AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Del Skrevet 5. september 2020 Finnes det noen frisører i Bergen som Jobber KUN med farging av hår og diverse? Og ingen klipping? Anonymkode: 33008...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 5. september 2020 #2 Del Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Finnes det noen frisører i Bergen som Jobber KUN med farging av hår og diverse? Og ingen klipping? Anonymkode: 33008...d15 Jeg kan ikke tenke meg at frisøryrket er så spesialisert, hvorfor kan ikke frisøren jobbe med klipping? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Del Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, Teatrica skrev: Jeg kan ikke tenke meg at frisøryrket er så spesialisert, hvorfor kan ikke frisøren jobbe med klipping? Føler meg ikke trygg nok. Det blir for vanskelig for meg. Ble aldri lært korte dameklipp i læretiden og prøvde i 2 år etterpå, men jeg forstår det bare ikke. Trivdes veldig godt i yrket men måtte slutte fordi jeg fikk sånn angst av korte dameklipp/herreklipp. Det lå bare ikke i fingrene mine. Så var derfor jeg lurte om det muligens fantes noe plass der de ikke drev med klipping. finnes det noe annet innenfor frisøryrket man kan jobbe med? Tenker siden jeg allerede har fagbrev. Evt videreutdanning eller noe kurs man kan ta? Anonymkode: 33008...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 5. september 2020 #4 Del Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Føler meg ikke trygg nok. Det blir for vanskelig for meg. Ble aldri lært korte dameklipp i læretiden og prøvde i 2 år etterpå, men jeg forstår det bare ikke. Trivdes veldig godt i yrket men måtte slutte fordi jeg fikk sånn angst av korte dameklipp/herreklipp. Det lå bare ikke i fingrene mine. Så var derfor jeg lurte om det muligens fantes noe plass der de ikke drev med klipping. finnes det noe annet innenfor frisøryrket man kan jobbe med? Tenker siden jeg allerede har fagbrev. Evt videreutdanning eller noe kurs man kan ta? Anonymkode: 33008...d15 Åja, så du er frisør altså? Det stiller jo spørsmålet ditt i et annet lys enn da jeg trodde du var kunden. Da må du nok nesten snakke med de aktuelle stedene for å undersøke hvilke muligheter du har, men jeg tror fortsatt at det er vanskelig å være frisør og ikke klippe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Del Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, Teatrica skrev: Åja, så du er frisør altså? Det stiller jo spørsmålet ditt i et annet lys enn da jeg trodde du var kunden. Da må du nok nesten snakke med de aktuelle stedene for å undersøke hvilke muligheter du har, men jeg tror fortsatt at det er vanskelig å være frisør og ikke klippe... Ja, Beklager! Skulle formulert meg litt annerledes. ja, det er mest sannsynlig det. Tenkte litt på at cutters jobber kun med klipp, så de skulle jo hatt det motsatt og. Men muligens så klarer man ikke tjene så mye heller om man kun jobber med farging. Anonymkode: 33008...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #6 Del Skrevet 5. september 2020 En klipper seg jo gjerne også når en først er inne til farging. Kunne du hospitere hos noen for å få klippen mer i fingrene? Anonymkode: 7c7ac...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. september 2020 #7 Del Skrevet 5. september 2020 Hva om du undersøker med de aller største kjedene / salongene om de kunne tenke seg å ansette noen som bare kan farge? Eventuelt kontakt en frisørsalong og spør om hjelp til å lære korthårsklipp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Del Skrevet 5. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En klipper seg jo gjerne også når en først er inne til farging. Kunne du hospitere hos noen for å få klippen mer i fingrene? Anonymkode: 7c7ac...1e3 Ja. Nei det kommer ikke til å gå. Jeg brukte så lang tid etter læretiden, jeg kan klippe, men jeg forstår på en måte ikke hvordan jeg skal klippe for at det skal bli sånn og sånn. Selvom jeg ofte satt og så på YouTube også, så veldig mye på de andre på jobben også mens de forklarte. Men det hjalp ikke 😅 så redd jeg bare må legge fra meg yrket. Anonymkode: 33008...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 5. september 2020 #9 Del Skrevet 5. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Nei det kommer ikke til å gå. Jeg brukte så lang tid etter læretiden, jeg kan klippe, men jeg forstår på en måte ikke hvordan jeg skal klippe for at det skal bli sånn og sånn. Selvom jeg ofte satt og så på YouTube også, så veldig mye på de andre på jobben også mens de forklarte. Men det hjalp ikke 😅 så redd jeg bare må legge fra meg yrket. Anonymkode: 33008...d15 Unnskyld at jeg er så rett ut, men det kan nesten virke som om frisøryrket ikke akkurat passer for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloms Skrevet 5. september 2020 #10 Del Skrevet 5. september 2020 Mener og har hørt at det finnes en salong som heter color bar? Hvor det er samme konsept som cutters bare det kun er farging. Har ikke hørt særlig mer, så vet ikke om det har gått så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #11 Del Skrevet 6. september 2020 Du har ikke det rette håndlaget. Enten må du arbeide med det, elker så er ikke dette faget for deg. Du må kunne grunnleggende yrkesspesifikke prosedyrer. En sykepleier som ikke kan sette sprøyter eller re en seng kunne heller ikke stått i sitt yrke. Anonymkode: 47622...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå