Mina Skrevet 19. september 2002 #1 Skrevet 19. september 2002 Oppdaget for litt over en uke siden at jeg er gravid - og er vel 5/6 uker på vei. Skal ikke til legen før om 3 uker -og jeg har de siste dagene slukt flere bøker om det å vente barn. Spennende lesing, men jeg kjenner innimellom at jeg får litt angst - tenk hvis noe er galt, tenk hvis jeg allerede har abortert, osv osv. Alle symptomer tyder på at alt går sin gang, men man kan jo aldri vite - for ingen ting kan jo kjennes ennå! Er egentlig ikke ute etter masse svar, men trengte bare å lufte litt.... en av de tingene jeg merker endring på er at jeg tenker mye rare tanker....!? Snakker med mannen min om dette, men han er jo mann - og føler det ikke på kroppen. Skjønner noen hva jeg mener? Mina :-?
Zena Skrevet 19. september 2002 #2 Skrevet 19. september 2002 Stusser over at du skriver LITT engstelig, Mina. :o Jeg er til tider så vettskremt at jeg storgriner og bare har lyst å grave meg ned!!!!! De første ukene handlet angsten mer om "Hva er det vi egentlig har gjort nå???!??" "Vil vi virkelig dette????" Og så slukte jeg masse litteratur, så "Loosing Layla" og tenkte gjennom alt som kunne gå galt med barnet mitt! Men statistikker sier at det som aller oftest går bra med både mor og barn...... Nå er det snart 6 uker igjen til termin, og jeg kjenner en bølge av iskald uro dersom barnet ikke har sparket på en liten stund: "Lever nurket mitt??" Og jeg har mareritt om fødsel og gruer meg som bare rakker'n til når riene setter i gang og vannet går!!!!!! Så hvis det ikke er normalt å være LITT engstelig, Mina, så er JEG langt fra normal Men gleden over livet inni meg, lykken over å bære et barn og kjærligheten jeg allerede føler for min vesle romfarer overskygger alle snev av angst, redsel og engstelse!!!
Gjest motorrypa Skrevet 19. september 2002 #3 Skrevet 19. september 2002 dere er langt fra alene om å ha angst. jeg får omtrent anfall med tanker enn om ting å tang skulle gå galt. i begynnelsen så dreide det seg mye om hvordan dette har skjedd. hva gjør vi nå. så når jeg endelig hadde tatten besluttning om å beholde barnet så gikk det over til enn om jeg mister. nå er jeg kommet i 23 uke. å nå dreier det seg om enn om jeg skulle føde altfor tidlig. huff. nei det er helt normalt med angst i svangerskapet. prata med svigermoren min om det og hun sa hun hadde det akkurat likedan med sine barn. da ungene hennes var født så var det så hun nesten vekte dem for å sjekke at de var i live. sykt men sånn er det. vi er vel bare generelt redd for det som betyr mye for oss det går nok greit med oss alle. lykketil videre med lille nurket klem fra motorrypa 23+4
Gjest Marthe77 Skrevet 19. september 2002 #4 Skrevet 19. september 2002 Heisann Mina. Tror vi er i samme båt. Trenger å lufte disse tankene våre littegranne. Uff, jeg også er litt engstelig. Er 6+6 i dag (ca.). Jeg har ikke hatt noen særlige symptomer på graviditeten bortsett fra positive tester og at mensen ikke har kommet. Men siden 1 uke før ventet ikke-mens til forrige uke hadde jeg mensen-murringer og mye luft i magen, veldig smertefullt til tider. Nå er jeg litt øm i brystvortene og er gaaanske trøtt om ettermiddagene (kan fint legge meg kl. 9 om kvelden). Men klarer liksom ikke å slå fra meg den tanken at babyen har stoppet å vokse eller er død - siden jeg ikke har vondt i magen lenger. De sier jo at det som er vondt er når livmora strekker seg. Kan det hende at den strekker seg uten at det gjør vondt? Er det noen som ikke har vondt i magen i det hele tatt når de er gravid??? Skal til legen den 10 oktober (tre uker til) og vil ikke dukke opp før det heller. Prøver å berolige meg med at alt er i orden.... men er dette vanlig da?? Noen som vet??? Klem fra Marthe
Gjest Mina - ikke innlogget Skrevet 19. september 2002 #5 Skrevet 19. september 2002 Takk for svar! "Litt" er vel bare en uttrykksform - er som dere andre til tider vettskremt -over hva vi har gjort, og hva som kommer til å skje fremover. Fint å høre at flere sliter med de samme tankene som meg! Felles skjebne - felles trøst!!! Lykke til - dere andre - vi treffes nok her fremover! Mina
Klips Skrevet 20. september 2002 #6 Skrevet 20. september 2002 Er ikke så veldig engstelig, men jeg passer også på å beskytte meg selv litt. Er det reklame for en film der noen mister ungen sin, så ser jeg selvfølgelig ikke den. Ikke utsett dere for opprivende ting i unøde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå