AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Vasker dere håndtak? Mobiltelefonen? Før dere tar i mat? Jeg antibakker telefonen jevnlig for den er jo noe av det verste. Jeg går over dørhåndtakene hjemme. Jeg vasker springen. Jeg vasker meg alltid før jeg tar i mat. Jeg vasker meg alltid etter å ha tatt i lommeboka. Jeg lar være å putte fingre i ansiktet så mye jeg kan.. Hvordan er det hos dere? Anonymkode: 9ddc3...398 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Som normalt, gjør ingenting spesielt. Anonymkode: 95043...76b 25
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vasker dere håndtak? Mobiltelefonen? Før dere tar i mat? Jeg antibakker telefonen jevnlig for den er jo noe av det verste. Jeg går over dørhåndtakene hjemme. Jeg vasker springen. Jeg vasker meg alltid før jeg tar i mat. Jeg vasker meg alltid etter å ha tatt i lommeboka. Jeg lar være å putte fingre i ansiktet så mye jeg kan.. Hvordan er det hos dere? Anonymkode: 9ddc3...398 Det samme som deg. Anonymkode: 8dff7...00d 2
Gjest Achelois Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vasker dere håndtak? Mobiltelefonen? Før dere tar i mat? Jeg antibakker telefonen jevnlig for den er jo noe av det verste. Jeg går over dørhåndtakene hjemme. Jeg vasker springen. Jeg vasker meg alltid før jeg tar i mat. Jeg vasker meg alltid etter å ha tatt i lommeboka. Jeg lar være å putte fingre i ansiktet så mye jeg kan.. Hvordan er det hos dere? Anonymkode: 9ddc3...398 Jeg ser på dette som normal hygiene.
pia mater Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 Gjør ikke noe spesielt hjemme, utenom å vaske hender når jeg kommer hjem (som jeg også gjorde før). Å vaske hender før matlaging og slikt er jo normal hygiene. Er bevisst på feks butikken at jeg unngår å ta i telefon og ansikt hvis jeg ikke nettopp har brukt håndsprit. Har også fortsatt håndsprit i bilen som jeg bruker. 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 1 minutt siden, Achelois skrev: Jeg ser på dette som normal hygiene. Her har ikke håndtak blitt vasket regelmessig for vi har heller bare vaska henda etter å ha vært på do eller før vi skal ta i mat. Men en tenker jo ikke over at en tar i håndtaket på kjøleskapet og da er jo bakteriene fort på hånda igjen. Vasken likeså . Anonymkode: 9ddc3...398 2
Gjest Achelois Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har ikke håndtak blitt vasket regelmessig for vi har heller bare vaska henda etter å ha vært på do eller før vi skal ta i mat. Men en tenker jo ikke over at en tar i håndtaket på kjøleskapet og da er jo bakteriene fort på hånda igjen. Vasken likeså . Anonymkode: 9ddc3...398 Tenker det er normalt å vaske overflater på kjøkken/baderom/stue og andre hyppig frekventerte rom, som en del av vanlig husvask.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 Jeg er ikke så nøye på hygienen hjemme, med vilje, for det er sunt å utsette seg for litt bakterier. Jeg er dog supernøye på hygienen når jeg kommer hjem utenfra. Jeg skifter tøy med én gang, vasker og spriter både meg selv og gjenstander jeg har hatt med meg godt. Anonymkode: 8ac16...9e2 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #9 Skrevet 5. september 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke så nøye på hygienen hjemme, med vilje, for det er sunt å utsette seg for litt bakterier. Jeg er dog supernøye på hygienen når jeg kommer hjem utenfra. Jeg skifter tøy med én gang, vasker og spriter både meg selv og gjenstander jeg har hatt med meg godt. Anonymkode: 8ac16...9e2 Jeg er enig, men nå i korona tidene. Vi ser hvor smittsomt dette er. Derfor jeg er ekstra nøye med håndhygienen. Det er så mange feller. Håndtakene vi glemmer. Anonymkode: 9ddc3...398 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #10 Skrevet 5. september 2020 Vasker stort sett kun overflater svigers har vært borti etter de har vært på besøk. Hun røyker og han piller buser fra nesa som om det var en sport, og gjør det åpenlyst uten skam. De vasker seg stort sett ikke på hendene heller. Anonymkode: ea20e...ed8
skrue Skrevet 5. september 2020 #11 Skrevet 5. september 2020 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: Vasker dere håndtak? Mobiltelefonen? Før dere tar i mat? Jeg antibakker telefonen jevnlig for den er jo noe av det verste. Jeg går over dørhåndtakene hjemme. Jeg vasker springen. Jeg vasker meg alltid før jeg tar i mat. Jeg vasker meg alltid etter å ha tatt i lommeboka. Jeg lar være å putte fingre i ansiktet så mye jeg kan.. Hvordan er det hos dere? Anonymkode: 9ddc3...398 Fint lite av dette. Jeg lar dog det som kommer inn i huset være i minst 2-3 dager om det lar seg gjøre. Om jeg bruker det før er det håndvask umiddelbart etterpå. Det er også full håndvask av hender om jeg har vært i butikk ol. Endret 5. september 2020 av skrue
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #12 Skrevet 5. september 2020 Har ikke noe spesiell hygiene hjemme enn det før korona. Men jeg har en uren sone til bilnøkler og bankkort. tar ut mat og annet som er kjøpt som kan tas ut av forpakningen og vasker over. Første vi gjør er å vaske hender når vi kommer hjem. Skifter som regel også, men gjør det uansett. Komfort og det der. Anonymkode: 74f2b...4bd
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #13 Skrevet 5. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Som normalt, gjør ingenting spesielt. Anonymkode: 95043...76b Samme her. Fortsatt ikke blitt smittet. Anonymkode: ee7fb...197 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #14 Skrevet 5. september 2020 Det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å vaske hendene. Utover det bruker jeg skjerm wipe på mobilen om jeg har brukt den ute. Ellers vanlig hygiene. Anonymkode: 2b9a5...005
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #15 Skrevet 5. september 2020 Hvis jeg har tatt på mye ting ute så vasker jeg hendene når jeg kommer inn. Ellers ikke noe. Mannen spiser til og med frukt uten å vaske de. Det har jeg aldri klart fordi jeg vet hvor ekle mange mennesker er. Har ikke vasket eller spritet mobilen og nøkler på over 1 år. Bakterier er bra og vi vasker og spriter bort mye bra i denne pandemien. Anonymkode: 70ae2...d60 6
Hatsumomo Skrevet 5. september 2020 #16 Skrevet 5. september 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vasker dere håndtak? Mobiltelefonen? Før dere tar i mat? Jeg antibakker telefonen jevnlig for den er jo noe av det verste. Jeg går over dørhåndtakene hjemme. Jeg vasker springen. Jeg vasker meg alltid før jeg tar i mat. Jeg vasker meg alltid etter å ha tatt i lommeboka. Jeg lar være å putte fingre i ansiktet så mye jeg kan.. Hvordan er det hos dere? Anonymkode: 9ddc3...398 Vasker hendene godt når jeg kommer hjem fra jobb før jeg gjør noe annet. Skifter alltid klær til koseklær uansett så det er vanlig rutine. Ellers ikke noe mer. Endret 5. september 2020 av Hatsumomo
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #17 Skrevet 5. september 2020 Så nøye og flinke mange er! Men dere som vasker mobilen og dørhåndtak , gjør dere det daglig? Flere ganger om dagen ? Jeg er veldig nøye med håndhygiene. Jeg bruker antibac før og etter handling. Jeg bruker håndspriten butikken har når jeg kommer inn. Men når jeg er ferdig bruker jeg min egen Antibac , fordi alle berører jo den samme flasken. Nå har flere butikker fått berøringsfrie antibac så det er bra! Har nøye håndvask i det samme jeg kommer hjem. Jeg tar av emballasje på mat som har det. Vasker frukt og grønt nøye . Jeg vasket dørhåndtak hver dag i mars og mobilen. Men har ofte glemt det i det siste særlig håndtak er lett og glemme. I mars la jeg posten i karantene før åpning haha! Ble så skremt av den journalisten Hallvard Sandberg. Han sa jo at alt smittet! Men vasker bare hender etter åpning og post , pakker osv . Det er jo ikke farlig og ta på ting bare man vasker seg! Synes det er litt ekkelt likevel og trykke på felles berøringspunkter , så hvis det går an trykker jeg fingerens fremside , men har med meg antibac overalt som jeg bruker når jeg har trykket for eksempel på billett automat osv. Ser ikke mange som tar antibac på etter slike ting. Hjemme har jeg normal rengjøring ellers. Men har vært nøye med og vaske kraner og do knappen før og etter besøk. Men burde sikkert vaske disse stedene oftere i tilfelle en smittes i familien så kan man unngå videre smitte innad i familien. Anonymkode: e7098...2d8 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #18 Skrevet 5. september 2020 Som før. Anonymkode: 9a986...e38 3
tøydokka Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 Jeg gjør ikke noe spesielt, like sløv med rydding og vasking som før corona. 4
Nerine_ Skrevet 5. september 2020 #20 Skrevet 5. september 2020 Vasker hender når jeg kommer hjem, og før matlaging/spising, men det anser jeg som helt grunnleggende hygiene. 4
Anbefalte innlegg