Gå til innhold

Vond lukt i hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har en valp som enda ikke har blitt husrein. Jeg vasker hele gulvet svært ofte pga det legger fra seg en stram og vond lukt. Men den kommer ofte tilbake igjen. Noen som har gode råd for å fjerne stram lukt? (Har tatt ut all gulvtepper)

Skrevet

Og vil luktet noen gang forsvinne?😂😱

Skrevet

Kjøp sånn spray/vask beregnet på hunde-og katteurin på dyrebutikken. Vanlig såpe funker ikke. Så lenge det lukter piss på gulvet, så vil hunden fortsette å gjøre fra seg der. 

Er det en liten hund du har? Små hunder bruker ofte lengre tid på å bli husrene. Husk, ikke bli sint på valpen når den tisser inne. Usikre valper (og ja, kjefting/sinne skaper usikre hunder) har verre med å ikke tisse inne. 

Ta valpen med ut akkurat når dere står opp, etter mat, etter at den har sovet på dagen osv. Ideelt skal valpen bli tatt med ut så ofte at den aldri får sjansen til å tisse inne. Når den tisser ute så gir du masse skryt. Tisser den inne så bare ta med valpen ut med en gang (vær nøytral i følelsene, ikke irritert).

Det blir etterhvert. Du må bare være tålmodig, og du må ta med valpen ut ofte. Hver andre time, og alltid etter soving, mat osv. 

Anonymkode: 268af...5ea

Skrevet

Heia! Ja jeg har ei lita shih tzu tispe, de er ganske treig i å bli husren😁 nei aldri har hun fått kjæft for å gjøre fra seg inne! Dette var selvfølgelig noe vi visste når vi sku ha valp. ❤️ Tar henne ut så ofte som mulig, men hun tisser en del inne enda, ikke så mye om dagen pga vi er så ofte ute, men på natten så gjør hun fra seg en del, vi har sånn matte til ho men bruka den av og på. 

Skrevet
20 timer siden, Madebyme94 skrev:

Heia! Ja jeg har ei lita shih tzu tispe, de er ganske treig i å bli husren😁 nei aldri har hun fått kjæft for å gjøre fra seg inne! Dette var selvfølgelig noe vi visste når vi sku ha valp. ❤️ Tar henne ut så ofte som mulig, men hun tisser en del inne enda, ikke så mye om dagen pga vi er så ofte ute, men på natten så gjør hun fra seg en del, vi har sånn matte til ho men bruka den av og på. 

Da blir det nok etterhvert 🙂 jeg tok min valp ut 2 ganger om natten de første ukene så hun fikk tisse ute, også tok jeg henne med ut hver andre time + etter mat, soving osv. Hun var husren innen 2 uker, men dette er en veldig renslig rase, så det var veldig naturlig for henne å ikke ville tisse der hun sover, leker og spiser.

Små hunder er ofte mindre nøye på hvor de tisser, og de har små blærer. Bare pass på å ta henne med ut ofte på dagtid, og kjøp sånn spray på dyrebutikken for å få vekk lukt på gulvet. Om du har stort hus, så kan du også holde noen dører lukket så inneområdet blir mindre. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det nok etterhvert 🙂 jeg tok min valp ut 2 ganger om natten de første ukene så hun fikk tisse ute, også tok jeg henne med ut hver andre time + etter mat, soving osv. Hun var husren innen 2 uker, men dette er en veldig renslig rase, så det var veldig naturlig for henne å ikke ville tisse der hun sover, leker og spiser.

Små hunder er ofte mindre nøye på hvor de tisser, og de har små blærer. Bare pass på å ta henne med ut ofte på dagtid, og kjøp sånn spray på dyrebutikken for å få vekk lukt på gulvet. Om du har stort hus, så kan du også holde noen dører lukket så inneområdet blir mindre. 

Er så redd at den trange lukten aldri skal gå vekk. Har vasket 100 ganga med d edikk osv osv. Men lukta kommer bare tilbake ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...