør: "Gjesters bad!"  Lås dører til rom du vil ha for deg selv. Det er helt ok. 

Anonymkode: 4c36c...e99

• Liker 1
Skrevet

Opplever stadig det samme selv. Har begynt å låse soveromsdøren slik at folk ikke kommer seg inn på rom og bad. Holdt lenge på med prøverør, og hadde alt av medisiner og sånt på det private badet nettopp fordi det er privat. Likevel buser folk inn og "skal bare". Vet ikke om det er tilfeldig, men det er stort sett kvinner som sniker rundt i huset her. Mannfolk på besøk er mer forsiktige med å se inn på alle rom. 

Anonymkode: 47776...0f7

• Liker 5
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever stadig det samme selv. Har begynt å låse soveromsdøren slik at folk ikke kommer seg inn på rom og bad. Holdt lenge på med prøverør, og hadde alt av medisiner og sånt på det private badet nettopp fordi det er privat. Likevel buser folk inn og "skal bare". Vet ikke om det er tilfeldig, men det er stort sett kvinner som sniker rundt i huset her. Mannfolk på besøk er mer forsiktige med å se inn på alle rom. 

Anonymkode: 47776...0f7

kansje de vil titte i skapene og så er det ekstra spennende med rotebad? Ikke så mye å se på/lese på gjestebadet. Kansje du skal legge frem noen sladderblader?

Anonymkode: e67ac...421

Skrevet

Det er uhøflig å bruke noe som så tydelig er deres private bad. Mangel på dannelse.

Anonymkode: 0746d...64c

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har nok gått til det ledige badet jeg visste var i en annen etasje, men jeg har aldri gått inn på noens lukkede soverom for å finne badet. Der går grensen. 

Uansett - du får kjøpt skilt med "Gjester" på Clas Ohlson og Jernia og alle andre lignende steder. Lås soveromsdøren / baderomsdøren når du har gjester så slipper du invaderingen.

Skrevet

For noen gjester dere har!

Anonymkode: 2b8c9...acd

• Liker 4
Skrevet

Kanskje noen måtte veldig på do, også var det opptatt nede og de visste at det var et bad oppe?

• Liker 4
Skrevet

Vi har også et gjestetoalett i gangen, og et bad der soverommene er. Alt er i samme etasje, men jeg irriterer meg også over folk som går på badet i stedet for gjestetoalettet. Jeg lærte hjemmefra da jeg var liten at som gjest skulle jeg bruke gjestedoen, men det er tydeligvis ikke alle som har lært det. Så nå må to bad/toalett være nyvasket, håndklær skiftet, klær ryddet vekk osv. hver gang vi skal ha gjester, fordi gjestene ikke har lært folkeskikk. 

Anonymkode: 8cd1f...274

• Liker 3
Skrevet

Ligger gjestebadet så nært stua at man hører lyder fra badet? Isåfall skjønner jeg det iallefall litt. Men ja, det er rart. 

Anonymkode: da1da...a7b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...