AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Del Skrevet 4. september 2020 Jeg kjenner meg mye igjen i ADD. Jeg er vanvittig rastløs og er veldig distré, jeg klarer ofte ikke å fullføre ting jeg har påbegynt. Jeg finner aldri roen i kroppen og hjernen er i høygir, jeg slapper sjeldent av 100%, fokuset er fordelt flere steder . Det påvirker ikke kjøringen og der er jeg trygg og forutsigbar og fullt fokusert. Det klarer jeg. Jeg er også i full jobb. Jeg vurderer utredning for å finne ut mer av hva som ligger bak. Med forbehold om at jeg husker feil, mener jeg å huske at myndighetene er strenge med ADHD. Hvis jeg går til utredning og det viser seg at jeg har ADHD, må det en legeerklæring til. Vil førerkortet mitt vurderes på nytt? Anonymkode: 45dc6...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Del Skrevet 4. september 2020 Jeg fikk diagnosen adhd for to år siden. Dette har aldri vært et tema. Jeg har ennå sertifikat. Anonymkode: da2ec...bf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. september 2020 #3 Del Skrevet 4. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg mye igjen i ADD. Jeg er vanvittig rastløs og er veldig distré, jeg klarer ofte ikke å fullføre ting jeg har påbegynt. Jeg finner aldri roen i kroppen og hjernen er i høygir, jeg slapper sjeldent av 100%, fokuset er fordelt flere steder . Det påvirker ikke kjøringen og der er jeg trygg og forutsigbar og fullt fokusert. Det klarer jeg. Jeg er også i full jobb. Jeg vurderer utredning for å finne ut mer av hva som ligger bak. Med forbehold om at jeg husker feil, mener jeg å huske at myndighetene er strenge med ADHD. Hvis jeg går til utredning og det viser seg at jeg har ADHD, må det en legeerklæring til. Vil førerkortet mitt vurderes på nytt? Anonymkode: 45dc6...09c Har aldri hørt at folk med add eller adhd ikke får kjøre bil.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamondiva Skrevet 4. september 2020 #4 Del Skrevet 4. september 2020 Kjenner en mann med ADHD og han har lappen fortsatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trodle Skrevet 4. september 2020 #5 Del Skrevet 4. september 2020 Ikke noe problem! 🙂 Hadde det vært narkolepsi du slet med så kanskje😅, men ADD legger ingen begrensninger på dine kjøreferigheter så lenge du holder deg til trafikkreglene 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #6 Del Skrevet 5. september 2020 Jeg har ADD og sertifikat. Det har aldri vært noe problem 😊 Anonymkode: a68e1...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Del Skrevet 5. september 2020 Ikke problem. Ved tyngre kjøretøy så er det vel noe papirarbeid, men veit ikke hvordan det er om du har lappen på det før diagnosen. Om man har adhd (regner med det gjelder både hyperaktiv og uoppmerksom type) så må det vurderes om man kan ta lappen på tyngre kjøretøy - det mener jeg fastlegen gjør, eller er det psykiater? Er ikke helt sikker. Vil si man i utgangspunktet er tryggere om man er klar over diagnosen (og spesielt om man går på medisiner som funker, evnt andre ting som gjør at fokuset blir bedre) enn om man ikke har fått diagnosen. Anonymkode: b4c7e...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 5. september 2020 #8 Del Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke problem. Ved tyngre kjøretøy så er det vel noe papirarbeid, men veit ikke hvordan det er om du har lappen på det før diagnosen. Om man har adhd (regner med det gjelder både hyperaktiv og uoppmerksom type) så må det vurderes om man kan ta lappen på tyngre kjøretøy - det mener jeg fastlegen gjør, eller er det psykiater? Er ikke helt sikker. Vil si man i utgangspunktet er tryggere om man er klar over diagnosen (og spesielt om man går på medisiner som funker, evnt andre ting som gjør at fokuset blir bedre) enn om man ikke har fått diagnosen. Anonymkode: b4c7e...5a1 Hør evnt med adhd-foreningen eller en erfaren kjørelærer (har man vært det en stund har man sikkert vært borti andre med adhd og kan svare deg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #9 Del Skrevet 5. september 2020 Ingen mister lappen pga adhd, har du alvorlig adhd så må du muligens gjennom en test på habtjenesten i din kommune, består du den greit så er alt ok. De som ikke består denne testen blir anbefalt medisinering , deretter kan du ta ny test. Er du medisinert fra før, så spørs det hvor alvorlig diagnosen din er, det er jo mange grader av disse diagnosene. Anonymkode: 1118e...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #10 Del Skrevet 5. september 2020 21 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjenner meg mye igjen i ADD. Jeg er vanvittig rastløs og er veldig distré, jeg klarer ofte ikke å fullføre ting jeg har påbegynt. Jeg finner aldri roen i kroppen og hjernen er i høygir, jeg slapper sjeldent av 100%, fokuset er fordelt flere steder . Det påvirker ikke kjøringen og der er jeg trygg og forutsigbar og fullt fokusert. Det klarer jeg. Jeg er også i full jobb. Jeg vurderer utredning for å finne ut mer av hva som ligger bak. Med forbehold om at jeg husker feil, mener jeg å huske at myndighetene er strenge med ADHD. Hvis jeg går til utredning og det viser seg at jeg har ADHD, må det en legeerklæring til. Vil førerkortet mitt vurderes på nytt? Anonymkode: 45dc6...09c jeg har kraftig ADHD og jeg fikk lappen. Eneste grunn til at de kan stoppe deg er om du har veldig store konsentrasjonsvansker eller store problemer med fokus i trafikk. Dette er noe de sjekker deg opp før du får ta lappen. Du må gå gjennom en helsetest før du kan gjøre noe så vidt jeg vet Anonymkode: d300d...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå