Gå til innhold

Pappa skal reise bort i jula, barna vil ikke det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barna 50/50. Det er min jul i år. Jeg og mannen min, og barna blir da igjen i byen (eller reiser til mannens by, usikker enda). 

Barna var nå fått vite at pappa skal reise til en annen by i jula, til kjærestens familie. Dette syns de er helt forferdelig, og vil absolutt ikke at han skal dra. Kan jeg be de bli hjemme? De overtar ikke ungene før den 29, og jeg vet at hennes barn heller ikke kommer før den dagen, så jeg antar de reiser for at de ikke skal være alene,men barna vil virkelig ikke at faren skal reise bort. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Er det innafor å be de bli hjemme? 

Anonymkode: c268c...db4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at din eks skal reise bort mens barna er hos deg, men kommer hjem når barna skal være hos ham? Eller misforstår jeg? Hvor gammel er barna siden de synes dette er så forferdelig? 

Anonymkode: 7f53a...672

• Liker 45
Skrevet

Nei

Anonymkode: 5eebe...98e

• Liker 8
Skrevet

Du kan virkelig ikke be han om å ikke reise nei. Hvorfor vil de at de skal la være å reise? 

• Liker 22
Skrevet

Du har ingen rett til å bestemme over om din eksmann skal feire jul hos sin nye kjærestes familie eller ikke.

Anonymkode: 49ff0...2ea

• Liker 30
Skrevet

Mener du virkelig at du skal kreve at han er hjemme selv om ikke barna skal være hos ham? 

Hva er poenget med det? Om barna ikke liker det, hva så? De skal jo ikke dit likevel. 

• Liker 42
Skrevet

Barna er redd for Corona, og de savner faren når han reiser utenbys. Kanskje jeg kunne invitert de til å feire med oss? 

• Liker 5
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor barna blir lei seg når de uansett skal være hos deg? Og nei, du kan ikke be han være hjemme i julen. Han må da få feire jul akkurat hvor han vil. 

Anonymkode: 45fd5...31c

• Liker 18
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna er redd for Corona, og de savner faren når han reiser utenbys. Kanskje jeg kunne invitert de til å feire med oss? 

Men når barna uansett skal være med deg i jula. Spiller det da noen rolle hvor han er? 

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Savner ham, greit nok, men de skal jo ikke være med ham uansett? 

Tviler på at de gidder å ofre turen for å feire med dere. Du kan alltids spørre selvsagt, men ellers må du la dem få gjøre hva de vil. 

• Liker 11
Skrevet

I alle dager. Barna setter ikke føringer på hvor voksne skal dra nei! 

Anonymkode: 11c6e...97f

• Liker 30
Skrevet

Herregud, oppdra barna dine. Du skal selvsagt ikke ha noe å si på hvor faren og fruen hans feirer, og når de itillegg ikke har barna? Herre min hatt

Anonymkode: a37d4...c29

• Liker 39
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diskuterer/snakker du i fulle alvor med barna dine om deres følelser rundt det faktum at i dagene 23-28 desember i år, da det er jul og gaver og feiring og de skal være sammen med deg og stefar i år etter planen, så FØLER og mener og ønsker barna noe når det gjelder om faren deres kommer til å være i i samme by de dagene, om fire måneder? 
Hvorfor? 
Hvorfor snakker dere om hvor far skal overnatte akkurat da?

Hvorfor vet du og barna hvor far kommer til å overnatte da?

Hvorfor bryr barna seg? 
Hvorfor bryr du deg?

Anonymkode: 5b6ac...0ea

Nettopp. Merkelig. 

• Liker 8
Skrevet

Barna hadde plukket opp at de skulle reise, jeg har ikke fortalt de det. Enten har de hørt det eller så har far eller stemor fortalt de det. Men de snakket med meg om det i kveld og var veldig trist og lei seg. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna hadde plukket opp at de skulle reise, jeg har ikke fortalt de det. Enten har de hørt det eller så har far eller stemor fortalt de det. Men de snakket med meg om det i kveld og var veldig trist og lei seg. 

Hvorfor er de trist og lei seg??

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Pappa er voksen og de feirer såklart hvor de vil. Det er trygt å reise dit de skal på besøk, så det skal ikke dere bry dere om. Neste år når dere feirer med han, så er han hjemme".

Du er mamma, og må oppføre deg deretter. Ingen grunn til at de skal være lei seg fordi faren drar på besøk når de ikke skal være der engang.

Anonymkode: a37d4...c29

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...