Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent har lagt ut på sosiale medier at datteren bevisst er plassert foran TVen med barnetv på. Babyen er ca 3 måneder. Og det er helt bevisst, babyens vugge er plassert rett foran, ca 1 meter fra TVen og babyens madrass er bygget opp for at babyen skal se TV. Med barnetv på. 

Er dette innafor? 🤔 Jeg er mor for første gang og baby her er 4 måneder. Merker jo at baby er veldig interessert i TV, derfor er den sjeldent på når baby er våken og jeg prøver alltid og snu baby bort fra TV når vi er på besøk hvor TV er på o.l. Tenker ikke at baby tar skade av og titte bort på TVen innimellom, men det kunne aldri falt meg inn og sette en baby bevisst foran TVen og bygge madrassen opp for at baby skal få best mulig sikt. Er ikke ute etter og "ta" vedkommende, bare lurer på om dette er unormalt eller om jeg er hysterisk. 

Anonymkode: 5a8b9...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke hysterisk. Det er galskap - eller i beste fall uvitenhet - å plassere en 3mnd gammel baby foran en skjerm.

• Liker 1
Skrevet

Det er innafor, gjorde selv i perioder når baby våknet tidlig og jeg var stuptrøtt. Mange som gjør det, men få snakker høyt om det. En viss blogger la også ut at hun begynte å abonnere på Disney Channel når sønnen var 3 mnd.

Anonymkode: aaf34...e25

• Liker 3
Skrevet

Har en bekjent som plasserer ungen i gåstol foran tv hver morgen. Enkelte skulle aldri blitt foreldre. 

Anonymkode: 56428...922

Skrevet

GALSKAP faktisk. Sykeste jeg har hørt😂 Jeg kan finne på å plassere baby foran tv i vippestol i 5-10 min dersom ingenting annet hjelper og jeg MÅ gjøre noe (hjelpe 3-åringen, akutt dotrang osv). Skjer stort sett en gang eller 2 pr dag. Setter hen selvsagt ikke der «bare fordi», men av og til er det den beste løsningen for oss, jeg har rett og slett ikke 8 armer og synes den løsningen er bedre enn å la baby ligge og skrike, som igjen stresser storesøster.

Anonymkode: 941db...0da

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

GALSKAP faktisk. Sykeste jeg har hørt😂 Jeg kan finne på å plassere baby foran tv i vippestol i 5-10 min dersom ingenting annet hjelper og jeg MÅ gjøre noe (hjelpe 3-åringen, akutt dotrang osv). Skjer stort sett en gang eller 2 pr dag. Setter hen selvsagt ikke der «bare fordi», men av og til er det den beste løsningen for oss, jeg har rett og slett ikke 8 armer og synes den løsningen er bedre enn å la baby ligge og skrike, som igjen stresser storesøster.

Anonymkode: 941db...0da

Det er «galskap» kun her på KG. Her elsker folk å leke perfekte.

• Liker 3
Skrevet

TS her. 

Takk for innspill dere! Kjenner selv at jeg absolutt ikke synes dette er greit når det gjelder mitt barn. Jeg bestemmer selvfølgelig ikke hva andre gjør med sine barn men godt og se at jeg ikke er hysterisk 🙈 Og takk til dere som skriver at barn gjerne blir satt foran TV for at mor/far skal få sjangs og gjøre noe annet. Det hadde jeg ikke tenkt på. Kan jo være tilfellet her. 

Skrevet

Grunnet til at baby liker det er jo fordi de blir overstimulerer og ikke greier å regulere der med å se bort fordi de blir helt fanget!

se dokumentaren det digitale dopet på NRK om barn og TV/nettbrett.

javel som en nødløsning innimellom men ikke få det til en vane. 

Anonymkode: feff1...7d4

Skrevet

Egentlig glad for på mange måter at min nå ettåring aldri har interessert seg for tv😅 tror pappaen hadde brukt den en del om det var mulig. Eneste han kan bry seg om er om de spiller musikk på tv, da står han å danser 😊

• Liker 1
Skrevet

Hverken normalt eller ok. 

• Liker 2
Skrevet

Korte periode med TV er ikke skadelig uansett alder. Om det blir så mye TV at barnet går glipp av annen stimuli er det selvfølgelig ikke bra. Men i en ellers variert og stimulerende hverdag vil ikke et kvarter TV her og der ha noe å si. 

Anonymkode: f4bb9...0b7

Skrevet

TS her igjen. 

Takk for flere innspill. Bilde av datteren foran TVen er fjernet. Hun har kanskje sett at det ikke var helt heldig 😊 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen. 

Takk for flere innspill. Bilde av datteren foran TVen er fjernet. Hun har kanskje sett at det ikke var helt heldig 😊 

Heldig og heldig. Nok en grunn til å aldri legge ut noe som helst av barna sine på SoMe når alltid analyseres til verste mening.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heldig og heldig. Nok en grunn til å aldri legge ut noe som helst av barna sine på SoMe når alltid analyseres til verste mening.

Det var absolutt ikke ment slik. Jeg bare lurte på om dette er normalt eller om jeg er hysterisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...