Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar ønsker å reise til hjemlandet sitt i sin permisjon når baby vil være ca 11 måneder. Han ønsker å være der i hele to måneder, hvor jeg må bli hjemme pga jobb. Hva syns dere om dette? Mammaen bør vel ikke vær så lenge borte fra baby? 

Anonymkode: e76a8...0fb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Kenelz skrev:

Ehh, nei og nei.. Har jeg forresten nevnt «nei»?

NEI! Hvorfor skal babyen vær der i 2 hele måneder?! Hadde skjønt (men sikkert ikke akseptert) 1 uke om det var pappa uke og korona ikke hadde eksistert. 

Er dere sammen? Hvorfor skal babyen bort dit? Hvorfor så lenge? 

Han mener at familien hans bør få mye tid med baby. Jeg har sagt at de heller kan komme hit. Vi er sammen ja. 
ts

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, Hockeypulver skrev:

Forstår at faren vil reise til hjemlandet sitt når han har permisjon fra jobb. MEN en baby bør ikke være borte fra moren sin i 2 måneder og ingen mor ønsker vel å være borte fra barnet sitt så lenge heller? Dessuten er verden midt i en pandemi. Er mange grunner for at det ikke er bra at babyen er borte i 2 måneder.

Jeg har selvsagt ingen ønske å være borte fra baby i det hele tatt, men han har tydeligvis bestemt det her selv uten å bry seg om hva jeg tenker. Dette er snakk om neste sommer da, så vet ikke hvordan det vil være med korona da men uansett så syns jeg ikke han bare kan reise bort så lenge. Ts

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at far kommer hjem igjen med babyen? Er du sikker på at babyen vil være trygg? Jeg hadde aldri tillatt det. Og som mor kan du nekte far å ta med barnet utenlands.

Anonymkode: 93c46...ecf

Sett litt for mye på tv du?😂

TS:

Hadde aldri villet vært uten babyen min så lenge. Ikke engang nå når han er 2,5 år... Men kanskje ville jeg strekt meg til 2 uker i en koronafri verden når som han er såpass stor. Viktig å kjenne familien sin!❤️

Anonymkode: bb94d...728

• Liker 7
Skrevet

Er du sikker på at far kommer hjem igjen med babyen? Er du sikker på at babyen vil være trygg? Jeg hadde aldri tillatt det. Og som mor kan du nekte far å ta med barnet utenlands.

Blir jo nesten usikker når han bare har bestemt dette selv, og er midt i prosessen for å ordne dobbelt statsborgerskap til baby... kan han ta barnet med seg da i så fall om barnet blir statsborger i det landet? Ts

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS:

Hadde aldri villet vært uten babyen min så lenge. Ikke engang nå når han er 2,5 år... Men kanskje ville jeg strekt meg til 2 uker i en koronafri verden når som han er såpass stor. Viktig å kjenne familien sin!❤️

Uff, ikke jeg heller. Vi skal allerede være der sammen i to måneder, men plutselig skulle han bli der igjen i to til når jeg skal begynne i jobb igjen. Så de skal få nok tid med baby uansett... 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Blir jo nesten usikker når han bare har bestemt dette selv, og er midt i prosessen for å ordne dobbelt statsborgerskap til baby... kan han ta barnet med seg da i så fall om barnet blir statsborger i det landet? Ts

Du vet han prøver sikkert å få babyen flyttet bort dit? Er mange som har gjort på denne måten og har fått nytt pass, osv. 

Hadde aldri latt barnet ha et annet statsborgerskap og dette er noe han ikke kan gjøre uten din tillatelse! Ikke skriv under på noe uten å ha lest og IKKE tillatt han å reise uten deg! 

• Liker 28
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Uff, ikke jeg heller. Vi skal allerede være der sammen i to måneder, men plutselig skulle han bli der igjen i to til når jeg skal begynne i jobb igjen. Så de skal få nok tid med baby uansett... 

Høres ut som han prøver å bli værende med babyen! Du som mor til dette barnet skal ikke tillate dette! 

• Liker 26
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS:

Vet kanskje ikke så mye om hva som skjer i verden du?🤔

• Liker 34
Skrevet
2 minutter siden, Kenelz skrev:

Du vet han prøver sikkert å få babyen flyttet bort dit? Er mange som har gjort på denne måten og har fått nytt pass, osv. 

Hadde aldri latt barnet ha et annet statsborgerskap og dette er noe han ikke kan gjøre uten din tillatelse! Ikke skriv under på noe uten å ha lest og IKKE tillatt han å reise uten deg! 

Uff så ekkelt å tenke på. Virker som om han tenker at rollen som mor og far er helt lik. Har selvsagt ikke tenkt å gå med på at han reiser med ungen, ville bare høre andres tanker rundt det. Syns jo det er helt sprøtt at han tror han kan gjøre det. Ville aldri trodd at han hadde blitt igjen der, men man vet jo virkelig aldri...

• Liker 9
Skrevet

Han er åpenbart ikke klar for foreldrerollen når han setter egne behov over babyens. Babyen har ikke behov for 2 mnd ferie, babyens behov er å være med foreldrene sine - spesielt den den får mat fra.

Anonymkode: 9242b...fa9

• Liker 43
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Han kan ikke bare bestemme seg for dette alene. Her er det bare å nekte.

• Liker 25
Skrevet

Han er åpenbart ikke klar for foreldrerollen når han setter egne behov over babyens. Babyen har ikke behov for 2 mnd ferie, babyens behov er å være med foreldrene sine - spesielt den den får mat fra.

Ja, også skal vi være der begge i to måneder i tillegg så fatter ikke hvorfor han må ha baby der i fire måneder. Ts

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff så ekkelt å tenke på. Virker som om han tenker at rollen som mor og far er helt lik. Har selvsagt ikke tenkt å gå med på at han reiser med ungen, ville bare høre andres tanker rundt det. Syns jo det er helt sprøtt at han tror han kan gjøre det. Ville aldri trodd at han hadde blitt igjen der, men man vet jo virkelig aldri...

Jeg kjenner en som dro til hjemlandet sitt Marokko når han hadde pappapermisjon. Plasserte babyen hos foreldrene sine/slekta si og reiste selv rundt med og til venner i Marokko og levde livet. Ungen ble igjen hos slekta. Han kom hjem igjen med barnet, men lurer på hvor bra det var for barnet å være uten mor og far i flere uker/måneder. Synes det var veldig uansvarlig av han. Et barn trenger foreldrene sine og trygghet. 

Tror du det er sjans for at det er derfor han vil være igjen i hjemlandet med barnet? At han vil «leve livet litt» og plassere barnet hos familie mens han kan gjøre som han vil.

• Liker 14
Skrevet

Aner ikke om du har hørt om Brittani Taylor casen, men her har hun opplevd noe lignende bare enda verre (?). Sier ikke at han blir å gjør det samme, men nå har han bestemt seg å være der 2 måneder uten deg og fikse statsborgerskap uten din tillatelse! Høres ut som han vil bo der med familien sin!

Super kort fortalt: 

7AEDB146-FD7D-470B-A4EE-22FF656E208C.thumb.png.8c6e8aa671dba4e7199107cd8e624dba.png

Link til lang og mer detaljert video (Rar tittel bare for at videoen ikke blir fjernet: 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...