AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Jeg elsker denne. Den er sååå god. Men blir jo både dyrt og mye søppel om man skal kjøpe begrene. Kan jeg koke byggrynsgrøt og avkjøle? Smaker det likt? Anonymkode: 28fb4...09a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Det blir sjeldent hundre prosent likt, men ved å prøve det frem kan du få veldig god, hjemmelaget byggrynsgrøt! 😍 Anonymkode: 06ab8...aa4
Hoppetaujenta Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Aner ikke, for jeg har bare kjøpt den ferdig, men den er veldig god ja.
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 Kun kjøpt fjordland en gang i mitt liv, var noe av det verste møkka jeg har vært borti. Om jeg husker rett var det "biff stroganoff", men sausen var gjennomsiktig rød. Aldri igjen!! Fersk & Ferdig er mye bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Denne typen du tenker på ? Spoiler Spoiler Anonymkode: d46db...b72
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 jeg har prøvd å koke byggryn og blande med krem. not so good🙈 digger byggrynslunsjen; blander i blåbær, eplebiter(kjørt i mikro med sukringold og kanel), og div nøtter ristet i honning😛 Anonymkode: f1c78...1e7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #9 Skrevet 5. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne typen du tenker på ? Skjul innhold Skjul innhold Anonymkode: d46db...b72 Ja, det er denne. 🤩 Kokte grøt i morges. Gjenstår å smake. 😊 Ellers enig i at mye ferdigmat er så som så. Men de begrene med byggrynslunsj som står ved yoghurtene er virkelig god. 😊 Anonymkode: 28fb4...09a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #10 Skrevet 5. september 2020 Verdt å prøve, tenker jeg da😀 Gjerne si ifra om det blir godt. Ser på nettsiden at de skriver det er en "miniversjon av byggrynsgrøten, kun tilsatt litt fløte" så ville blandet inn litt fløte hvis du prøver! Anonymkode: 4fbca...5db
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #11 Skrevet 5. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er denne. 🤩 Kokte grøt i morges. Gjenstår å smake. 😊 Ellers enig i at mye ferdigmat er så som så. Men de begrene med byggrynslunsj som står ved yoghurtene er virkelig god. 😊 Anonymkode: 28fb4...09a Og nå har jeg smakt. Ble ikke det samme... Anonymkode: 28fb4...09a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #12 Skrevet 5. september 2020 De har en større porsjon også, uten tilsatt saus. Den smaker muligens likt? Anonymkode: c3fab...f62
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Verdt å prøve, tenker jeg da😀 Gjerne si ifra om det blir godt. Ser på nettsiden at de skriver det er en "miniversjon av byggrynsgrøten, kun tilsatt litt fløte" så ville blandet inn litt fløte hvis du prøver! Anonymkode: 4fbca...5db Man blander den med krem, ikke fløte. Anonymkode: ca45b...54d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #14 Skrevet 6. september 2020 Altfor lite protein i Fjordland Byggrynslunsj ! Anonymkode: 3e09a...674
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 Kanskje det fungerer om du ikke koker det, men har det i helmelk i kjøleskapet over natta som kjøleskapsgrøt? Justere forholdene så dem blir passe tjukk? Aner ikke, men bare en tanke. Anonymkode: a4bb2...aa6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #16 Skrevet 6. september 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det fungerer om du ikke koker det, men har det i helmelk i kjøleskapet over natta som kjøleskapsgrøt? Justere forholdene så dem blir passe tjukk? Aner ikke, men bare en tanke. Anonymkode: a4bb2...aa6 Kluet er sukker og vanilje. Og byggryn må kokes, hvis ikke er de ikke spiselige. Anonymkode: ca45b...54d 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #17 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man blander den med krem, ikke fløte. Anonymkode: ca45b...54d siterer det som står på fjordland nettside, så regner med de vet bedre enn deg hva de tilsetter i produktene sine, men go off i guess Anonymkode: 4fbca...5db
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #18 Skrevet 6. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: siterer det som står på fjordland nettside, så regner med de vet bedre enn deg hva de tilsetter i produktene sine, men go off i guess Anonymkode: 4fbca...5db Kan man ikke bare være skikkelig pirkete og si at man blander den med pisket fløte? Du har jo faktisk helt rett, den blandes med fløte . Man bare pisker den først 😊 Man blander den jo ikke med vaniljekrem eller romkrem liksom. Eller brylkrem 🤮 Anonymkode: a9cd5...55f 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #19 Skrevet 6. september 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kluet er sukker og vanilje. Og byggryn må kokes, hvis ikke er de ikke spiselige. Anonymkode: ca45b...54d Nei de må ikke det, jeg søkte det opp på nettet nå. De fungerer som kjøleskapsgrøt på lik linje som havregryn. Anonymkode: a4bb2...aa6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #20 Skrevet 6. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man ikke bare være skikkelig pirkete og si at man blander den med pisket fløte? Du har jo faktisk helt rett, den blandes med fløte . Man bare pisker den først 😊 Man blander den jo ikke med vaniljekrem eller romkrem liksom. Eller brylkrem 🤮 Anonymkode: a9cd5...55f Strengt talt blander de den knapt med fløte, det er virkelig en minimal mengde og antagelig mest for at det skal høres bedre ut. Det de derimot bruker er sukker, aromaer, karreganan og pektin. Det er dette som får det til å framstå som noe annet en helt vanlig byggrøt. Vil man lage noe som ligner konsistens- og smaksmessig hjemme blander man helt ordinær byggrynsgrøt med krem (altså pisket fløte for de som absolutt må krangle på det) søtet med sukker og vanilje/vanilin. Akkurat som man gjør med risgrøt for å lage riskrem. Jo mere krem i forhold til grøt man bruker, jo mer vil det framstå som en dessert. Der må man nesten bare prøve seg fram. Men det er altså ikke fløten (og definitivt ikke fløten alene) som utgjør hovedforskjellen på grøt og byggrynslunsj, det er søtning og stabilisatorene. Jeg blir helt fascinert av hvor mange som jobber så hardt for å unngå å lese en ingrediensliste, men heller bruker tida på å prøve og faile (ofte det siste) og å kverulere på det reelle innholdet i ting. Det gjentar seg i alle slike tråder. Anonymkode: ca45b...54d 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå