AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Del Skrevet 4. september 2020 Oppretter denne for oss som går på ketose/streng lavkarbo. Dette fordi det å leve på ca 20 gram karbohydrater om dagen, gjør stor forskjell sammenlignet med lavkarbo på rundt 100 gram om dagen. Håper dere vil dele erfaring rundt mat, oppskrifter, evnt vektnedgang, tanker om ketose og veien videre, generelle erfaringer, hvordan dere har det på grunn av ketosen, osv osv:) Anonymkode: 1079e...1de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sssssh! Skrevet 4. september 2020 #2 Del Skrevet 4. september 2020 🙋🏻♀️🙋🏻♀️ Ketose er virkelig bare helt rått for hodet🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Del Skrevet 5. september 2020 14 timer siden, sssssh! skrev: 🙋🏻♀️🙋🏻♀️ Ketose er virkelig bare helt rått for hodet🤩 Enig☺️👍🏻 Har du holdt på med ketose lenge? Evnt fler ganger? Håper det er fler enn oss to som blir med! Anonymkode: 1079e...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sssssh! Skrevet 5. september 2020 #4 Del Skrevet 5. september 2020 Jeg har spist ketogent flere ganger. Har hatt et langt opphold, men begynt igjen nylig. Akkurat nå faster jeg, men det tror jeg ikke er lov å snakke om her på forumet. Prøvde en ketostix nettopp og er i høy ketose🥳 Du da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Del Skrevet 5. september 2020 Har prøvd lavkarbo tidligere. Men første gang på ketose. Har fungert perfekt for meg. Ingen sukkersug og det er noe jeg har slitt med for alltid. Utrolig godt å føle det er jeg som har kontroll over maten, ikke motsatt. Kom vel i ketose for 2-3 uker siden. Ønsker derfor å snakke med fler ang oppskrifter og lignende. Kan fort bli ensidig når man tenker egg, smør, fløte, MTC, lite grønnsaker (sammenlignet med før), kjøtt/fisk osv. Anonymkode: 1079e...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 5. september 2020 #6 Del Skrevet 5. september 2020 Jeg går på ketose diett, holdt på siden slutten av juli. Var i ketose etter ca 3 dager, og har vært det siden. Gikk ned fort de først ukene, ca 2-3 kg på 10-14 dager. Nå har det stabilisert seg mer, og går vel ned ca 0.5 kg pr. uke. Gått ned 6,7 til sammen. Spiser mye god mat, favoritten er nok kylling i fløtesaus med sellerirotmos og stekte grønnsaker ❤ Savnet brød, så fant jeg en ferdig brødmix i allergihylla som heter fiberrik, den er fra produsenten av sukkrin. De brødene jeg hadde prøvd å bake tidligere syns jeg ikke ble gode, men denne var faktisk helt ok. Skjærer opp brødet og har det i fryseren, tar opp så mange skiver jeg skal ha. Har forresten 23 kg igjen i målet mitt 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunstone Skrevet 5. september 2020 #7 Del Skrevet 5. september 2020 Jeg spiser ketogen. Veldig deilig å slippe matsug. Spiser det jeg vil og når jeg vil innenfor karbogrensene. Maks 5g karbo per 100g. Syns mat med lite karbo er utrolig lett å lage! Du finner masse oppskrifter på fettogforstand.no og lavkarbomedhanne blant annet. Jeg er en typisk matelsker som lever for mat og sleit med å holde meg unna kjøleskapet! Men nå har jeg så god selvkontroll at jeg lett kan stå over kaker og andre karbohydrater om det er tilgjengelig. Mine fordeler med keto: Lite matsug Lettere til sinns Sover bedre Holder ut mye lengre på trening Ingen oppblåsthet eller luft IBS plager er nesten helt borte. Gikk fra å ha diaré hver dag til å ikke huske sist jeg hadde det Oppstarten for min del var litt tung. Vondt i kropp og hode, muskelsmerter, menstruasjonsforstyrrelser og vanskelig for å sovne. Dette varte vel i 3 uker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Del Skrevet 6. september 2020 16 timer siden, Ariam skrev: Jeg går på ketose diett, holdt på siden slutten av juli. Var i ketose etter ca 3 dager, og har vært det siden. Gikk ned fort de først ukene, ca 2-3 kg på 10-14 dager. Nå har det stabilisert seg mer, og går vel ned ca 0.5 kg pr. uke. Gått ned 6,7 til sammen. Spiser mye god mat, favoritten er nok kylling i fløtesaus med sellerirotmos og stekte grønnsaker ❤ Savnet brød, så fant jeg en ferdig brødmix i allergihylla som heter fiberrik, den er fra produsenten av sukkrin. De brødene jeg hadde prøvd å bake tidligere syns jeg ikke ble gode, men denne var faktisk helt ok. Skjærer opp brødet og har det i fryseren, tar opp så mange skiver jeg skal ha. Har forresten 23 kg igjen i målet mitt 😊 Hvis du savner brød så må jeg bare tipse om Cloud bread og Steinalderbrød. Jeg er også av typen som trenger "brød med pålegg" i hverdagen, og med disse to er absolutt det behovet oppfylt. Anonymkode: d3de4...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Del Skrevet 6. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du savner brød så må jeg bare tipse om Cloud bread og Steinalderbrød. Jeg er også av typen som trenger "brød med pålegg" i hverdagen, og med disse to er absolutt det behovet oppfylt. Anonymkode: d3de4...438 Hvor mange gram karbohydrater gir en skive av et sånt brød? Anonymkode: 1079e...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 6. september 2020 #10 Del Skrevet 6. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du savner brød så må jeg bare tipse om Cloud bread og Steinalderbrød. Jeg er også av typen som trenger "brød med pålegg" i hverdagen, og med disse to er absolutt det behovet oppfylt. Anonymkode: d3de4...438 Takk for tips 👍I fiberrik brødet er det 1 gram karbohydrat pr. Skive😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #11 Del Skrevet 6. september 2020 Er det dette? Anonymkode: 1079e...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 6. september 2020 #12 Del Skrevet 6. september 2020 Det brødet ja 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg går på lavkarbo diett, men ikke ketose. Så jeg spiser 50-100 g karbohydrater om dagen. Har gått på ketose før, og da ble jeg svært syk. Så jeg må passe på at jeg ikke havner i ketose. Anonymkode: 26f4c...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 6. september 2020 #14 Del Skrevet 6. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på lavkarbo diett, men ikke ketose. Så jeg spiser 50-100 g karbohydrater om dagen. Har gått på ketose før, og da ble jeg svært syk. Så jeg må passe på at jeg ikke havner i ketose. Anonymkode: 26f4c...059 Hvordan syk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Del Skrevet 6. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange gram karbohydrater gir en skive av et sånt brød? Anonymkode: 1079e...1de Cloud bread 0,46 gram karbohydrat pr stk, steinalderbrød avhenger av hvilken oppskrift man bruker og hvor tykke skiver man skjærer, den oppskriften jeg bruker ligger på ca 2,5 g pr skive, men som sagt veldig individuelt. Anonymkode: d3de4...438 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #16 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg sier jeg går på lavkarbo og holder meg under 50 om dagen (grovt regnet), men mange dager er jeg godt under. I dag har jeg spist 7 karbohydrater (logget i dag for å sjekke noe). Så jeg antar at jeg følger LCHF, selv om jeg ikke stresser men spiser det jeg vet er riktig og unngår det jeg vet er feil (mesteparten av tiden). Jeg har ikke som mål å komme i ketose, men lavkarbo har mange fordeler også om man ikke går så lavt. Er denne tråden bare for de som har ketose som mål? Anonymkode: 5fc36...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #17 Del Skrevet 12. september 2020 Hvordan går det med dere? Har dere noen nye gode mat tips? Kanskje dere har laget noe ekstra godt i helgen? Anonymkode: 1079e...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #18 Del Skrevet 16. september 2020 Hva spiser dere mest til frokost og lunch? Jeg spiste mye egg, ost og kjøtt i starten. Men savnet fisk og fjærkre. Så har spist mye mer laks og reker, kylling kalkun i det siste. Men føler ikke jeg holder meg like lenge mett på reker som alt annet. Hva gjør dere? Et spørsmål til. Hvilke grønnsaker spiser dere som har maks 20-25g om dagen av karbohydrater å gå på? Legger jeg til ca 50g tomat og agurk, har jeg allerede brukt 3g karb, og med et maks på 5-6 pr måltid, så tar det ganske mye av potten. Noen gode råd? Anonymkode: 1079e...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #19 Del Skrevet 16. september 2020 Jeg likte ikke å være i ketose, alt vann og glukose forsvant selfølgelig ut av muskulaturen og tung styrketrening ble vanskelig. Følte meg helt punktert 🥴 Anonymkode: 59d23...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #20 Del Skrevet 17. september 2020 Heisann! Jeg slenger meg på her jeg. Begynte med keto kost 1.september. Gøy at det er flere her som holder på. Jeg begynner å bli litt lei matalternativene allerede, så hva dere andre spiser ila en dag må dere bare legge inn, jeg trenger inspirasjon! -Boblemor- Anonymkode: 0e5b7...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå