*nordby* Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Får ikke sove om natta. Har alltid hatt rastløse bein, men nå i uke 18 har det blitt mye verrre og i tillegg har det kommet til armene. Får ikke sove timesvis om natta uansett hvor trøtt jeg er. Tar Trio B, magnesium og jern. Noe mer jeg kan gjøre? Og da mener jeg ikke kjerringråd som ulltråd rundt anklene! Er kjempetrøtt gjennom hele dagen, og klarer ikke sove på dagtid heller. Noen andre som har det på denne måten?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Har ingen gode råd, men følger denne tråden i tilfelle det dukker opp noen... Så frustrerende å bli vekket hver eneste dag😫 Anonymkode: c2118...75d 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Har slitt med dette selv i alle mine svangerskap, og opplever det bedre denne gangen når jeg tar jerntilskudd. Ser du tar deg allerede, så da har jeg ikke noe tydelig svar. Jeg vet at å gå meg en lang kveldstur, eventuelt ta ei god treningsøkt litt utpå ettermiddagen ser ut å ha hjulpet meg. Anonymkode: 22ce1...32c 1
Mhmjadda Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Få målt en ferritin hos legen? Kan være du kan ta mer. Jerntilskudd er det som har hjulpet mest for meg, men ferritinen må holde seg høy. Ser du tar folat også, det er bra! Ellers hjalp tøying og/eller massasje rett før leggetid. Hvis ingenting annet hjalp var siste utvei å dusje de rastløse områdene i iskaldt vann (eller dyppe dem i en bøtte), så kaldt at det gjorde vondt, i et lite minutt eller så. Tørket av det verste vannet, men ikke alt, før jeg gikk å la meg. Det roet det gjerne nok til at jeg klarte å sovne for en stund! 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 Jeg har selv desperate dager og netter med dette.. Det starter i leggene, brer seg oppover lårene og noen ganger i hoftene. Har gått mange timer på natten frem og tilbake på stuegulvet mens øynene helst vil sove. Her er det eneste som lindrer super trange støttestrømper. Jeg har noen med mønster og mønsteret spriker, men hva gjør man ikke når man er desperat.. Har måtte kuttet ut koffein, bare jeg tar 2 glass Pepsi så frister det å kappe av leggene. Magnesium og kveldsturer føler jeg kanskje kan lindre litt, noen ganger fungerer det og andre ganger ikke. Anonymkode: 386c0...006 1
*nordby* Skrevet 5. september 2020 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2020 Tusen takk for svar alle sammen. Blir ille med én gang jeg setter meg ned i sofaen også. Håper virkelig ikke at dette vedvarer gjennom svangerskapet da jeg straks er halvveis bare. Går rundt trøtt og sliten, men får ikke lagt meg ned for å hvile for da starter kriblingen igjen. Må nok få målt ferritinen, skal spørre om jeg kan det i morgen hos legen. Skal si ifra om jeg kommer over en vidunderkur, men virker som det er liten sjanse for det 🙈
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Har du prøvd magnesium olje spray? Kjøpes på helsekost. Det i kombinasjon med støttestrømper hver dag har hjulpet meg. Håper du finner noe som lindrer! Anonymkode: 58801...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 Det var jeg også plaget med etter uke 12 en gang. Er i uke 19 nå og det har heldigvis gitt seg for et par uker siden. Har nettopp startet med jerntilskudd, men ikke regelmessig, så vet ikke om det har spilt noen viktig rolle. Anonymkode: ef61e...d65 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #9 Skrevet 5. september 2020 Uff, føler sånn med deg, dette har jeg slitt ekstremt med i dette svangerskapet!! For meg har det gitt veldig bedring av å ta jern (jeg tar dobbel-trippel dose pga for lavt jern) og dobbel magnesium med mange timers mellomrom på dagen. Altså separat. Jeg tar også C-vitamin og folat samtidig med jernet for å bedre opptaket. Lykke til!! ❣ Anonymkode: 47ba1...4e9 1
*nordby* Skrevet 6. september 2020 Forfatter #10 Skrevet 6. september 2020 Tusen takk alle sammen 💓💓💓
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå