AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Vi har barna 50/50. Det er min jul i år. Jeg og mannen min, og barna blir da igjen i byen (eller reiser til mannens by, usikker enda). Barna var nå fått vite at pappa skal reise til en annen by i jula, til kjærestens familie. Dette syns de er helt forferdelig, og vil absolutt ikke at han skal dra. Kan jeg be de bli hjemme? De overtar ikke ungene før den 29, og jeg vet at hennes barn heller ikke kommer før den dagen, så jeg antar de reiser for at de ikke skal være alene,men barna vil virkelig ikke at faren skal reise bort. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Er det innafor å be de bli hjemme? Anonymkode: c268c...db4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Mener du at din eks skal reise bort mens barna er hos deg, men kommer hjem når barna skal være hos ham? Eller misforstår jeg? Hvor gammel er barna siden de synes dette er så forferdelig? Anonymkode: 7f53a...672 45
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 4. september 2020 Du sier til ungene dine at faren står fritt til å reise akkurat hvor han vil, de skal uansett være hos deg i høytiden. Slik griper du det an. Anonymkode: 18943...5d6 131
Populært innlegg Ulrikke Skrevet 4. september 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 4. september 2020 Nei, barn kan ikke bestemme at foreldrene ikke skal reise - og ihvertfall ikke når barnet ikke skal være hos forelderen når den er bortreist heller... Med fare for at jeg misforstår deg, så kan jeg ikke helt forstå at du faktisk seriøst vurderer å foreslå noe sånt? Til barna sier man: "jeg skjønner at du ikke vil at pappa skal reise bort, men pappa bestemmer det selv, og det er helt greit. Du ser ham når du skal til ham". 96
Klott Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Du kan virkelig ikke be han om å ikke reise nei. Hvorfor vil de at de skal la være å reise? 22
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Du har ingen rett til å bestemme over om din eksmann skal feire jul hos sin nye kjærestes familie eller ikke. Anonymkode: 49ff0...2ea 30
solmåneogstjerner Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Mener du virkelig at du skal kreve at han er hjemme selv om ikke barna skal være hos ham? Hva er poenget med det? Om barna ikke liker det, hva så? De skal jo ikke dit likevel. 42
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Barna er redd for Corona, og de savner faren når han reiser utenbys. Kanskje jeg kunne invitert de til å feire med oss? Anonymkode: c268c...db4 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 Skjønner ikke hvorfor barna blir lei seg når de uansett skal være hos deg? Og nei, du kan ikke be han være hjemme i julen. Han må da få feire jul akkurat hvor han vil. Anonymkode: 45fd5...31c 18
Maleficenta Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna er redd for Corona, og de savner faren når han reiser utenbys. Kanskje jeg kunne invitert de til å feire med oss? Anonymkode: c268c...db4 Men når barna uansett skal være med deg i jula. Spiller det da noen rolle hvor han er? 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 4. september 2020 Diskuterer/snakker du i fulle alvor med barna dine om deres følelser rundt det faktum at i dagene 23-28 desember i år, da det er jul og gaver og feiring og de skal være sammen med deg og stefar i år etter planen, så FØLER og mener og ønsker barna noe når det gjelder om faren deres kommer til å være i i samme by de dagene, om fire måneder? Hvorfor? Hvorfor snakker dere om hvor far skal overnatte akkurat da? Hvorfor vet du og barna hvor far kommer til å overnatte da? Hvorfor bryr barna seg? Hvorfor bryr du deg? Anonymkode: 5b6ac...0ea 74
solmåneogstjerner Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barna er redd for Corona, og de savner faren når han reiser utenbys. Kanskje jeg kunne invitert de til å feire med oss? Anonymkode: c268c...db4 Savner ham, greit nok, men de skal jo ikke være med ham uansett? Tviler på at de gidder å ofre turen for å feire med dere. Du kan alltids spørre selvsagt, men ellers må du la dem få gjøre hva de vil. 11
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 I alle dager. Barna setter ikke føringer på hvor voksne skal dra nei! Anonymkode: 11c6e...97f 30
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 Herregud, oppdra barna dine. Du skal selvsagt ikke ha noe å si på hvor faren og fruen hans feirer, og når de itillegg ikke har barna? Herre min hatt Anonymkode: a37d4...c29 39
solmåneogstjerner Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Diskuterer/snakker du i fulle alvor med barna dine om deres følelser rundt det faktum at i dagene 23-28 desember i år, da det er jul og gaver og feiring og de skal være sammen med deg og stefar i år etter planen, så FØLER og mener og ønsker barna noe når det gjelder om faren deres kommer til å være i i samme by de dagene, om fire måneder? Hvorfor? Hvorfor snakker dere om hvor far skal overnatte akkurat da? Hvorfor vet du og barna hvor far kommer til å overnatte da? Hvorfor bryr barna seg? Hvorfor bryr du deg? Anonymkode: 5b6ac...0ea Nettopp. Merkelig. 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 Barna hadde plukket opp at de skulle reise, jeg har ikke fortalt de det. Enten har de hørt det eller så har far eller stemor fortalt de det. Men de snakket med meg om det i kveld og var veldig trist og lei seg. Anonymkode: c268c...db4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 Populært innlegg #18 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna hadde plukket opp at de skulle reise, jeg har ikke fortalt de det. Enten har de hørt det eller så har far eller stemor fortalt de det. Men de snakket med meg om det i kveld og var veldig trist og lei seg. Anonymkode: c268c...db4 Men da må du jo få dem på andre tanker, ikke sitte og forsterke dette! At du seriøst vurderer å be ham la være å dra er helt hinsides. Anonymkode: 28cd5...932 72
solmåneogstjerner Skrevet 4. september 2020 #19 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna hadde plukket opp at de skulle reise, jeg har ikke fortalt de det. Enten har de hørt det eller så har far eller stemor fortalt de det. Men de snakket med meg om det i kveld og var veldig trist og lei seg. Anonymkode: c268c...db4 Hvorfor er de trist og lei seg?? 12
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #20 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barna hadde plukket opp at de skulle reise, jeg har ikke fortalt de det. Enten har de hørt det eller så har far eller stemor fortalt de det. Men de snakket med meg om det i kveld og var veldig trist og lei seg. Anonymkode: c268c...db4 "Pappa er voksen og de feirer såklart hvor de vil. Det er trygt å reise dit de skal på besøk, så det skal ikke dere bry dere om. Neste år når dere feirer med han, så er han hjemme". Du er mamma, og må oppføre deg deretter. Ingen grunn til at de skal være lei seg fordi faren drar på besøk når de ikke skal være der engang. Anonymkode: a37d4...c29 29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå