AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 12 åringen har nettopp byttet klubb. Det er 2 trenere på laget og begge har gutter som spiller. Forrige uke var det en del frafall på en kamp, så de spurte om hvem som kunne spille. 5 meldte seg og 2 fikk spille. Han ene er sønn av trener 1. På torsdag var det samme. 6 meldte seg til å spille en ekstra kamp pga mye frafall. En fikk spille og det var den samme gutten, sønnen av trener 1 . Jeg spurte om hvordan de plukker ut hvem som får spille ekstra. Fikk til svar at alle skal få spille like mye. Men at går kunne ikke trener 2 komme, så da måtte trener 1 lede kampen, så da var det naturlig at sønnen fikk spille? Blir ikke det urettferdig? Treneren kan vel lede kampen selv om ikke sønnen hans spiller? Det var i allefall sånn i gamle klubben Anonymkode: e7e2c...89d 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Det å være trener på det nivået, er vel frivillig arbeid? Vet at turnforeningen her i alle fall som gjenytelse gir plass til treners barn for å få nok trenere. Sikkert noe av det samme? Anonymkode: cb1d4...fb0 14
Antisvindleren Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Det bør være greit, treneren stiller opp på mye han strengt tatt ikke må. Hvorfor blir ikke du trener? At sønnen hans spiller litt ekstra bør være greit for alle timene han bruker på laget. Virker urettferdig, men sånn er det bare. 26
Ulrikke Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Har vært borti det samme på håndball-laget til datteren vår. Der var det også flere, og det var alltid de jentene som var med på ting. Det ble bedre da disse foreldrene ikke lenger var hovedtrenere, men dessverre så er de så kjent av alle i klubben at det nok fortsatt drypper ekstra på dem (og dem som de har inne i "varmen"). De er nå 15. Har vært sånn "bestandig". Som sagt, bedre nå, men noen har liksom alltid innflytelse. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 Treneren stiller opp frivillig, og gjør en innsats for at ditt barn skal ha en fritidsaktivitet å gå til. Om jeg måtte betalt barnevakt for å stille på frivillig arbeid. Eller ikke føle at man fikk noe som helst igjen for det. Da hadde det ikke vært mange frivillige igjen. Anonymkode: 7e2fa...8aa 15
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 12 minutter siden, Antisvindleren skrev: Det bør være greit, treneren stiller opp på mye han strengt tatt ikke må. Hvorfor blir ikke du trener? At sønnen hans spiller litt ekstra bør være greit for alle timene han bruker på laget. Virker urettferdig, men sånn er det bare. Hadde aldri satt min gutt foran andre. Skal være rettferdig Anonymkode: e7e2c...89d 10
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Har du noen gang tenkt over hvor mye av sin egen fritid trenere og lagledere bruker på at ditt barn skal kunne drive med idrett? Er treneren lønnet syns at det er litt mer berettiget å stille spørsmål ved det. Men er det ulønnet engasjement som det stort sett er i denne aldersgruppen så syns jeg det er helt innafor å ha noen ‘fordeler’. Nei slutt og syt, og meld deg heller til tjeneste selv!! Anonymkode: 10a29...636 18
Fluttershy Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 Jeg synes det Hadde blitt helt feil om 12 åringen skulle vært alene hjemme mens pappa var med kompisene hans på fotballkamp, derfor blir det greit at sønnen går forann i forhold til og få være med. Det jeg hadde reagert på, er hvis han fikk mer spilletid i kampene enn lagkameratene fikk. Det hadde ikke vært ok. 18
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #9 Skrevet 5. september 2020 TS, du er en ynkelig egoist uten evne til å sette deg inn i andres situasjon! Anonymkode: 3e3a0...2d0 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #10 Skrevet 5. september 2020 Ut i fra HI er det en ting til som slår meg. Synes til å være et lag med ekstremt mye frafall. Der trener stadig må hanke inn folk i siste liten. Er det mulig at foreldrene her behandler kamper som "sier ja, men vi får se om vi gidder"? Han vet jo at egen sønn stiller. Så er jo det naturlige valget om han vet at det å si ja til noen annen øker sannsynlgheten for at han står der med for få spillere til å gjennomføre kamp. Anonymkode: 7e2fa...8aa 9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #11 Skrevet 5. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ut i fra HI er det en ting til som slår meg. Synes til å være et lag med ekstremt mye frafall. Der trener stadig må hanke inn folk i siste liten. Er det mulig at foreldrene her behandler kamper som "sier ja, men vi får se om vi gidder"? Han vet jo at egen sønn stiller. Så er jo det naturlige valget om han vet at det å si ja til noen annen øker sannsynlgheten for at han står der med for få spillere til å gjennomføre kamp. Anonymkode: 7e2fa...8aa Flere hadde sagt ja til kamp, ikke bare hans sønn. Anonymkode: e7e2c...89d
Brunello Skrevet 5. september 2020 #12 Skrevet 5. september 2020 2 timer siden, Fluttershy skrev: Jeg synes det Hadde blitt helt feil om 12 åringen skulle vært alene hjemme mens pappa var med kompisene hans på fotballkamp, derfor blir det greit at sønnen går forann i forhold til og få være med. Det jeg hadde reagert på, er hvis han fikk mer spilletid i kampene enn lagkameratene fikk. Det hadde ikke vært ok. Han kunne vært med å sett på om han ikke ønsket å være hjemme. 3
Brunello Skrevet 5. september 2020 #13 Skrevet 5. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang tenkt over hvor mye av sin egen fritid trenere og lagledere bruker på at ditt barn skal kunne drive med idrett? Er treneren lønnet syns at det er litt mer berettiget å stille spørsmål ved det. Men er det ulønnet engasjement som det stort sett er i denne aldersgruppen så syns jeg det er helt innafor å ha noen ‘fordeler’. Nei slutt og syt, og meld deg heller til tjeneste selv!! Anonymkode: 10a29...636 Det er ofte andre enn de som er fotballtrenere som er med i FAU og gjør annet frivillig arbeid for barna og lokalsamfunnet. Synes det er en uting at trenere prioriterer barna sine. Hos oss er det heldigvis ikke slik. Vi har mange trenere, og det er ofte sønnen til den treneren som er med ikke spiller. 3
Gjest Saph Skrevet 5. september 2020 #14 Skrevet 5. september 2020 Ville gitt det litt mere tid før du lager en stor greie ut av det. Kan ha vært tilfeldig.
Humle Brumle Skrevet 5. september 2020 #15 Skrevet 5. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS, du er en ynkelig egoist uten evne til å sette deg inn i andres situasjon! Anonymkode: 3e3a0...2d0 Herregud for en overreaksjon... ynkelig egoist? Slapp av. 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #16 Skrevet 5. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 12 åringen har nettopp byttet klubb. Det er 2 trenere på laget og begge har gutter som spiller. Forrige uke var det en del frafall på en kamp, så de spurte om hvem som kunne spille. 5 meldte seg og 2 fikk spille. Han ene er sønn av trener 1. På torsdag var det samme. 6 meldte seg til å spille en ekstra kamp pga mye frafall. En fikk spille og det var den samme gutten, sønnen av trener 1 . Jeg spurte om hvordan de plukker ut hvem som får spille ekstra. Fikk til svar at alle skal få spille like mye. Men at går kunne ikke trener 2 komme, så da måtte trener 1 lede kampen, så da var det naturlig at sønnen fikk spille? Blir ikke det urettferdig? Treneren kan vel lede kampen selv om ikke sønnen hans spiller? Det var i allefall sånn i gamle klubben Anonymkode: e7e2c...89d Det er sånn verden funker. Han her er trener, så sønnen får spille (selv om han er dårlig og ikke gidder trene). En annen er politiker så firmaet til kompisen alltid får byggeløyve (selv om de ikke bygger etter loven). En tredje eier et firma så datteren er sikret jobb som adm dir, selv om hun er udugelig. En fjerde er søkk rik, så barna kommer inn på de beste skoler og får de beste karakterer, uten å noensinne studere. Livet, Ts, er en ansamling tjenester du skaffer deg for å sikre deg eller ungene dine fordeler. Gjør du det ikke? Ja, da må du satse på å trene, jobbe, følge loven og faktisk utrette noe. Anonymkode: 52801...801 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #17 Skrevet 5. september 2020 Jeg kan ingenting om barneidrett, men dersom mannen min skulle bruke søndagen på å være trener for et lag barnet vårt spilte på, skulle da virkelig barnet blitt med far på kamp den søndagen. Skulle jeg vært alene med begge barna hele søndagen mens faren deres jobbet frivillig meg det ene barnets lag? Jeg forstår at Ts tenker at det er urettferdig for barna. Men dette er på barnenivå, og man skal være glad noen foreldre gidder å være trenere tenker jeg da. Og litt av poenget med å vær trener er vel å tilbringe tid med sitt barn også vil jeg tro? Anonymkode: 1de3c...46a 15
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #18 Skrevet 5. september 2020 2 timer siden, Brunello skrev: Han kunne vært med å sett på om han ikke ønsket å være hjemme. Ha ha ha! Da får du vel selv melde deg som trener og bruke alle helger på å trene andres barn uten å få betaling for det. Hadde vært SÅ uaktuelt å skaffe barnevakt til mitt eget barn fordi jeg skulle trene ditt barn. Da skulle jeg hatt god timelønn gitt... Med helgetillegg og hele pakka. Selvsagt skal sønnen til en gratis-trener prioriteres. Får han normal timelønn så er det derimot ingen selvfølge, da bør man velge enten ut i fra de beste, eller passe på at alle får like mye spilletid, alt etter lagets ambisjoner. Anonymkode: 1ce07...8d4 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 Jeg synes det er helt greit i grunnen. Min mann er trener for to lag. Ett lag som barna våre spiller på og ett lag vi ikke har barn på. Jeg hater at han er trener fordi det går så sinnsykt mye av vår fritid på det. Spesielt kamper langt unna, og det er spesielt kjipt når ingen av våre barn faktisk spiller kampen. Våre barn får nok kanskje spilt litt mer ved frafall fordi min mann uansett skal på kampen. Våre barn er dessuten hakket bedre enn de fleste på laget nettopp fordi de har en engasjert pappa (det har ikke noe å si for spilletid i småskolealderen, men når man blir eldre har der faktisk det). Anonymkode: 67efc...3f2 2
Brunello Skrevet 5. september 2020 #20 Skrevet 5. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha ha ha! Da får du vel selv melde deg som trener og bruke alle helger på å trene andres barn uten å få betaling for det. Hadde vært SÅ uaktuelt å skaffe barnevakt til mitt eget barn fordi jeg skulle trene ditt barn. Da skulle jeg hatt god timelønn gitt... Med helgetillegg og hele pakka. Selvsagt skal sønnen til en gratis-trener prioriteres. Får han normal timelønn så er det derimot ingen selvfølge, da bør man velge enten ut i fra de beste, eller passe på at alle får like mye spilletid, alt etter lagets ambisjoner. Anonymkode: 1ce07...8d4 Hvordan vet du at jeg ikke er trener og stiller frivillig opp for andres barn? Kona og jeg har vekselvis vært medlem av FAU og SU sammenhengende i over 10 år. I tillegg er vi delaktig som trener og administrativt for fritidsaktiviteter. Jeg ser en veldig klar tendens hos trenerne. De resurssterke med gode jobber stiller opp selv om deres barn ikke trener / spiller den dagen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå