Gå til innhold

Aleine med barn? Hva jobber du med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dere som er aleine med barn, hva jobber dere med? 
trives du? 
jeg syns det er så vanskelig og finne et yrke jeg virkelig vil jobbe med. Men nå har jeg 2 år på meg til overgangsstønaden går ut, dvs at jeg må ha full inntekt da.

jeg er foresten 27 år, har fagbrev i et annet fag som er uaktuelt å jobbe med.

det som er viktig for meg er å ha minst 30.000 før skatt. + tidligvakter. ( har ingen familie eller noe som kan stille opp ved senvakter )

Det jeg helst vil jobbe med er kontor, men det er veldig vanskelig og få jobb. Vurderer å bli lærling men da må jeg vel gå 4 år. Jeg vet at det er kontorarbeid jeg passer best til, men jeg vetikke hvordan jeg skal komme meg dit. Tar jeg læretid på 4 år, så må jeg søke sosialhjelp i 2 år, pga nav dekker ikke ny utdanning. ( har prøvd ) 

det neste er å ta læretid i barnehage, da trenger jeg kun 2 år.

Også truckfører ( venter på kurs fra nav ) 

men det er ganske surt, at det jeg helst vil jobbe med ikke går. Er det noen som har noe tips og råd? Skal ringe opplæringskontoret på mandag og høre med de ang hva valg jeg har. 

Anonymkode: ade04...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel søke lånekassen..

Anonymkode: ac28e...cc9

• Liker 7
Skrevet

Ta treårig bachelor. Feks sosionom eller bv pedagog. Trygg jobb i kommunen. NAV eller andre oppgaver i kommunen. Dagvakter. Lønn matcher. Mye kontorarbeid!

Anonymkode: 81dc0...9bd

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta treårig bachelor. Feks sosionom eller bv pedagog. Trygg jobb i kommunen. NAV eller andre oppgaver i kommunen. Dagvakter. Lønn matcher. Mye kontorarbeid!

Anonymkode: 81dc0...9bd

Igjen, så står jeg da uten inntekt om jeg tar det. Har ikke rett fra noe fra Lånekassen pga en eksamen jeg ikke tok. Så det kan bli litt vanskelig, Men høres jo bra ut sånn sett 😃

Skrevet

Helsesekretær? 

Anonymkode: 92e91...11e

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, så står jeg da uten inntekt om jeg tar det. Har ikke rett fra noe fra Lånekassen pga en eksamen jeg ikke tok. Så det kan bli litt vanskelig, Men høres jo bra ut sånn sett 😃

Da tar du den eksamen du mangler og så har du rett på studielån igjen

Anonymkode: 4c01e...e15

• Liker 6
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Dere som er aleine med barn, hva jobber dere med? 
trives du? 
jeg syns det er så vanskelig og finne et yrke jeg virkelig vil jobbe med. Men nå har jeg 2 år på meg til overgangsstønaden går ut, dvs at jeg må ha full inntekt da.

jeg er foresten 27 år, har fagbrev i et annet fag som er uaktuelt å jobbe med.

det som er viktig for meg er å ha minst 30.000 før skatt. + tidligvakter. ( har ingen familie eller noe som kan stille opp ved senvakter )

Det jeg helst vil jobbe med er kontor, men det er veldig vanskelig og få jobb. Vurderer å bli lærling men da må jeg vel gå 4 år. Jeg vet at det er kontorarbeid jeg passer best til, men jeg vetikke hvordan jeg skal komme meg dit. Tar jeg læretid på 4 år, så må jeg søke sosialhjelp i 2 år, pga nav dekker ikke ny utdanning. ( har prøvd ) 

det neste er å ta læretid i barnehage, da trenger jeg kun 2 år.

Også truckfører ( venter på kurs fra nav ) 

men det er ganske surt, at det jeg helst vil jobbe med ikke går. Er det noen som har noe tips og råd? Skal ringe opplæringskontoret på mandag og høre med de ang hva valg jeg har. 

Hvordan tenker du barnehage skal fungere når du er alene med to barn? Når du begynner på jobb 07 eller slutter 17. 

Vil bare nevne at det er vanskelig å få jobb som barne og ungdomsarbeider. Det er vanskelig å få kontorjobb. Og det er svært vanskelig å få helsesekretær jobb. 

Jeg ser etter det samme som det, og det er ikke lett å finne en jobb du beskriver enkelt i 2020. Covid gjorde saken enda verre enn det allerede var, dessverre. 

Beklager negativt innlegg, men jeg har brukt mye tid på utdannelser og emner som ikke har gitt meg en type jobb som du og jeg ser etter. Det er godt ment så du ikke mister mye tid. 

Anonymkode: dd35a...af9

• Liker 2
Skrevet

Jeg er alene med barn og jobber som rådgiver i offentlig sektor. Trives i jobben og det er veldig fint med Arbeidstid fra 8-15.30 og fleksitid.

Anonymkode: c2262...77b

Skrevet

Hva med å ta kontakt med karrieresenteret? Her i byen er det et samarbeid med nav/fylkeskommune og er gratis (tror det er det nasjonalt). Tenker det er lurt å få noen profesjonelle råd så du ikke havner med å ta en utdanning som er vanskelig å få jobb i. Ser noen anbefalte helsesekretær som er blitt veldig vanskelig å få jobb i.

Anonymkode: faa31...f58

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alene med barn og jobber som rådgiver i offentlig sektor. Trives i jobben og det er veldig fint med Arbeidstid fra 8-15.30 og fleksitid.

Anonymkode: c2262...77b

Hva slags rådgiver? Hvilken utdannelse har du?

Anonymkode: 99e5a...550

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenker du barnehage skal fungere når du er alene med to barn? Når du begynner på jobb 07 eller slutter 17. 

Vil bare nevne at det er vanskelig å få jobb som barne og ungdomsarbeider. Det er vanskelig å få kontorjobb. Og det er svært vanskelig å få helsesekretær jobb. 

Jeg ser etter det samme som det, og det er ikke lett å finne en jobb du beskriver enkelt i 2020. Covid gjorde saken enda verre enn det allerede var, dessverre. 

Beklager negativt innlegg, men jeg har brukt mye tid på utdannelser og emner som ikke har gitt meg en type jobb som du og jeg ser etter. Det er godt ment så du ikke mister mye tid. 

Anonymkode: dd35a...af9

Finnes barnehager som åpner 07:30. Men andre yrker har jo mye verre arbeidstider. 
skjønner det er mye mer vanskelig nå 😕 jeg vet heller ikke om det er vits og feks ta utdannelse i kontor, har hørt yrket eller arbeidsoppgavene kommer til å forsvinne mer og mer fremover. 
nå venter jeg på kurs fra nav som truckfører så føler det er siste mulighet. Får bare håpe at ting blir bedre fremover for oss uten jobb, er jo veldig mange arbeidsledige nå. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ta kontakt med karrieresenteret? Her i byen er det et samarbeid med nav/fylkeskommune og er gratis (tror det er det nasjonalt). Tenker det er lurt å få noen profesjonelle råd så du ikke havner med å ta en utdanning som er vanskelig å få jobb i. Ser noen anbefalte helsesekretær som er blitt veldig vanskelig å få jobb i.

Anonymkode: faa31...f58

Jeg har nettopp vært igjennom karriereveiledning, landet jo mest på kontor arbeid men ser ikke noe vits i å ta utdanning i det om yrket forsvinner mer og mer. 
ja helsesekretær er vanskelig å få jobb som😅 

Skrevet

Du må ta en spesialist utdannelse, det vil si bachelor eller master innen et fagfelt. Den utdannelsen gjør deg attraktiv til å jobbe i et kontor. Jeg jobber med byggesaker og jobber i det offentlige fra 7.30-15.00, jeg har master, men noen har bachelorgrad. Administrative utdannelser er veldig populære og det gjør det vanskelig å få jobb, dermed er det bedre at du velger noe annet feks sosionom eller ingeniør utdannelse, og du kan fremdeles få jobb i kontor. 

Anonymkode: adfde...02f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...