Gå til innhold

Sår i underlivet (NB! Bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh fy... selvfølgelig måtte jeg klikke meg inn på denne. :) 

Anonymkode: 52507...f4a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plages mye med after i munnen. Har også aktiv betennelse i kroppen ut fra blodprøver tatt over flere runder hos lege. 
mye akne-lignende kviser rundt underlivet. Dette blir ofte store, pussfylte byller som skaper stygge arr.

Venter på time hos hudlege for å få en vurdering av dette.

Anonymkode: af1e8...1d2

Det har jeg og, men det kommer nok av svettekjertelbetennelsen. 

Blir spennende å få vite hva det er da, er jo så mye man kan ha og få. Har du fått time eller venter du? Kan være lurt å ringe å spør om de har en liste de setter folk opp på hvis noen plutselig melder avbud til timen, slik at du har en sjanse til å komme tidligere inn. :) 

Anonymkode: ab186...f21

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plages mye med after i munnen. Har også aktiv betennelse i kroppen ut fra blodprøver tatt over flere runder hos lege. 
mye akne-lignende kviser rundt underlivet. Dette blir ofte store, pussfylte byller som skaper stygge arr.

Venter på time hos hudlege for å få en vurdering av dette.

Hm, har du tatt avføringsprøve/kalprotektin? Crohns kan gi symptomer fra både munn og underliv, og kan gi utslag på slike blodprøver. 

Anonymkode: eff28...cef

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Troll-tråd? Åpenbart herpes. Enten troller du, eller så har noen vært utro. At dette kommer fra munn er lite sannsynlig (men mulig). 

Anonymkode: acb7b...f82

Vel har folk lite å gjør, men å lage dette som en slags trolletråd finner jeg lite sannsynlig

Anonymkode: ab186...f21

Skrevet

Hvis du har vært hos gynekolog, så ser vel han hva det er? 

Anonymkode: ddf90...578

Skrevet

Barberhøvel 👍

Anonymkode: bc5ff...f00

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har vært hos gynekolog, så ser vel han hva det er? 

Anonymkode: ddf90...578

Er ikke henvist til gynekolog, men til hudlege.

Skrevet

Hm, har du tatt avføringsprøve/kalprotektin? Crohns kan gi symptomer fra både munn og underliv, og kan gi utslag på slike blodprøver. 

Jeg har tatt noen avføringsprøver for en del år tilbake, men hadde ikke noe utslag. 

Jeg har fått påvist lipødem, men tror ikke dette har noen sammenheng.

Skrevet

Troll-tråd? Åpenbart herpes. Enten troller du, eller så har noen vært utro. At dette kommer fra munn er lite sannsynlig (men mulig). 

Hvorfor er det lite sannsynlig at det kommer fra munn? 

Anonymkode: a6967...726

Skrevet

Dette er herpes. Fikk ett slikt utbrudd selv. 

Anonymkode: fea85...59e

Skrevet

Det er veldig sansynlig. Jeg fikk påvist herpes type 1. I underlivet. Det skyldtes oral sex. Mannen sliter med munnsår. Selvom han aldri gikk ned på meg med utbrudd, kan det likevel smitte like før en utbrudd.

Anonymkode: fea85...59e

Skrevet

Crohns kan også gi byller rundt underlivet, som det du beskriver (Hidradenitis suppurativa) 

https://dermnetnz.org/topics/genital-crohn-disease/

Fint at du er henvist til hudlege :) Er mange muligheter, og da kan du få avklart om det faktisk er herpes eller noe helt annet. 

Skrevet

Dette er selvsagt herpes. Det må du jo ha funnet ut av ett enkelt google søk?

Anonymkode: 14bf1...be3

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er selvsagt herpes. Det må du jo ha funnet ut av ett enkelt google søk?

Anonymkode: 14bf1...be3

Det er lite som gjør en så sikker som begrenset kunnskap👍

Anonymkode: 60824...e0f

• Liker 2
Skrevet

Er du en mann? Så mye hår. 

Anonymkode: 13c3d...deb

• Liker 1
Skrevet

Gjerne oppdater tråden etter du har funnet det ut. Har aldri hørt om Bechet sykdom før, men det er vel ikke så rart ettersom den er sjelden. Jeg ville ha lest meg opp på tilstanden og kommet med forslag om sykdommen når du først er til lege. Det aner meg at ikke mange leger har vært borte i den tilstanden før. Så klart, det kan være herpes, men viktig å utelukke annet også. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du en mann? Så mye hår. 

Anonymkode: 13c3d...deb

Kvinner har også hår. Har du bodd under en stein hele livet? 

Anonymkode: cd789...b96

• Liker 6
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjerne oppdater tråden etter du har funnet det ut. Har aldri hørt om Bechet sykdom før, men det er vel ikke så rart ettersom den er sjelden. Jeg ville ha lest meg opp på tilstanden og kommet med forslag om sykdommen når du først er til lege. Det aner meg at ikke mange leger har vært borte i den tilstanden før. Så klart, det kan være herpes, men viktig å utelukke annet også. 

Kvinner har også hår. Har du bodd under en stein hele livet? 

Jeg har lest meg opp på denne sykdommen, og det var med bakgrunn i dette at jeg ble henvist videre for utredning. Når jeg googlet after i underlivet så var dette det første som kom opp, ikke herpes. 

Til den som spurte om jeg var mann: Beklager at jeg ikke barberte først og ødela illusjonen om at kvinner ikke har hår.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har lest meg opp på denne sykdommen, og det var med bakgrunn i dette at jeg ble henvist videre for utredning. Når jeg googlet after i underlivet så var dette det første som kom opp, ikke herpes. 

Til den som spurte om jeg var mann: Beklager at jeg ikke barberte først og ødela illusjonen om at kvinner ikke har hår.

Ikke bry deg om hår-kommentarer. Ser for meg smerten ved å skulle blande barberhøvel inn i et underliv med sår og byller. Bare drit i sånt. 

Anonymkode: f39e5...12d

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du finner ut av det sammen med hudlege. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...