Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 8 uker i morgen og våknet nå pga kvalme. Jeg spiste torsk i går og er redd den var bedervet, hadde den i fryseren i forrige uke (samme dag som den skulle gå ut) og tinte den over natta og den smakte helt ok. Men det lukta ganske sterkt av restene lenge etter jeg hadde spist den og dette gjorde meg nervøs. 

Jeg har også begynt på antibiotika i forbindelse med urinveisinfeksjon, så kan selvsagt være dette jeg reagerer på. Men er så redd nå for at jeg kommer til å miste på grunn av middagen i går 😞 får ikke sove nå

Anonymkode: 03f39...a71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første tror jeg ikke at fisken du spiste var dårlig og for det andre kommer du helt sikkert ikke til å miste pga middagen. Håper at du snart vi føle deg bedre og prøv å slappe av. ❤️

Anonymkode: 8a816...4b1

• Liker 4
Skrevet

Fisk blir sjeldent dårlig, selv lenge etter utløp. Den lukter mer (spesielt fet fisk som makrell), og da gjerne som tran. I Sverige selger de "surstrømning" som er fisk som er lagret veldig lenge. Vi snakker om måneder.

Har hørt at enkelte ting kan hjelpe mot kvalme. Noen typer te/fruktte eller uttrekk fra spiselige blader (Mynte f. eks.). Prøv det ut.

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er noen trøst så kom ikke kvalmen hos meg før rundt uke 7-8. Kan jo være det som skjer? 

Tror nok ikke fisken var dårlig, da hadde du luktet det. Antibiotika kan også gi kvalme, husk å spis når du tar tablettene! 

Anonymkode: 8396c...8a3

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for alle beroligende svar! Jeg sto opp og spiste salt kjeks og drakk litt cola fordi det hjelper meg alltid. Jeg tenkte over at fisken luktet litt stramt da jeg spiste den også men jeg har veldig sensitiv nese nå som jeg er gravid så fikk det likevel i meg. Men jeg har veldig lite matlyst og blir fort mett så jeg tror kanskje jeg ikke spiste nok før jeg tok abtibiotikaen. Jeg er litt småsår nederst i magen (som man har ved diaré, noe jeg ikke har enda...) så jeg ble veldig bekymret for spiren

Ts

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle beroligende svar! Jeg sto opp og spiste salt kjeks og drakk litt cola fordi det hjelper meg alltid. Jeg tenkte over at fisken luktet litt stramt da jeg spiste den også men jeg har veldig sensitiv nese nå som jeg er gravid så fikk det likevel i meg. Men jeg har veldig lite matlyst og blir fort mett så jeg tror kanskje jeg ikke spiste nok før jeg tok abtibiotikaen. Jeg er litt småsår nederst i magen (som man har ved diaré, noe jeg ikke har enda...) så jeg ble veldig bekymret for spiren

Ts

Jeg blir intens kvalm av én type antibiotika. Så ille at jeg spydde i alle grøftekanter på vei hjem fra jobb en dag. Skjønte etterhvert at det var pga tablettene, byttet merke og da gikk det over :) Kanskje samme med deg? 

Anonymkode: 90df9...b65

Skrevet

Det er nok antibiotikaen. Jeg blir skikkelig dårlig av noen. 

Hvilken type fikk du? 

Skrevet

Hvordan tinte du fisken? 

Anonymkode: 89d36...a6e

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tinte du fisken? 

I kjøleskap over natta. Det var mannen min som styrte med det, han er kokken her og han har aldri laget noe jeg har blitt dårlig av før.

Skrevet
5 timer siden, MissPierce skrev:

Det er nok antibiotikaen. Jeg blir skikkelig dårlig av noen. 

Hvilken type fikk du? 

Husker ikke navnet på produktet men jeg vet at det er Nitrofurantoin som er virkestoffet. Kjenner ikke til dette.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I kjøleskap over natta. Det var mannen min som styrte med det, han er kokken her og han har aldri laget noe jeg har blitt dårlig av før.

Da ville jeg ikke bekymret meg over at det er fisken 🙂

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke navnet på produktet men jeg vet at det er Nitrofurantoin som er virkestoffet. Kjenner ikke til dette.

Vanlig med kvalme, men det avhenger av hvor lenge du har stått på det. Hvis du akkurat har startet er antibiotikaen en finurlig forklaring. Ellers er det graviditeten i seg selv. Matforgiftning gir sjeldent kvalme som hovedsymptom, men heller magesmerter og diaré. I alle fall etter det du har spist. 

Anonymkode: bf7f3...c1e

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Du er gravid og du står på antibiotika, det er nok derfor du er kvalm. Lite matforgiftning med fisk, for den stinker når

den er dårlig.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei den kjenner jeg ikke til heller. 

Jeg har fått Selexid da jeg ikke tåler en del andre. Blir kvalm, diaré og oppkast. 

Skrevet

Tusen takk for så mange hjelpsomme og støttende svar.  Har tatt min andre pille i dag tidlig og merker ingenting. Så veldig usikker på hva som gjorde meg såpass dårlig. Kanskje en kombinasjon av antibiotika OG folsyre, som jeg plutselig begynte å lure på om også bidrar til kvalme hos meg. Men det verste virker å være over og jeg satser på å sove godt i natt uten kvalme eller hysteri, haha 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...