AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Hei! Sønnen min har en klassekamerat som bor i samme gate som oss. Han klarer ikke å sitte særlig i ro, har lav impulskontroll, og dytter slår hvis han blir urolig. Moren er veldig kontaktsøkende med oss, sikkert fordi få inviterer gutten hjem. Sønnen min er godt likt og han har mange venner. Vi har prøv å ha denne gutten på besøk, men sist gang gikk det hardt for seg når han var her. Kastet ut alle putene av sofaen, satte seg på bordet under middagen. Jeg prøvde å sette tydelige grenser på at dette ikke var greit. Sendte dem ut for å leke, det funka litt bedre, men gutten blir sint og utagerende når han taper i fotball, så det ble ganske utrivelig. Jeg er så usikker på veien videre. Skal jeg tvinge sønnen min til å leke med denne ungen, for jeg merker jo at gutten liker å bli invitert. Blir han roligere når han eventuelt blir bedre kjent med oss? Anonymkode: 4adef...bb0
Tatja Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Sønnen min har en klassekamerat som bor i samme gate som oss. Han klarer ikke å sitte særlig i ro, har lav impulskontroll, og dytter slår hvis han blir urolig. Moren er veldig kontaktsøkende med oss, sikkert fordi få inviterer gutten hjem. Sønnen min er godt likt og han har mange venner. Vi har prøv å ha denne gutten på besøk, men sist gang gikk det hardt for seg når han var her. Kastet ut alle putene av sofaen, satte seg på bordet under middagen. Jeg prøvde å sette tydelige grenser på at dette ikke var greit. Sendte dem ut for å leke, det funka litt bedre, men gutten blir sint og utagerende når han taper i fotball, så det ble ganske utrivelig. Jeg er så usikker på veien videre. Skal jeg tvinge sønnen min til å leke med denne ungen, for jeg merker jo at gutten liker å bli invitert. Blir han roligere når han eventuelt blir bedre kjent med oss? Anonymkode: 4adef...bb0 Min jente har ADHD, og sliter også med uro. Jeg ser at hun fungerer utmerket på besøk hos folk som er veldig konkrete på reglene i sitt hjem. Og gjerne i forkant! Fortell gjerne gutten at hos dere er man rolige inne i huset, men at han gjerne må gå ut hvis han vil herje eller løpe. Og at dere bruker innestemme inne. Kinkig det med at han ikke tåler å tape, kjenner det igjen fra min datter. Det som funker best er ofte avsporing og å overse han når han utagerer. Han kan antagelig kalle dere stygge ting, men han har dårlig impulskontroll og mener ikke det han sier. Gi han lite oppmerksomhet i slike situasjoner, det hater han antagelig, for unger med adhd har gjerne stort behov for å bli sett. Endret 5. september 2020 av Tatja
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Om du har tid og lyst: https://sykehuset-ostfold.no/nyheter/har-barnet-ditt-adhd Jeg har ikke sett kurset selv, men forstod det slik at det var noe ala standardkurset foreldrene får tilbud om når barnet får diagnose. Anonymkode: e1063...31c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå