Gå til innhold

Hvorfor kan ikke folk gå forbi med avstand, når det er god plass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene irritert meg grønn over folk som går forbi meg 30 - 50 cm unna meg, når jeg står i ro og feks utenfor en butikk eller når jeg sitter på en benk inne på et kjøpesenter. 

Dette er hovedsakelig barn, tenåringer og eldre folk. 

I sted satt jeg på en benk inne på et kjøpesenter, og det var ca 5 meters klaring bort til veggen. Folk som gikk forbi meg holdt nesten på å sneie beina mine der jeg satt. 

Jeg hadde en knall gul regnjakke på meg så jeg var ikke vanskelig å se!

I går stod jeg utenfor butikken helt inntil veggen, og da kom det en familie med flere barn og tenåringer ut. De hadde 50 meter med plass å gå på, men jeg måtte trekke meg inntil veggen for at tenåringene ikke skulle komme borti meg. 

Ser de meg ikke? Går folk i sin egen verden? 😣

Anonymkode: 41800...498

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen dager siden var jeg på cafè. Det var oppmerket hele veien med "1 METER - hold avstand" foran disken,  men uansett var det ei eldre dame som gikk tett forbi meg og stilte seg bak meg og sto klistret opptil ryggen og la nesten haka over skulderen min fordi hun skulle se hva de hadde utstilt av varer i hele disken. Jeg snudde meg og så hardt på henne, hun reagerte ikke, sto like tett og så måtte jeg si med store bokstaver: DU STÅR VELDIG TETT PÅ MEG!  Hun ble sjokkert og begynte å unnskylde seg. Hun rygget litt bakover og fortsatte å snakke. Jeg lukket ørene og var ikke mottagelig for småprat. 
Det står skilt og desinfiseringsflasker og apparater over alt, men enkelte soser rundt i sin egen verden og tenker ikke på andre. Neste gang venter jeg ikke de høflige sekundene først. Jeg sier ifra bryskt heretter, for jeg tar dette alvorlig! :angry:

Anonymkode: afed3...e57

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen dager siden var jeg på cafè. Det var oppmerket hele veien med "1 METER - hold avstand" foran disken,  men uansett var det ei eldre dame som gikk tett forbi meg og stilte seg bak meg og sto klistret opptil ryggen og la nesten haka over skulderen min fordi hun skulle se hva de hadde utstilt av varer i hele disken. Jeg snudde meg og så hardt på henne, hun reagerte ikke, sto like tett og så måtte jeg si med store bokstaver: DU STÅR VELDIG TETT PÅ MEG!  Hun ble sjokkert og begynte å unnskylde seg. Hun rygget litt bakover og fortsatte å snakke. Jeg lukket ørene og var ikke mottagelig for småprat. 
Det står skilt og desinfiseringsflasker og apparater over alt, men enkelte soser rundt i sin egen verden og tenker ikke på andre. Neste gang venter jeg ikke de høflige sekundene først. Jeg sier ifra bryskt heretter, for jeg tar dette alvorlig! :angry:

Anonymkode: afed3...e57

Skal begynne å rope etter folk som nesten går på meg😣

Ts

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har de siste ukene irritert meg grønn over folk som går forbi meg 30 - 50 cm unna meg, når jeg står i ro og feks utenfor en butikk eller når jeg sitter på en benk inne på et kjøpesenter. 

Dette er hovedsakelig barn, tenåringer og eldre folk. 

I sted satt jeg på en benk inne på et kjøpesenter, og det var ca 5 meters klaring bort til veggen. Folk som gikk forbi meg holdt nesten på å sneie beina mine der jeg satt. 

Jeg hadde en knall gul regnjakke på meg så jeg var ikke vanskelig å se!

I går stod jeg utenfor butikken helt inntil veggen, og da kom det en familie med flere barn og tenåringer ut. De hadde 50 meter med plass å gå på, men jeg måtte trekke meg inntil veggen for at tenåringene ikke skulle komme borti meg. 

Ser de meg ikke? Går folk i sin egen verden? 😣

Dette opplever jeg også hele tiden. F. Eks har også folk satt seg på samme toseter som meg når bussen er full av plass. Barn og tenåringer står 20 unna meg i kø på Kiwi og ofte godt voksne menn. Ingen har lært sine barn og ungdom om Corona avstand . Eller eier de ikke respekt og oppdragelse? Men som sagt skjer med voksne også . Må være født bak en låvedør som man kaller det. Det har virkelig ikke fått meg seg 1 meter regel etter et halvt år😡

Anonymkode: 52888...b13

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette opplever jeg også hele tiden. F. Eks har også folk satt seg på samme toseter som meg når bussen er full av plass. Barn og tenåringer står 20 unna meg i kø på Kiwi og ofte godt voksne menn. Ingen har lært sine barn og ungdom om Corona avstand . Eller eier de ikke respekt og oppdragelse? Men som sagt skjer med voksne også . Må være født bak en låvedør som man kaller det. Det har virkelig ikke fått meg seg 1 meter regel etter et halvt år😡

20 cm unna meg skulle det stå da..

Skrevet

De tror kanskje at nå er korona over.?

Dette er nok folk som bor i enebolig og kjører bil, og som ikke trenger å være ufrivillig tett på fremmede folk. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal begynne å rope etter folk som nesten går på meg😣

Ts

Haha, koko :ler: Er du så redd for å være borti folk så hold deg heller hjemme! 

Anonymkode: 53bf7...68c

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det er lett å glemme. Hele livet har vi aldri brydd oss om å holde avstand, mange gjør fortsatt dette uten å tenke seg om. 

Jeg glemmer meg selv. Var i en butikk og en ansatt skulle hjelpe meg med å finne noe. Jeg fulgte etter og beveget meg mot personen for å hjelpe vedkommende å se etter tingen. Den ansatte minnet meg på 1-metersregelen (på en pen måte😅) som jeg jo helt hadde glemt. Har tross alt ikke tenkt over det i mine 36 første leveår. 

Anonymkode: 65bcf...552

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er lett å glemme. Hele livet har vi aldri brydd oss om å holde avstand, mange gjør fortsatt dette uten å tenke seg om. 

Jeg glemmer meg selv. Var i en butikk og en ansatt skulle hjelpe meg med å finne noe. Jeg fulgte etter og beveget meg mot personen for å hjelpe vedkommende å se etter tingen. Den ansatte minnet meg på 1-metersregelen (på en pen måte😅) som jeg jo helt hadde glemt. Har tross alt ikke tenkt over det i mine 36 første leveår. 

Anonymkode: 65bcf...552

Det er lett å glemme seg og Det merker jeg også etter 6 måneder med avstandsregler. Men jeg forstår ikke hvorfor folk skal gå så tett på meg uansett, når de har 5 meters slingringsmonn? 🤔 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de ikke hoster eller nyser rundt deg når de går forbi så blir du ikke smittet. Folk som ikke vet de har covid-19, ingen symptomer og går forbi deg, gir deg heller ikke smitte. De må stå i minst 15 minutter, under 1 meter nær deg, til at du kanskje kan bli smittet. 

• Liker 1
Skrevet

Minimal sjanse for å bli smittet av tilfeldig forbipasserende. Litt større sjanse hvis du snur deg mot dem og roper, selvsagt.

Anonymkode: 1c31d...7f9

• Liker 3
Skrevet

Slapp av da. Sannsynligheten for å bli smittet av noen som går forbi deg er tilnærmet null.

Anonymkode: c19b2...0cc

• Liker 1
Skrevet

Detre lurer jeg også på. Skjønner at mange av smittevernreglene er kjipe å etterleve, men å holde litt avstand til tilfeldig forbipasserende er vel ikke akkurat noe stort offer?!? 

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, Coronas skrev:

Så lenge de ikke hoster eller nyser rundt deg når de går forbi så blir du ikke smittet. Folk som ikke vet de har covid-19, ingen symptomer og går forbi deg, gir deg heller ikke smitte. De må stå i minst 15 minutter, under 1 meter nær deg, til at du kanskje kan bli smittet. 

Sant nok at det skal litt til for og smittes . Men et nys kommer bråfort og er vanskelig og holde igjen. Lurt da og holde avstand så unngå at et nys kommer rett i fleisen til noen. Og trenger ikke være Corona i nyset. Kjipt og smittes av liten forkjølelse også nå når det fører til test og karantene. Det handler også om respekt eller mangel på sådan...og vi har hørt Høie minne om 1 meteren i et halvt år. Man kan ikke være så fjern og ikke fått med seg det nå. 

• Liker 2
  • Opprett ny...