AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Jeg forstår ingenting, leser at å spise egg, majones, ost, er bra å spise, men ser at jeg har lagt på meg etter å ha spist det i 2 uker på knekkebrød. Har spist lite annet mat. Anonymkode: cd784...1ad
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Du skal ikke spise masse av det. Du skal spise nok, men ikke for mye. Pass på kaloriene! For mye kalorier inn i forhold til det du forbrenner = legger på seg. Anonymkode: 4468c...ac7 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Du må jo også ligge i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Det er ikke sånn at du kan spise i kalorioverskudd av fett og proteiner, og gå ned i vekt bare fordi du kutter karbohydrater. Anonymkode: 0d59c...d39 9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Prøv deg på carnivore woe med OMAD. (one meal a day) Anonymkode: 4468c...ac7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 Knekkebrød er vel også full av karbohydrater?? Poenget er å komme i ketose. Kutt ut karbohydrater.. Anonymkode: 4468c...ac7 20
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ingenting, leser at å spise egg, majones, ost, er bra å spise, men ser at jeg har lagt på meg etter å ha spist det i 2 uker på knekkebrød. Har spist lite annet mat. Anonymkode: cd784...1ad Du har dessverre ikke skjønt hva lavkarbo er og du spiser for mye. Anbefaler å gjøre masse research først. Anonymkode: aebbf...1d0 12
marita31 Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 TS her. Ja jeg er nybegynner og har lite peiling dessverre ja. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 Hvilke knekkebrød spiser du?? Anonymkode: 11688...477
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #9 Skrevet 5. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ingenting, leser at å spise egg, majones, ost, er bra å spise, men ser at jeg har lagt på meg etter å ha spist det i 2 uker på knekkebrød. Har spist lite annet mat. Anonymkode: cd784...1ad Hallo i luken. Du skal ikke spise knekkebrød😈 De første ukene skal du i ketose. For å komme dit må du kutte ut alt brød, pasta, ris, poteter osv. Anonymkode: 2e94b...13b 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #10 Skrevet 5. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv deg på carnivore woe med OMAD. (one meal a day) Anonymkode: 4468c...ac7 Husk grønnsaker og frukt også... https://www.dagbladet.no/kjendis/fikk-skjorbuk-av-diett/72782554 Anonymkode: 16ba3...de1
Palma Skrevet 5. september 2020 #11 Skrevet 5. september 2020 Greit og lese litt om lavkarbo før en starter. Du skal jo ikke ha noe med karbohydrater i begynnelsen for og komme i gang. Ikke brød, knekkebrød, pasta, mel, sukker, frukt med sukker. Finnes lavkarbogrupper,blogger etc som det kan lese på 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #12 Skrevet 5. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo i luken. Du skal ikke spise knekkebrød😈 De første ukene skal du i ketose. For å komme dit må du kutte ut alt brød, pasta, ris, poteter osv. Anonymkode: 2e94b...13b Ok det visste jeg ikke. sukk vil bare gi opp TS Anonymkode: cd784...1ad
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #13 Skrevet 5. september 2020 Oj da. Jeg tror kanskje ikke du helt har forstått hva lavkarbo er. Jeg ville lest meg litt opp. Det finnes mange forskjellige retninger av lavkarbo, så det å velge sin vei er også nødvendig. Spiser man ketogent får man hovedsakelig energi fra fett. Om man spiser mer karbohydrater kan man ikke spise like mye fett (men fortsatt mer enn vanlig kosthold). Det du beskriver er nesten eggefaste (som er effektiv), men du spiser karbohydrat og da virker det mot sin hensikt. Det er regler for eggefaste, og det passer heller ikke til alle. Om du er tilnærmet normalvektig vil ikke lavkarbo gjøre så mye med vekten heller har jeg lest. Så om du faktisk har behov for å slanke deg, eller ønsker å gjøre dette for helsegevinster så må du nesten sette deg inn og lage en plan. Hvis ikke anbefaler jeg deg å ikke gjøre dette. Anonymkode: b59bf...c44 2
skruf Skrevet 5. september 2020 #14 Skrevet 5. september 2020 Vet at mange tror at man ikke behøver å telle kalorier på lavkarbo, men det stemmer ikke. Selv om man spiser lavkarbo så må man følge med på kaloriinntaket; spiser man mere kalorier i løpet av dagen enn hva man forbrenner så vil vekta øke. Mat med mye fett som majones, smør, fløte, avokado, nøtter og bacon har høyt kaloriinnhold, så det skal ikke mye til før man overskrider dagskvota Jeg tror ideen bak det at man ikke behøver å telle kalorier på lavkarbo er at mat med høyt fettinnhold er såpass mettende at man spiser mindre porsjoner og sjeldnere måltid pga man blir både fortere og lengre mett. Mange lavkarboere spiser f.eks bare to ganger om dagen kontra de som spiser lavkalori og har behov for hyppigere måltid siden lavkalori ikke metter like godt og de blir kjappere sulten. Men jeg har også lest at lavkarbo er vektregulerende sånn at de som er tynne går opp i vekt. Dette opplevde jeg selv da jeg for noen år siden prøvde ut lavkarbo. For min del så var det ikke pga slanking jeg testet ut lavkarbo da jeg var på undervekt ifg BMI-kalkulatoren, men jeg hadde lest at lavkarbokosthold kunne være gunstig for de med migrene og hvis man var plaget med smerter i muskler og ledd. Jeg telte ikke kalorier, spiste det jeg hadde lyst på når jeg hadde lyst på mat, og jeg gikk opp i vekt Så hvis du ønsker å fortsette med lavkarbo Ts så bør du i startfasen også holde et overblikk over kaloriinntaket hvis du ikke ønsker å gå opp i vekt. Etterhvert så vil du venne deg til inntaket og du trenger ikke telle kalorier 2
skruf Skrevet 5. september 2020 #15 Skrevet 5. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo i luken. Du skal ikke spise knekkebrød😈 De første ukene skal du i ketose. For å komme dit må du kutte ut alt brød, pasta, ris, poteter osv. Anonymkode: 2e94b...13b Du kan spise enkelte typer knekkebrød med lavt karboinnhold på knekkebrød, f.eks knekkebrødene som heter Brisk. https://kolonial.no/produkter/15474-brisk-lavkarbo-knekkebrod-glutenfri/ Lavkarbo betyr ikke null-karbo 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #16 Skrevet 5. september 2020 Det virker ikke som du har så mye kunnskap om kosthold. Jeg vil anbefale appen Lifesum, registrer vekten din IG hva du ønsker å veie. Og register maten du spiser. Du trenger ikke starte på lavkarbodiett. Bare hold deg innenfor dagens kalorier i appen med mat du liker å spise. Anonymkode: 0d59c...d39 1
skruf Skrevet 5. september 2020 #17 Skrevet 5. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok det visste jeg ikke. sukk vil bare gi opp TS Anonymkode: cd784...1ad Du kan spise enkelte typer knekkebrød så lenge knekkebrødene har lavt karbo-innhold. Les næringsinnhold bak på pakkene. Du kan også bake dine egne knekkebrød, bare Google lavkarbo-oppskrifter på knekkebrød. Det finnes utallige lavkarbo-matbloggere med tusenvis av oppskrifter, så søk på nett og test ut bakeskillsene dine 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #18 Skrevet 5. september 2020 7 minutter siden, skruf skrev: Du kan spise enkelte typer knekkebrød med lavt karboinnhold på knekkebrød, f.eks knekkebrødene som heter Brisk. https://kolonial.no/produkter/15474-brisk-lavkarbo-knekkebrod-glutenfri/ Lavkarbo betyr ikke null-karbo Nei ikke i begynnelsen. Men ved vedlikehold av vekt kan man det. Anonymkode: 2e94b...13b
anonym 4545 Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som du har så mye kunnskap om kosthold. Jeg vil anbefale appen Lifesum, registrer vekten din IG hva du ønsker å veie. Og register maten du spiser. Du trenger ikke starte på lavkarbodiett. Bare hold deg innenfor dagens kalorier i appen med mat du liker å spise. Anonymkode: 0d59c...d39 Endelig et fornuftig svar. Det er inntak av energi sett i forhold til forbruk som er avgjørende for endring av vekt. At man skal øke forbrenning ved endring av kosthold er kvasivitenskap. 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #20 Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei ikke i begynnelsen. Men ved vedlikehold av vekt kan man det. Anonymkode: 2e94b...13b Joda, det kan man. Ikke all lavkarbo har ketose som mål. Jeg har ikke kommet til å kjøpe knekkebrød, for det er mange gode oppskrifter på det. Det viktigste er at ts velger en retning og hvor mange karbohydrater/fett som er rett for den. En tommelfingerregel er at alt over 5 karbs per 100 er ut (for enkelhets skyld, uten å blande inn sukkeralkoholer og forskjellige typer fiber). Måltid skal settes opp omtrent slik: Protein, fettkilde og grønnsaker som er lov, (og om nødvendig lavkarbo brød/knekkebrød). Da får kroppen det godt. Men alt må være i riktig mengde. Anonymkode: b59bf...c44 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå