AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Etter flere år som platinablond farget jeg i går til min ca naturlige hårfarge til mørkbrunt. Forandring fryder og jeg synes jeg automatisk ble mye penere. Ikke nok med det, men har fått mer oppmerksomhet ute på byen i kveld. Er det pga hårfargen? Fordi ellers gir drt ikke mening at blondiner får mer oppmerksomhet. Jeg tror grunnen til at jeg fikk mer er fordi jeg ble mer attraktiv med den nye fargen og fordi den kler meg bedre. Har jeg rett eller er jeg på villspor? Ung kvinne Anonymkode: 45f50...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Pene folk får oppmerksomhet. Damer som kler blondt er jo mer sjeldne, så såklart er det derfor de ofte får mer oppmerksomhet. Du merker mer oppmerksomhet nå fordi du ikke kledde det blonde like godt som det brune. Anonymkode: 4e97f...25f 13
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pene folk får oppmerksomhet. Damer som kler blondt er jo mer sjeldne, så såklart er det derfor de ofte får mer oppmerksomhet. Du merker mer oppmerksomhet nå fordi du ikke kledde det blonde like godt som det brune. Anonymkode: 4e97f...25f Men hvorfor får pene blonde damer mer oppmerksomhet enn pene brunetter? Hva er forskjellen utenom håret? Anonymkode: 45f50...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor får pene blonde damer mer oppmerksomhet enn pene brunetter? Hva er forskjellen utenom håret? Anonymkode: 45f50...5cd Brunetter drar gjerne noen "eksotisk" poeng, men syns pene brunetter oftere er litt kjedelige. Særlig de med brunt hår og brune øyne som er mest vanlig hos brunetter. Kan bli litt tungt på en måte, selv om de er pen. Anonymkode: dfc6b...c22 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor får pene blonde damer mer oppmerksomhet enn pene brunetter? Hva er forskjellen utenom håret? Anonymkode: 45f50...5cd Fordi det er mer sjeldent? "alle" i verden har jo brunt hår og brune øyne. Det betyr ikke at det å være blond automatisk gjør deg vakker, kun at det gir litt mer oppmerksomhet da det ikke er like vanlig. Anonymkode: 4e97f...25f 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 Jeg har motsatt erfaring. Har aldri fått så mye positiv oppmerksomhet før, som jeg får nå. Har vært mørk store deler av livet, men ble blond for fem år siden. Ikke sånn ihjel bleket platinablond med kraftig ettervekst, men ordentlig frisørjobb blond, som ser mer naturlig ut. Og folk er generelt mer positive. Får alltid smil, oftere hjelp om jeg er i en butikk etc. Jeg tror rett og slett folk som ikke kjenner meg oppfatter meg som vennligere. Og det er ikke så rart. Lys er en positiv farge. Mørk negativ. Man lyser opp et rom! Får også ofte blikk fra menn. Fikk oppmerksomhet som mørk også, men ikke på samme måte og ikke like ofte. Personlig synes jeg flest mørkhårede kvinner er vakre, og jeg tenker av og til at jeg vil bli mørk igjen, men så blir jeg minnet på hvor mye bedre jeg har det som blond. Hvor mye mer positivitet og varme jeg opplever. Anonymkode: efb88...a19 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Jeg har naturlig mørk blondt hår og grønne øyne. Er slank og 170 høy. Menn har aldri vist noe særlig interesse for meg. Jeg er nå 31 år. Er vel litt over gjennomsnittet pen (sier mange), men er beskjeden og introvert noe som er veldig hatet i samfunnet vårt. Så personligheten min gjør vel at jeg ikke er verdt noe 🙁. Anonymkode: 201d3...5de 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 Jeg får også mye mer oppmerksomhet fra gutta som blondine, selv om jeg synes jeg kler mørkere går best. Tror man ser mer approachable og vennlig ut. Anonymkode: 9c571...335 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #9 Skrevet 5. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får også mye mer oppmerksomhet fra gutta som blondine, selv om jeg synes jeg kler mørkere går best. Tror man ser mer approachable og vennlig ut. Anonymkode: 9c571...335 Derfor tror jeg man ikke bør være blond om man er introvert og beskjeden. Da blir man nok mer tråkket på og utnyttet. Anonymkode: 201d3...5de
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #10 Skrevet 5. september 2020 Hvor er datagrunnlaget for disse påstandene? Anonymkode: ae3a4...351 5
Peanut Skrevet 5. september 2020 #11 Skrevet 5. september 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Damer som kler blondt er jo mer sjeldne, så såklart er det derfor de ofte får mer oppmerksomhet. Anonymkode: 4e97f...25f Da vil jeg si man må velge den fargen som kler en best. Jeg gikk fra mørk blond til gyllenblond. Siste er «min» farge ^^, Har eksperimentert før og mørkere brunt er: 😳 svart: 😮 lilla: 🤔 platina: 🤐 askeblond: 😑 Meg passer varme farger ^_^ 1
Peanut Skrevet 5. september 2020 #12 Skrevet 5. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Derfor tror jeg man ikke bør være blond om man er introvert og beskjeden. Da blir man nok mer tråkket på og utnyttet. Anonymkode: 201d3...5de Har jeg ikke merket noe til :3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #13 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, Peanut skrev: Har jeg ikke merket noe til :3 Men da er du sikkert ikke introvert og beskjeden? Anonymkode: 201d3...5de
Peanut Skrevet 5. september 2020 #14 Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men da er du sikkert ikke introvert og beskjeden? Anonymkode: 201d3...5de Ambivert og beskjeden. Skikkelig moro det ^^, 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #15 Skrevet 5. september 2020 Mine kamerater sier at når man er ute etter noe useriøst (altså typiske erfaringer for de som blir sjekket opp på byen), går man ofte etter blondt hår (særlig unaturlig blond), fordi de blir oppfattet som billigere og mer åpne for ons. Når de er ute etter noe seriøst og langvarig foretrekker de en pen og oppegående brunette. Men da har hårfarge mindre å si, bare det ser nogenlunde naturlig ut. Anonymkode: f11d6...92e 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #16 Skrevet 5. september 2020 Bleket hår er ut. Menn «vet» at blondiner bleker håret sitt. Det er ikke attraktivt. Så skjønner godt at du fikk mer oppmerksomhet når du såg mer naturlig ut Anonymkode: a052d...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #17 Skrevet 5. september 2020 Motsatt her. Farget håret blondt og fikk mye mer oppmerksomhet, enn som brunette. Anonymkode: bd6c5...0c8 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #18 Skrevet 5. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har naturlig mørk blondt hår og grønne øyne. Er slank og 170 høy. Menn har aldri vist noe særlig interesse for meg. Jeg er nå 31 år. Er vel litt over gjennomsnittet pen (sier mange), men er beskjeden og introvert noe som er veldig hatet i samfunnet vårt. Så personligheten min gjør vel at jeg ikke er verdt noe 🙁. Anonymkode: 201d3...5de Er asosial og introvert selv. Menn har alltid tatt kontakt. Så føler ikke min personlighet er hatet, heller mer attraktiv da jeg jo trives best hjemme eller i skogen uten mange andre. Vil si de slipper å slåss når de først har kommet igjennom døren min. Anonymkode: 4d5d6...15c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bleket hår er ut. Menn «vet» at blondiner bleker håret sitt. Det er ikke attraktivt. Så skjønner godt at du fikk mer oppmerksomhet når du såg mer naturlig ut Anonymkode: a052d...f1b Da "vet" de feil. Jeg er blond og ble født sånn. Aldri farget håret før. Anonymkode: cba14...9aa 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #20 Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da "vet" de feil. Jeg er blond og ble født sånn. Aldri farget håret før. Anonymkode: cba14...9aa Man på deg ser det naturlig ut. På meg med mørkt hår så det sikkert veldig unaturlig ut å være helt lys Anonymkode: 45f50...5cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå