Gå til innhold

Hvor lenge etter blødninger i svangerskapet må man vente med sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mtp infeksjonsfare? 
Trygt med kondom evnt? 

Anonymkode: a8840...044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke vente, med mindre lege har sagt noe annet. 

Anonymkode: 0909b...424

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke vente, med mindre lege har sagt noe annet. 

Har ikke vært hos lege etter hver gang, for jeg har blødd så ofte. Men ble bedt vente da jeg blødde i starten, men fikk aldri vite hvor lenge... 🤷🏻‍♀️ Blødde for 5 dager siden sist.. 

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente til neste ultralyd eller minst 2 uker. Litt skummelt dersom det er morkaken som dekker åpningen som er grunnen. 

Dette var i uke 10. 

Skrevet

Spørs hvor langt på vei du er? 

Jeg har også blødd mye etter sex men har aldri fått noen restriksjoner, heller ikke da jeg fikk påvist kort livmorhals i uke 33.

Jeg var mer på den at jeg selv ikke ønsket sex pga det, og tror samboer har hatt samme følelser for enkelte ganger har det vært mengder som har kommet. 

Jeg hadde morkaken foran åpningen på ultralyd i uke 7, fikk ingen restriksjoner. Den lå kant i kant i uke 13-14 og fikk heller ingen restriksjoner da. 

Anonymkode: 12165...208

Skrevet
11 timer siden, Skogkløver skrev:

Jeg fikk beskjed om å vente til neste ultralyd eller minst 2 uker. Litt skummelt dersom det er morkaken som dekker åpningen som er grunnen. 

Dette var i uke 10. 

Er ikke skummelt med morkake over åpning før senere i svangerskapet. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvor langt på vei du er? 

Jeg har også blødd mye etter sex men har aldri fått noen restriksjoner, heller ikke da jeg fikk påvist kort livmorhals i uke 33.

Jeg var mer på den at jeg selv ikke ønsket sex pga det, og tror samboer har hatt samme følelser for enkelte ganger har det vært mengder som har kommet. 

Jeg hadde morkaken foran åpningen på ultralyd i uke 7, fikk ingen restriksjoner. Den lå kant i kant i uke 13-14 og fikk heller ingen restriksjoner da. 

Anonymkode: 12165...208

15 uker :) og blør ikke mye av gangen. Bare litt av og til, sånn annenhver uke. Har prøvd å vente et par uker etter blødning med sex igjen, men så kommer ny blødning da.. så har knapt hatt sex siden jeg ble gravid.. :(

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

15 uker :) og blør ikke mye av gangen. Bare litt av og til, sånn annenhver uke. Har prøvd å vente et par uker etter blødning med sex igjen, men så kommer ny blødning da.. så har knapt hatt sex siden jeg ble gravid.. :(

Jeg har også hatt små blødninger, ett par ganger. Er såvidt noe på papiret. Er tidlig i svangerskapet. Det gjør meg til et kronisk nervevrak. Hvor vanlig er dette egentlig? Du omtaler det som at det ikke er noe å stresse over? 

Anonymkode: 9f639...73f

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært hos lege etter hver gang, for jeg har blødd så ofte. Men ble bedt vente da jeg blødde i starten, men fikk aldri vite hvor lenge... 🤷🏻‍♀️ Blødde for 5 dager siden sist.. 

Hvorfor blør du så mye? Jeg er så innmari stresset over et par småblødninger, er jo såvidt blitt gravid. Ødelegger hele gleden min. Er konstant bekymret. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også hatt små blødninger, ett par ganger. Er såvidt noe på papiret. Er tidlig i svangerskapet. Det gjør meg til et kronisk nervevrak. Hvor vanlig er dette egentlig? Du omtaler det som at det ikke er noe å stresse over? 

Jeg har vært helt ødelagt av bekymring faktisk, og vært på hele 5 ultralyder allerede, samt målt HcG hos fastlegen. Men blir mindre og mindre urolig, da alt har vært helt fint hver gang.  Sist ultralyd var jeg hos spesialist som gjennomgikk alle organer, hjernen, sjekket at fosteret drikker og tisser etc, og han beroliget meg med det er ekstremt liten fare for å miste. Men får selvsagt noia hver gang jeg blør likevel.. får også lov til å ringe direkte til gyn på sykehuset hver gang, også tar de en rask sjekk :) 

Men det er ikke unormalt å blø litt visstnok. Hvis det er mindre mengder uten smerte er det normalt sett ikke noe å være redd for. Jeg har ikke bare blodspor engang slik som deg, men det renner rett og slett, ganske skummelt, men likevel er alt fint. Høyst trolig er alt fint med spiren din også :) 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blør du så mye? Jeg er så innmari stresset over et par småblødninger, er jo såvidt blitt gravid. Ødelegger hele gleden min. Er konstant bekymret. 

Forstår deg veldig godt forresten, jeg har også hatt problemer med å glede meg over graviditeten før nå nylig. De finner ikke ut hvor blødningene kommer fra, men alt er fint med babyen, det er det eneste viktige..

Skrevet

Husker ikke om legen sa en eller to uker.

Men jeg bekymret meg såpass over blødningene jeg hadde, og redd for nye blødninger, at vi hadde ikke sex på over 3 mnd. Da det endelig skjedde, var det ca en mnd siden siste blødning.

Har et lite barn fra før, er ganske sliten om dagen, så det hadde nok ikke blitt masse sex om jeg ikke hadde hatt noen blødninger heller 🙈

Anonymkode: 337c2...d70

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår deg veldig godt forresten, jeg har også hatt problemer med å glede meg over graviditeten før nå nylig. De finner ikke ut hvor blødningene kommer fra, men alt er fint med babyen, det er det eneste viktige..

Hvor langt er du på vei? Har de sjekket hvor morkaka ligger? Hos meg var den såpass langt nede at det sikkert var pga den jeg blødde. Den er 4 mm for nær mtp at den bør være 2 cm fra åpningen, så jeg skal på ultralyd igjen senere for å sjekke at den har flyttet seg lenger bort.

Kjenner meg igjen i det å ikke helt få til å glede seg. Nå gjør jeg endelig det, er litt over 5 mnd på vei.

Anonymkode: 337c2...d70

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært helt ødelagt av bekymring faktisk, og vært på hele 5 ultralyder allerede, samt målt HcG hos fastlegen. Men blir mindre og mindre urolig, da alt har vært helt fint hver gang.  Sist ultralyd var jeg hos spesialist som gjennomgikk alle organer, hjernen, sjekket at fosteret drikker og tisser etc, og han beroliget meg med det er ekstremt liten fare for å miste. Men får selvsagt noia hver gang jeg blør likevel.. får også lov til å ringe direkte til gyn på sykehuset hver gang, også tar de en rask sjekk :) 

Men det er ikke unormalt å blø litt visstnok. Hvis det er mindre mengder uten smerte er det normalt sett ikke noe å være redd for. Jeg har ikke bare blodspor engang slik som deg, men det renner rett og slett, ganske skummelt, men likevel er alt fint. Høyst trolig er alt fint med spiren din også :) 

Tusen takk for dette svaret. Du plantet et lite håp i min bekmørke tilværelse nå.

Jeg har jo akkurat funnet ut at jeg er gravid. Og leser meg grønn på hva litt blødning kan bety. Trodde jo først det var mens som kom, og slo fra meg at jeg var gravid. Men kom bare en dråpe, så stoppet det, og kommet et par dråper til over en uke 

Ingenting gjør vondt. Bare litt sånn mens murringer som jeg forstår alle nygravide opplever.

Så det føles virkelig ikke ut som noe er galt. Det er kun pga alle skremselspropagandaen på nett jeg har blitt livredd. Står liksom at å blø er helt naturlig i starten, men i neste artikkel står det nesten at det er en spontanabort uansett. Jeg har nå bestemt meg for å ikke lese mer. Jeg blir syk av det. Fungerer ikke.

Tok screen bilde av ditt svar, som roet meg helt ned. Og jeg skal lese kun det du skrev når jeg blir urolig,og støtte meg på det, frem til jeg ser hva som skjer.

Takk for at du svarte. Du aner ikke hva det betydde for meg ikveld. ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...