Gå til innhold

Menn vil ha makt fordi det gir sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det er et tegn på naivisme eller om det er ren idealisme - jeg begriper ikke at vi er nødt til å danne et eksistensielt luftslott, for å være i stand til å forholde oss til livets realiteter. Og ja, en del av de av de realitetene er et resultat av de dyrene vi til syvende og sist er. 

Sex er et av våre primærbehov, så hvorfor blir vi alle så fordømt overrasket over det? En av de store motivasjonsfaktorene til å komme i maktposisjon eller å få penger er at det igjen leder til tilgang på damer og sex. At politiker, kjendiser, idrettsstjerner m.m. en etter en avsløres for å forsøke å utnytte posisjonen sin til sex, overrasker meg ikke overhodet. Det som overrasker meg er at folk blir overrasket over at nettopp det skjer. 

Det meste menn gjør bunner i et ønske om å få tilgang på sex, enten det er ønsket om å få muligheten til å ha sex med hvem de måtte ønske, eller å vite at de har den muligheten dersom de vil benytte seg av den. Sånn er livet, og vi er styrt av drifter som gjør at menneskeheten i det hele tatt eksisterer. Den sterkeste rett er en konsekvens av evolusjonen. 

Det betyr slettes ikke at jeg syntes det er greit at damer presses til sex. Absolutt ikke. Om man tvinges til å gjøre noe man ikke har lyst til, så er det voldtekt - ferdig snakka. Men om man bytter sex mot et trinn på en karrierestige - da har man gjort et bevisst valg. Veldig mange har fått fordeler her i livet via en venn - og om man hjelper noen å flytte, låner dem penger - eller har sex - det kan egentlig være det samme. 

Man trenger ikke å akseptere det. Men slutt nå å bli så fordømt overrasket over det. 

Anonymkode: 47f96...dea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet dette er sant, men det er jo ikke så veldig rart at kvinner håper og ønsker at menn har andre drivkrefter enn kjønnsdrift. Det er og svært få kvinner som hadde vært villig til å ha sex med noen mann dersom vi ikke levde i ett evig selvbedrag om at menn har et følelsesliv de og. 

Anonymkode: a1d97...db4

• Liker 1
Skrevet

Æh nei. Jeg tenker aldri på sex med andre uten om kona, og elsker henne høyere enn mitt eget liv. Såklart har menn et følelsesliv. Sex er ikke viktig, men et pluss. Kjærlighet, omsorg, trygghet, familie og kjemi er da mye viktigere.

Kun fordi du har dårlig psyke eller har tilknytningsproblemer, betyr det ikke at andre menn ikke er mer oppegående.

Anonymkode: 257aa...c73

• Liker 3
Skrevet

Nåja, flere eksepsjonelle menn med evner som har gitt dem unike posisjoner og makt er rett og slett mer opptatt av det de driver med, og som har gitt dem posisjon og makt, enn noe annet. Inkludert sex. Ja egentlig inkludert det meste de fleste av oss hadde synes var fantastisk med å ha penger og makt. 

Anonymkode: 0217f...d10

Skrevet

Det er derfor det er så få kvinnelige ledere og vanskelig å rekruttere kvinner til maktsposisjoner. Fordi kvinner ikke er drevet av behovet for sex, og har derfor ingen grunn til å jage maktposisjoner og alt man må ofre for å få det.

Anonymkode: 68f96...8b5

Skrevet

Du har helt rett.

Enkleste måten å få slutt på det ville likevel vært om kvinner fikk seg større selvrespekt. Da ville de falt for en helt annen type mann.

Menn liker faktisk også makt. 

Anonymkode: a1d87...b76

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er et tegn på naivisme eller om det er ren idealisme - jeg begriper ikke at vi er nødt til å danne et eksistensielt luftslott, for å være i stand til å forholde oss til livets realiteter. Og ja, en del av de av de realitetene er et resultat av de dyrene vi til syvende og sist er. 

Sex er et av våre primærbehov, så hvorfor blir vi alle så fordømt overrasket over det? En av de store motivasjonsfaktorene til å komme i maktposisjon eller å få penger er at det igjen leder til tilgang på damer og sex. At politiker, kjendiser, idrettsstjerner m.m. en etter en avsløres for å forsøke å utnytte posisjonen sin til sex, overrasker meg ikke overhodet. Det som overrasker meg er at folk blir overrasket over at nettopp det skjer. 

Det meste menn gjør bunner i et ønske om å få tilgang på sex, enten det er ønsket om å få muligheten til å ha sex med hvem de måtte ønske, eller å vite at de har den muligheten dersom de vil benytte seg av den. Sånn er livet, og vi er styrt av drifter som gjør at menneskeheten i det hele tatt eksisterer. Den sterkeste rett er en konsekvens av evolusjonen. 

Det betyr slettes ikke at jeg syntes det er greit at damer presses til sex. Absolutt ikke. Om man tvinges til å gjøre noe man ikke har lyst til, så er det voldtekt - ferdig snakka. Men om man bytter sex mot et trinn på en karrierestige - da har man gjort et bevisst valg. Veldig mange har fått fordeler her i livet via en venn - og om man hjelper noen å flytte, låner dem penger - eller har sex - det kan egentlig være det samme. 

Man trenger ikke å akseptere det. Men slutt nå å bli så fordømt overrasket over det. 

Anonymkode: 47f96...dea

Min oppfatning er at mange damer løper etter de menn som har høy status lik de du referer over her. De mennene trenger heller ikke se bra ut, men får fremdeles fullt opp med tilbud.

De som oftest "tvinger" seg til sex er de i den andre enden. De mennene som ikke får tilbud og som må virkelig kjempe for det. De kan faktisk se bra ut også, men har ikke den statusen og økonomien rundt som gjør de attraktive nok og dermed dumpes.

Endret av Hr. Aktiv
Skrevet (endret)

Forskjellen er jo om kvinner blir fristet eller gjør det av fri vilje... Det er jo et valg de selv må stå ansvarlig for?

I en annen vinkel... kvinner og menn som er millionærer som ikke bruker den makten, har kanskje stor grunn til å spekulere om det er dem eller rikdommen de er ute etter? De har selvfølgelig også et valg, men dem ser jo ikke det før de blir utnyttet økonomisk. Jeg er selv blitt utnyttet økonomisk, men det er jo fordi jeg er dumsnill og blåøyd...

Endret av Bamseklemmer
Skrevet

Det som overrasker, er vel deres manglende evne til selvkontroll.

Skrevet

Menn har en indre drivkraft til å komme seg opp og frem, som ikke avhenger av kvinner. Se på vitenskap, teknologi, næringsliv, egentlig alt. Det er menn som er best, og som skaper forandring og fremskritt. 

Å bli attraktiv for kvinner er bare en bonus, og ikke drivkraften. 

Anonymkode: 9b46f...1eb

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn har en indre drivkraft til å komme seg opp og frem, som ikke avhenger av kvinner. Se på vitenskap, teknologi, næringsliv, egentlig alt. Det er menn som er best, og som skaper forandring og fremskritt. 

Å bli attraktiv for kvinner er bare en bonus, og ikke drivkraften. 

Anonymkode: 9b46f...1eb

Mens menn som har sjans på kvinner i yngre alder, blir bergtatt av det, og får ikke utviklet seg opp og frem.

Moralen er;

Har man sjans på kvinner i yngre år, blir det ingen utvikling opp og frem.

Han man ikke sjans på kvinner i yngre år, blir det utvikling opp og frem.

Hvis man utvikler seg opp og frem, får man sjans på kvinner.

Hvis man ikke hadde sjans på kvinner i yngre år, og først får sjans på kvinner når man har har beveget seg opp og frem, så blir man bitter på kvinner og vil ikke ha kvinner likevel. 

Ergo vil de mennene som har sjans på kvinner i yngre år, være de mest vellykkede på partnermarkedet. Mens resten vil utvikle verden.

Anonymkode: a1d87...b76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...