Gå til innhold

Tips til å bli kvitt avfall etter oppussing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg holder på å pusse opp og har samlet opp litt avfall. Dette er gammelt parkettgulv, litt gipsvegger, planker, et gammel skap osv. Jeg bor i Oslo og lurer på hva som er billigst og enklest? Lest litt om gjenbruksid osv. Tenkt på dette med isekk også. Tips tas i mot😊

Anonymkode: a5b1b...61c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på søpla og lever det. Enkelt og gratis for privatkunder

Anonymkode: cf4c9...5f3

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjør på søpla og lever det. Enkelt og gratis for privatkunder

Kan man kjøre på søpla flere ganger på en dag? Blir ikke klok på informasjonen på Oslo kommune sine sider🙈

Skrevet

Ikke søpla!!

Men kjør til gjenbruksstasjonen nærmest deg. Du kan levere flere ganger hver dag, men ikke mer enn en viss grense per gang.

De store avfallsstasjonene tar 3m³, de små tar 1m³ med avfall. De er ikke så strenge på det da, de godtar litt over dette, de er jo bare glade for at folk resirkulerer!

iSekk er mulig, men fryktelig dyrt. Gjenbruksstasjonene er gratis. :)

husk å sjekke hva gjenbruksstasjonene tar av avfall også, ikke alle tar gips eller isolasjon f.eks. Utrolig teit at ikke alle tar gips i 2020 når "alle" gipser hele hus og leiligheter, men sånn er det.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man kjøre på søpla flere ganger på en dag? Blir ikke klok på informasjonen på Oslo kommune sine sider🙈

Ja, det kan du. Jeg har gjort dette mange ganger under oppussinger. Enten tar du litt og litt, eller så fyller du opp ordentlig og betaler litt for å slippe å stå mange ganger i kø. Du kan ta inntil 5 m2 mot betaling, og da får du med ganske mye altså. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...