Gå til innhold

Sår i underlivet (NB! Bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er plaget med jevnlige utbrudd av sår i underlivet. Har kun hatt en seksualpartner i mitt liv, vi har vært sammen i 20 år og jegvet at han ikke har hatt noen andre. Kjønnssykdom er derfor utelukket. 

Sårene er smertefulle når de dukker opp og ser ut som after som man får i munnen. Akkurat nå er såret på den folden mellom skjede og anus. Har også hatt disse rundt klitoris.

Jeg er henvist til hudlege for problemet. Har nå tatt bilde av såret jeg har nå, fordi utbruddet nok er over når jeg får time hos hudlege. 

Noen som har det samme?

7122ABA9-BFA0-4F26-B201-7FDBB1E860DE.jpeg

Anonymkode: af1e8...1d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo herpes.

Anonymkode: 84722...1b4

• Liker 29
Skrevet

Støtter AB over, rimelig herpes-ete det der. 

Anonymkode: eed7a...f00

• Liker 5
Skrevet

Man kan ha after i underlivet (slimhinne)

d sa hudlegen min når jeg hadde vondt :) men du bør absolutt sjekke d hos lege da det kan sånsett være herpes også. 

å tankegangen der man kun har ligget med en person bla bla bla må stoppe, du må til lege for å sjekke.

Anonymkode: 97949...3b0

• Liker 5
Skrevet

Dette er herpes.

Anonymkode: 1f5e0...e75

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jevnlige utbrudd av sår i underlivet. [...] ser ut som after som man får i munnen

Høres ut som herpes, ja

Anonymkode: 39b12...cfd

• Liker 5
Skrevet

Man kan også bli født med herpes hvis din mor hadde utbrudd under fødselen. Ut ifra bildene ser det absolutt ut som herpes. Og selv om du har vært trofast, er det ikke sikkert din mann har vært det. Jeg hadde holdt alle mulighetene oppe om jeg var deg!

Anonymkode: 76d6b...010

• Liker 8
Skrevet

Det er herpes 

Anonymkode: 46ebc...7c9

• Liker 4
Skrevet

Kan man ikke få herpes nedentil hvis man f.eks har munnsår og utfører oralsex? Eller hvis såret væsker og man tørker seg med håndkle i ansiktet for å så tørke seg nedentil?

Det må vel ikke være snakk om utroskap? 

Anonymkode: 2185f...671

• Liker 10
Skrevet

Det er Herpes.

Anonymkode: ab186...f21

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke få herpes nedentil hvis man f.eks har munnsår og utfører oralsex? Eller hvis såret væsker og man tørker seg med håndkle i ansiktet for å så tørke seg nedentil?

Det må vel ikke være snakk om utroskap? 

Anonymkode: 2185f...671

Jepp, "munnherpes" kan overføres til underliv. Herpes kan også overføres uten et aktivt utbrudd, selv om det er mer sjeldent. 

• Liker 4
Skrevet

Herpes, og det kan ha smittet fra munn til underliv. Ingen trenger å ha vært utro.

Anonymkode: a3c8c...3aa

• Liker 8
Skrevet

Signerer alle andre, dette både ser og høres ut som herpes. Trenger ikke være snakk om utroskap.

• Liker 5
Skrevet

Herpes. Du ka ha hatt det hele livet, fått det under fødsel, mannen din kan vøre bærer uten å vite det. Smitter lett ved oralsex. Trenger ikke bekymre deg for utroskap

Anonymkode: 63704...e20

• Liker 2
Skrevet

Er dere sikre på at det er herpes? Burde jeg ikke merket det mer da? Andre synptomer? 

Når jeg googler after i underlivet, får jeg opp bechet sykdom.

Skrevet

Er ikke helt enig i at det ser ut som (bare), herpes. Det er typisk "grupperte vesikler" dvs små væskefylte blemmer i gruppe i starten. Har du det HI? Kan jo såklart være det, bare at dette er tatt etter litt tid slik at de har gått sammen i et område? 

Er jo mange muligheter, feks inflammatorisk tarmsykdom, Bechet... 

https://dermnetnz.org/topics/non-sexually-acquired-genital-ulceration/

Oppdater etter legebesøket! 

Anonymkode: eff28...cef

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere sikre på at det er herpes? Burde jeg ikke merket det mer da? Andre synptomer? 

Når jeg googler after i underlivet, får jeg opp bechet sykdom.

Jeg er erimelig sikker på at det er herpes men ingenting er jo umulig. Har du andre sympptomer på Bechet?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke helt enig i at det ser ut som (bare), herpes. Det er typisk "grupperte vesikler" dvs små væskefylte blemmer i gruppe i starten. Har du det HI? Kan jo såklart være det, bare at dette er tatt etter litt tid slik at de har gått sammen i et område? 

Er jo mange muligheter, feks inflammatorisk tarmsykdom, Bechet... 

https://dermnetnz.org/topics/non-sexually-acquired-genital-ulceration/

Oppdater etter legebesøket! 

Anonymkode: eff28...cef

Nei, det har jeg ikke såvidt jeg vet. Har også kun ett sår, ikke mange.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er erimelig sikker på at det er herpes men ingenting er jo umulig. Har du andre sympptomer på Bechet?

Plages mye med after i munnen. Har også aktiv betennelse i kroppen ut fra blodprøver tatt over flere runder hos lege. 
mye akne-lignende kviser rundt underlivet. Dette blir ofte store, pussfylte byller som skaper stygge arr.

Venter på time hos hudlege for å få en vurdering av dette.

Skrevet

Troll-tråd? Åpenbart herpes. Enten troller du, eller så har noen vært utro. At dette kommer fra munn er lite sannsynlig (men mulig). 

Anonymkode: acb7b...f82

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...