Gå til innhold

Livet er meningsløst, klarer du å endre tanken min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes livet er meningsløst, alt det harde arbeidet på skolen, krangel, drama, mobbing, og stress på videregående og skole. 
til jobbsøking som er så utfordrende, spare penger, kjøpe leileighet og bil, betale regninger, mens du ser prisene øke på alt.

spare penger for alt i livet, og når du endelig er suksessfull og har alt du trenger så er du gammel, og nærme døden. 
alt det harde du har gått gjennom skal bort. Du vil bare være et minne igjen, men 200 år etter du er dø vil du ikke være noe som helts.  Du vil være helt glemt. Ingen vil huske deg. Du vil ikke være en del av historien fordi du ikke er en kjendis eller en artist. 

livet er rett og slett urettferdig, grusom, fullt av sorg og stress

ja jeg har kjæreste, penger og alt i livet! Men syntes livet er så hardt å leve, så utfordrende at jeg syntes det er meningsløst å gå gjennom alt det tullballet for å så dø og bli helt glemt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager om jeg tar feil, men det høres ut som du er deprimert. Jeg vet hvordan det er og da blir en fort lei av alt og ingenting. Ja, livet er av og til hardt, men livet er også hva man gjør det til selv. Kanskje du skal prøve å endre litt fokus. Ikke alt er så forferdelig som du skal ha det til. Hva er det som gjør deg glad? Hva liker du å gjøre? Om du synes at livet er et pes, er det noe du kan bidra med til å forandre dette slik at alt ikke føles så tungt lenger? 

Anonymkode: 6ae56...e23

Skrevet

Helt meningsløst hvis du ikke har Allah og troen på livet etter døden bror. Bygg ditt forhold med han så skal du se at du orker.

Anonymkode: 24ea6...f52

Skrevet

1. Lev i nuet og ikke stress

2. Legg deg tidligere

3. Ikke tenk på at det skal være en mening med alt

4. Hva er vitsen med å bli husket? Man er jo dau uansett så det er vel ikke noe man bryr seg om

5. Slutt å sammenligne deg med andre

6. Skaff deg en hobby eller evt en ny jobb du liker. Dropp karrierejaget

Skrevet

Enig! Du høres deprimert ut, men det er det jeg er også. 
Synes det er bortkastet at de unge dager skal brukes på å jobbe og jobbe, pengene går fortere ut enn inn, og når du har alt er du gammel og ikke til glede for noen dersom du ikke har barnebarn. Ingen fryd for øyet. Mye av meningen med mye er borte da. 

Måtte tenke på religiøse forskjeller ved forhold. Måtte tenke fornuft når man skal velge alt. 

Utseendet forfaller. 

Vi kan bli syke når som helst. 

Blir hindret av lav intelligens. Det er papirer og skole som styrer alt. Skulle ønske jeg klarte å tjene penger skjult, men har for middelmådig inteligens. Og ser folk at du plutselig har noe nytt dyrt så blir deres øyne vidåpne. Da er myndighetene på saken med en gang og skal grave i hvor du får pengene fra. 

Anonymkode: c170e...da2

Skrevet

Snakk om i-landsproblem. Og hvorfor i all verden er det om man blir husket eller ikke som er målet som gir livet mening? Du er død, du får ingen glede ut av å bli husket. Familie og venner husker deg, det burde holde. Hvis du synes et skole og jobb er så meningsløse deler av livet så får du heller slutte med alle disse egoistiske meg meg meg tankene og gjøre noe fornuftig for noen andre, da vet du. Meld deg som frivillig for leger uten grenser og dra og hjelp mennesker som lider, som hadde gitt alt for å få det du har nå. Kanskje de kan endre tanken din om livet.

Anonymkode: 17534...632

• Liker 1
Skrevet
På 5.9.2020 den 1.43, AnonymBruker skrev:

Helt meningsløst hvis du ikke har Allah og troen på livet etter døden bror. Bygg ditt forhold med han så skal du se at du orker.

Anonymkode: 24ea6...f52

Man trenger ikke være overtroisk for å ha et bra liv. Samme om man tror på feer, engjørninger, allah, hjulenissen eller gud - om det får deg til å føle deg bedre så kjør på.

Anonymkode: f1dd7...e31

Skrevet (endret)

jeg synes alt du trenger bare en en hobby?

noe som gir deg #passion 

så du bare hopper ut av senga på morgenen og kan ikke vente for finne litt tid til å kjøre hobbyen? 

uten hobby livet er sikkert bare rutine....et ekornhjul! 

Endret av Energidronning
Gjest Achelois
Skrevet

Det er lett og overtenke meningen bak alt dette vi opplever og kaller for et liv.

Utfordringen er å leve; se det store i det lille. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...