Gå til innhold

Ulldresser til barn, er det virkelig så håpløst?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte nylig en ulldress i merinoull til min baby på 6 måneder. Han har kanskje brukt den 3-4 ganger og den ser nuppete og slitt ut allerede. Jeg er utrolig skuffet fordi den kostet meg nesten 1000kr. Da forventet jeg at den skulle tåke litt mer enn 3-4 gangers bruk. Da har vi brukt den 2-3 timer om gangen. 

Dere andre som bruker ull til barna deres, hvordan tar dere vare på ulla? Hva slags ull kjøper dere? Min ulldress var fra Barnas Hus, husker ikke merket. 

Tenker med gru på hvordan det blir når barnet blir eldre, hvis ulltøy slites ut så raskt nå. 

Anonymkode: 3d5d7...e61

Skrevet

Det har kanskje noe å si hva slags merke det var..

jeg pleier vanligvis å strikke ullbukser (selebukser) og genser til mine som de bruker i steden for heldress. I superwash merinoull eller merinoull med nylonforsterkning. Har vært fornøyd med holdbarheten der. 

Vi har og hatt ullfleecedress fra Nøstebarn som har vært brukt av flere barn uten å bli stygg. Etterpå har vi solgt det på Finn. Du kan jo prøve å se på Finn etter nøstebarndress? Vi har og brukt en heldress i fleece fra Reima til begge ungene som har vært brukt i barnehagen og, den holder godt fortsatt.

Anonymkode: c85ee...803

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte nylig en ulldress i merinoull til min baby på 6 måneder. Han har kanskje brukt den 3-4 ganger og den ser nuppete og slitt ut allerede. Jeg er utrolig skuffet fordi den kostet meg nesten 1000kr. Da forventet jeg at den skulle tåke litt mer enn 3-4 gangers bruk. Da har vi brukt den 2-3 timer om gangen. 

Dere andre som bruker ull til barna deres, hvordan tar dere vare på ulla? Hva slags ull kjøper dere? Min ulldress var fra Barnas Hus, husker ikke merket. 

Tenker med gru på hvordan det blir når barnet blir eldre, hvis ulltøy slites ut så raskt nå. 

En så dyr ulldress skal holde mye lenger enn 3-4 ganger. Sjekk at du vasker den riktig, kanskje den ble ødelagt i vask? Hvis det ikke er pga vask ville jeg kontaktet butikken og klaget.

Lille lam sine ulldresser er veldig bra, kan anbefales.

Anonymkode: 60b55...9a1

• Liker 6
Skrevet

Veldig glad i lillelam, dyrt men god kvalitet.

Eg kjøper mest joha ull frå ugleunger nettsida (billig). Eller Janus outlet. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En så dyr ulldress skal holde mye lenger enn 3-4 ganger. Sjekk at du vasker den riktig, kanskje den ble ødelagt i vask? Hvis det ikke er pga vask ville jeg kontaktet butikken og klaget.

Lille lam sine ulldresser er veldig bra, kan anbefales.

Anonymkode: 60b55...9a1

Det verste er at jeg ikke har vasket den en gang. Den ble nuppete av kun bruk. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er at jeg ikke har vasket den en gang. Den ble nuppete av kun bruk. 

Men selvom den er nuppete så er den vel fortsatt fullt brukbar?

• Liker 15
Skrevet

Lillelam dressene blir stygge med en gang😝 jeg er veldig fornøyd med dresser av ullfleece eller hjemmestrikket. 

Anonymkode: 45543...552

Skrevet

Enig i at nuppete ikke gjør noe! En 6 mnd gammel baby gnir seg jo mye mot underlaget de er påog det blir jo nupper av det. Men det gjør jo ingenting?

Anonymkode: c85ee...803

• Liker 9
Skrevet

Vikafjell sin ullfleece er og bra.

Skrevet

Her går det kyn i Lanulva og Nøstebarn. Holder som bare det.

Lillelam ble fort nuppete og slitt. Lanulva tilbyr også gratis reparering av klærne, sånn i tilfelle man ikke er god på å stoppe klær.

Anonymkode: e5573...b58

• Liker 1
Skrevet

Mener du virkelig at et nuppete ullplagg ikke kan brukes lengre? Bruk nuppefjerner da! 

Anonymkode: 8a681...723

• Liker 15
Skrevet

Vi brukte Lillelam konstant lenge, og den ser ikke slitt ut i det hele tatt. Veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: f1158...ad8

• Liker 3
Skrevet

Name it sine ulldresser har vært veldig gode til vårt barn. Har ikke tenkt på at de nupper (men så er jeg usedvanlig lite opptatt av sånt ettersom jeg er en som nupper sjøl..)

Anonymkode: dc47f...c39

• Liker 1
Skrevet

noen personer nupper uansett garn og kvalitet.  Dressen fungerer jo og holder babyen varm, får håpe det er viktigst.

Anonymkode: 2acf6...c17

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er ulldress fra MeMini, så opplevde vi det samme! Den ble ekstremt nuppete av bruk selv om ungen bokstavelig talt kun hadde den på liggende i vognen med vanlig laken og syne. Så ut som om vi hadde vasket den helt feil 100 ganger, uten at vi hadde vasket den i det hele tatt. 

Jeg lånte en «nuppefjerner» av en venninne, og etter to runder med den hadde dressen «nupper fra seg», og så ok ut resten av tiden den var i bruk. 

Anonymkode: 5d900...51e

Annonse
Skrevet

Heldress i ull fra Lanullva ble brukt her; ekstremt slitesterk og varm- anbefales! 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi brukte Lillelam konstant lenge, og den ser ikke slitt ut i det hele tatt. Veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: f1158...ad8

Da har du ikke vasket den.

Anonymkode: 15538...8dc

• Liker 3
Skrevet

Dess mykere (og dyrere) ull - dess fortere nupper det.

Sånn generelt sett i hvert fall. Det er rett og slett en egenskap ved den mykeste merinoen.

Vi har bytta til ulltøy fra Cubus. Holder seg veldig fint, også etter mye vask. Vært best i test flere ganger.

Anonymkode: a0be1...fe7

• Liker 2
Skrevet

Lillelam har jeg også dårlig erfaring med, de nupper. Pierre Robert er verst, de går hull på. Nøstebarn er vanskelig å vaske, de krymper veldig i vask til og med på ullprogram, tror de må vaskes for hånd. Men Janus ull har vi vært mest fornøyd med, litt dumt at de er vanskelig å få tak i, og at de er få farger. Men vi er så fornøyde at kjører til Coop obs bygg eller Europris bare for å få kjøpt disse. 

Anonymkode: 279cb...692

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...