AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Jeg tror folk kommer til og stå i kø på systembolaget før åpningstid , selv om regjeringen puslete sa i fra om at det bør man ikke... Man må tenke seg godt om sa de. Og mange tenker «nøye «og finner ut av deres handletur er stengt nødvendig. De trenger jo både billig røyk og vin! Og imorgen skriver VG om tilstandene på grensen... Anonymkode: a1519...218 1
Jean-Jaques Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Åpner d på toksfors el Svinesund el begge denne gang? 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Ja, det kommer til å bli kaos Anonymkode: ed7a0...127 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Ja, garantert køer av nordmenn som skal ha dosen sin med ‰, nikotin og sukker. Vi er forbi dugnaden nå. Folk flest handler av egeninteresser og gir f i anbefalinger. Anonymkode: 2c1e9...804 4
Guidet Kvinne Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Anbefalingene er å unngå unødvendige reiser. Har jeg trua? Nei. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Jeg skal til Sverige neste helg. Det er ikke svenskene som smitter odd. Det er vi som drar smitten dit. Det er ikke mer smitte der enn på senteret man går på i Norge Anonymkode: d105b...2b0 6
Maleficenta Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror folk kommer til og stå i kø på systembolaget før åpningstid , selv om regjeringen puslete sa i fra om at det bør man ikke... Man må tenke seg godt om sa de. Og mange tenker «nøye «og finner ut av deres handletur er stengt nødvendig. De trenger jo både billig røyk og vin! Og imorgen skriver VG om tilstandene på grensen... Anonymkode: a1519...218 Dessverre tror jeg det og argumentet kommer til å være. De anbefaler jo bare at vi ikke skal gjøre det, men det er jo ikke ulovlig, så da kan jeg bare drite i det å gjøre som jeg vil...
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal til Sverige neste helg. Det er ikke svenskene som smitter odd. Det er vi som drar smitten dit. Det er ikke mer smitte der enn på senteret man går på i Norge Anonymkode: d105b...2b0 Jada. Greit å rettferdiggjøre den reisen din med dette. Så lenge du sover bedre om natten...👍 Anonymkode: 2c1e9...804 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal til Sverige neste helg. Det er ikke svenskene som smitter odd. Det er vi som drar smitten dit. Det er ikke mer smitte der enn på senteret man går på i Norge Anonymkode: d105b...2b0 Nei kanskje du ikke blir smittet av svenskene der, og dere tar kanskje med smitten dit ja. Men nordmenn stimler sammen som gale og sist det åpnet sto de tett i tett i kø utenfor systembolaget. Tror nordmenn smitter nordmenn på grensen. Folk glemmer seg i sin iver etter billig alkohol , kjøtt og røyk . Så tar de med seg smitte hjem uansett . Så jo det i indre Østfold sist det var åpent Anonymkode: a1519...218 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 Jeg har ikke fulgt med, er Sverige grønt? Anonymkode: 28ad5...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Det er ikke sikkert det blir så mye kaos denne gangen. Sist hadde det vært stengt i månedsvis, nå er det bare tre uker siden Värmland ble rødt. Jeg var bort og handla, var der midt i uka, ved åpningstid, og det var knapt et menneske der. På butikkene her hjemme derimot, så er det stinn brakke... Siden jeg ikke har hatt antydning til symptomer på de fem ukene som har gått siden jeg var der, så tviler jeg på at jeg er smittet... Og nei, jeg var ikke på systembolaget. Anonymkode: 7da0c...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fulgt med, er Sverige grønt? Anonymkode: 28ad5...d1a Ingenting er grønt mer. Men flere regioner i Sverige ble gule idag Anonymkode: a1519...218 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ingenting er grønt mer. Men flere regioner i Sverige ble gule idag Anonymkode: a1519...218 Er det fortsatt slik at arbeidsreiser til Sverige ikke fører til karantene ved retur til Norge ? Anonymkode: f3398...2b9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 Tror det fortsatt er slik ja. Men ikke helt sikker.. Anonymkode: a1519...218 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 Da kan trønderne reise på harryhandel igjen.. ?? Anonymkode: 9b274...4a5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det fortsatt slik at arbeidsreiser til Sverige ikke fører til karantene ved retur til Norge ? Anonymkode: f3398...2b9 Det verken er eller var slik. De bor i Norge og arbeider i røde deler av Sverige må i karantene i fritiden. https://www.nrk.no/osloogviken/andreas-har-vaert-i-karantene-siden-17.-mars-fordi-han-jobber-i-sverige-1.15038874 https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/reiser-reiseliv-og-kollektivtransport/regler-om-karantene-og-unntak-fra-karanteneplikten-ved-ankomst-til-norge Anonymkode: ee5bf...9fc
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skal til Sverige neste helg. Det er vi som drar smitten dit. Så derfor drar du? Anonymkode: 2fc34...d42 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #18 Skrevet 4. september 2020 Selvfølgelig.. Når man ser fremmede på Facebook legge ut om noen kjører til Sverige og om de kan få skyss så har det nådd nyt høyder, tenk på alle dem som gjør det i "skjul". Slår dog ikke småbarnsmoren som la ut på Instagram av at hun først var i Sverige å handlet billig ting, før hun la ut at hun dro på kjøpesenteret her i byen på samme bilturen. Da skulle hun egentlig vært i karantene.... Anonymkode: 520b8...ee7
Gjest Tutte Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror folk kommer til og stå i kø på systembolaget før åpningstid , selv om regjeringen puslete sa i fra om at det bør man ikke... Man må tenke seg godt om sa de. Og mange tenker «nøye «og finner ut av deres handletur er stengt nødvendig. De trenger jo både billig røyk og vin! Og imorgen skriver VG om tilstandene på grensen... Anonymkode: a1519...218 Nei, det tror jeg ikke. Sist var det rødt i 4 mnd, nå bare 3 uker. Begynner å bli utrolig lei dette maset om svenskehandel nå forresten. Det er ikke mye smitte i det hele tatt der det har blitt gult. Eneste faren må være å møte på folk fra smitteutsatte steder her i landet, men for å dra dit så trenger man ikke tenke på nødvendigheten av handleturen. Gjerne dra på fullstappa kjøpesenter osv i Oslo, ikke noe problem. Sjelden folk fra andre steder i Sverige drar til grensa for å handle, det er det nordmenn som gjør eller de som bor der, og der er det som sagt veldig lite smitte i forhold til flere steder her i Norge.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #20 Skrevet 5. september 2020 8 minutter siden, Tutte skrev: Nei, det tror jeg ikke. Sist var det rødt i 4 mnd, nå bare 3 uker. Begynner å bli utrolig lei dette maset om svenskehandel nå forresten. Det er ikke mye smitte i det hele tatt der det har blitt gult. Eneste faren må være å møte på folk fra smitteutsatte steder her i landet, men for å dra dit så trenger man ikke tenke på nødvendigheten av handleturen. Gjerne dra på fullstappa kjøpesenter osv i Oslo, ikke noe problem. Sjelden folk fra andre steder i Sverige drar til grensa for å handle, det er det nordmenn som gjør eller de som bor der, og der er det som sagt veldig lite smitte i forhold til flere steder her i Norge. Fortell gjerne i fra til ordfører i Indre Østfold at dette ikke er noe problem ☺️. Han var nemlig bekymret sist for smitten økte kraftig da grensen åpnet sist ... men enig med deg at de smittes nok ikke fordi de er i Sverige . Men nordmenn smitter nordmenn for de blir helt ville når det åpnes i jakten på billig alkohol , røyk og kjøtt. Får se imorgen da om folk hører på Monica Mæland og blir hjemme da eller blir fristet til og spare noen kroner.., Anonymkode: a1519...218
Anbefalte innlegg