Gå til innhold

Russisk vaksine har vist gode resultater foreløpig, hvorfor står det ingenting om det i VG og lignende?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere vaksiner som har kommet mye lenger i testløpet og også vist gode resultater så langt. De har ikke skrevet spesielt mye om de fleste av dem heller, så det er neppe noen konspirasjon her.

Anonymkode: edba5...8ee

• Liker 2
Skrevet

Norske medier på generelt grunnlag siterer sjeldent eller aldri utenlandske medier på noe som er av betydning. Uansett hva. Norske medier koker suppe på alt uviktig som skjer innenlands. Jeg tror rett og slett det har med click og oppmerksomhet å gjøre. Hvis en velskrevet artikkel om russisk vaksine mot Covid-19 gir 100.000 klikk, og en kort artikkel om en hund som bet en sau i Østfold får 190.000 klikk, så sier det seg selv hvilken prioriteringer dem tar i framtiden. 

Nå kjører mediene ut umettelige artikler om bunkersfesten, det norske landslaget i fotball som suger baller, Northug og SIAN. Dem har ikke kapasitet til mer, og sier seg fornøyd med nyhetsbildet. 

Alt annet som er viktig i verden misser dem med glans. 

Derfor er det alltid viktig at man tar en titt i utenlandske medier i blant, for å se hva som faktisk skjer ute i verden. 

Anonymkode: 1bb11...62c

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske medier på generelt grunnlag siterer sjeldent eller aldri utenlandske medier på noe som er av betydning. Uansett hva. Norske medier koker suppe på alt uviktig som skjer innenlands. Jeg tror rett og slett det har med click og oppmerksomhet å gjøre. Hvis en velskrevet artikkel om russisk vaksine mot Covid-19 gir 100.000 klikk, og en kort artikkel om en hund som bet en sau i Østfold får 190.000 klikk, så sier det seg selv hvilken prioriteringer dem tar i framtiden. 

Nå kjører mediene ut umettelige artikler om bunkersfesten, det norske landslaget i fotball som suger baller, Northug og SIAN. Dem har ikke kapasitet til mer, og sier seg fornøyd med nyhetsbildet. 

Alt annet som er viktig i verden misser dem med glans. 

Derfor er det alltid viktig at man tar en titt i utenlandske medier i blant, for å se hva som faktisk skjer ute i verden. 

herregud for noe vrøvl. Enormt mye av stoffet i norske medier er tatt direkte fra utenlandske medier. De har ikke økonomi til å produsere alt stoffet selv uansett.

Anonymkode: c88b7...fac

• Liker 5
Skrevet

Vaksine testet på 76 personer er ikke så mye å skrive om, spesielt ikke når vi ikke har noen avtale om å få denne vaksinen. Mer interessant hva som skjer med feks Oxfordvaksinen fremover. 

Anonymkode: c2589...243

• Liker 3
Skrevet

Hvordan kan de vite bivirkingene på så kort tid? Det er kortsiktige bivirkinger målt over noen uker, ikke flere år.

De langsiktige bivirkingene kommer og for en dag... :)

Anonymkode: a2cfe...539

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan de vite bivirkingene på så kort tid? Det er kortsiktige bivirkinger målt over noen uker, ikke flere år.

De langsiktige bivirkingene kommer og for en dag... :)

Anonymkode: a2cfe...539

Flott at russerne tester det ut for oss, da. Men får vi vite om eventuelle bivirkninger, det er spørsmålet? Eller blir det nedhysjing ala Sovjet og Chernobyl.

Anonymkode: c2589...243

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

herregud for noe vrøvl. Enormt mye av stoffet i norske medier er tatt direkte fra utenlandske medier. De har ikke økonomi til å produsere alt stoffet selv uansett.

Absolutt ikke. Norske medier sover på sin post når det kommer til å dekke det store internasjonale bildet. At det innimellom kommer noen artikler som blir sitert fra utenlandske medier, ja, men ikke i nærheten av det som burde vært produsert for å opplyse befolkningen. Hvis du løfter nesen og begynner å lese mer internasjonale medier, så oppdager du dette ganske kjapt. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Norske medier sover på sin post når det kommer til å dekke det store internasjonale bildet. At det innimellom kommer noen artikler som blir sitert fra utenlandske medier, ja, men ikke i nærheten av det som burde vært produsert for å opplyse befolkningen. Hvis du løfter nesen og begynner å lese mer internasjonale medier, så oppdager du dette ganske kjapt. 

... Og imellomtiden kan du nyte norske medier i et nøtteskall og lese agurknyheter om en buss og en trikk som har kræsjet i Oslo, Erlend Bragstad som har gått ned i vekt, Ida Fladen som klikker for noe, studenten Truls som har spart litt penger, en dame som ikke har klippet håret på 80 år, Listhaug som forteller om livet sitt, en MC-fører som mistet sykkelen av MC-løfteren, en boks som har blitt åpnet på 130 år, noen som har funnet avføring i en barnehage, Kristian som jobber med døde mennesker, noen som har oralsex på gata, Fredrik Græsvik som har slettet seg fra Twitter osv osv. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mediehusene trenger inntekter for å få det til å gå rundt, og da tvinges de publisere saker som gir klikk og eksponerer reklame. Erlend Bragstad, Ida Fladen og bæsj i barnehager genererer flere klikk enn en russisk vaksine. Foreslår at du engasjerer deg politisk, og finner gode løsninger som ikke gjør mediene så reklameavhengige.

Anonymkode: d7a15...5d3

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mediehusene trenger inntekter for å få det til å gå rundt, og da tvinges de publisere saker som gir klikk og eksponerer reklame. Erlend Bragstad, Ida Fladen og bæsj i barnehager genererer flere klikk enn en russisk vaksine. Foreslår at du engasjerer deg politisk, og finner gode løsninger som ikke gjør mediene så reklameavhengige.

Men men men..... Det var jo NETTOPP dette jeg skrev, og som NETTOPP er poenget mitt. Norske medier skriver artikler som gir klikk. Og da utgår gjerne større og viktigere internasjonale saker, til fordel for agurknyheter som nordmenn ser ut til å elske. Ikke jeg! Skal man derfor følge med hva som skjer ute i verden, må man ty til internasjonale medier, noe som jeg gjør. 

Det er ofte jeg leser i internasjonale medier om større medisinske gjennombrudd/paradigmeskifter eller om større politiske og økonomiske betydeligheter, som jeg venter på at norske medier skal gjengi.. I dagesvis... Som aldri kommer... Typisk norske medier.. som heller fortsetter med sine agurknyheter med null verdi for sin klikkskapning. 

• Liker 1
Skrevet

norske medier skriver om langt viktigere saker, dvs. kjendiser

som til eks. fått melding på iphonen fra Nettavisen, 4 minutter siden: se Direkte - Prins Sverre konfirmeres😹

svenske aviser ikke mye bedre heller, Gøteborg Posten, 2 m sedan: Isabella Løwengrip om sin 30-års kris "Frågan er bara vad jag ska gøra nu"😹

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Energidronning skrev:

som til eks. fått melding på iphonen fra Nettavisen, 4 minutter siden: se Direkte - Prins Sverre konfirmeres😹

svenske aviser ikke mye bedre heller, Gøteborg Posten, 2 m sedan: Isabella Løwengrip om sin 30-års kris "Frågan er bara vad jag ska gøra nu"😹

Det er fordi folk flest er dumme og foretrekker å lese om bloggere og bæsj. 

Anonymkode: a2baf...7fe

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer, fra NYT eller lignende superliberale aviser. Bredden i journalistikken er nå på et bunnpunkt siden krigen.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men men men..... Det var jo NETTOPP dette jeg skrev, og som NETTOPP er poenget mitt. Norske medier skriver artikler som gir klikk. Og da utgår gjerne større og viktigere internasjonale saker, til fordel for agurknyheter som nordmenn ser ut til å elske. Ikke jeg! Skal man derfor følge med hva som skjer ute i verden, må man ty til internasjonale medier, noe som jeg gjør. 

Det er ofte jeg leser i internasjonale medier om større medisinske gjennombrudd/paradigmeskifter eller om større politiske og økonomiske betydeligheter, som jeg venter på at norske medier skal gjengi.. I dagesvis... Som aldri kommer... Typisk norske medier.. som heller fortsetter med sine agurknyheter med null verdi for sin klikkskapning. 

Og mitt poeng er at dersom du vil ha endring, får du gjøre noe med det. Engasjer deg politisk og gjør det mer profitabelt for media å lage viktige saker, alternativt kan du engasjere deg sosialt, for å endre det norske folkets mentalitet. Du kunne brukt tiden din på det, i stedet for å surve på et forum.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Energidronning skrev:

Ekkelt.

Hvorfor har vi lite substans

Anonymkode: b154b...fd2

• Liker 1
  • Opprett ny...