Gå til innhold

Hva slags tredemølle har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å kjøpe en tredemølle. Hva slags modell av tredemølle har du, og er du fornøyd? Ville du kjøpt samme type igjen?

Anonymkode: c7e57...3d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er gammel (6-8 år), heter Pro-Form Performance 1250, og jeg er kjempefornøyd med den.
Den kjøpte jeg da min gamle Pro-Form tok kvelden etter ca 10 år.

Jeg har prøvd andre møller også, men det er denne typen jeg liker best.

Når du skal kjøpe tredemølle anbefaler jeg deg å se på noen få ting:

1. Lengde og bredde på løpebånd.
Blir det for kort og for smalt begrenser det deg.

2. Stabiliteten
Hvis tredemøllen føles "lett" og ustabil vil du ikke bruke den så mye som du ønsker, siden du føler deg utrygg og usikker på om den vil tåle belastningen du utsetter den for.

3. Hvor raskt den endrer fart er viktig hvis du skal bruke den til intervaller.
Jeg hadde en tredemølle som brukte veldig lang tid på å endre fart, og det ble et irritasjonsmoment.

4. Demping
Det er viktig at tredemøllen har god demping, hvis ikke er du veldig utsatt for belastningsskader.

Anonymkode: c2a50...005

Skrevet

https://sportsmaster.no/kondisjon/tredemolle/c-33/p-209/sportsmaster-tredemolle-t70

Har denne fra sportsmaster, den er noen år nå og meget godt brukt av både meg og mannen min, men den er fortsatt like god. Aldri hatt noe problemer med den. Litt dyr, men verdt prisen mtp kvalitet og levetid

Det jeg liker med den er; det er bredt løpebånd, at det er demping i løpebåndet mtp knær og rygg, at den kan slås opp når den ikke er i bruk, at den er stødig under bruk, integrert vifte, støyer ikke så mye, koppholder, stort display, hurtigknapper for å regulere fart og helling. Pluss den kom nesten ferdig montert 

Skrevet
3 timer siden, skruf skrev:

https://sportsmaster.no/kondisjon/tredemolle/c-33/p-209/sportsmaster-tredemolle-t70

Har denne fra sportsmaster, den er noen år nå og meget godt brukt av både meg og mannen min, men den er fortsatt like god. Aldri hatt noe problemer med den. Litt dyr, men verdt prisen mtp kvalitet og levetid

Det jeg liker med den er; det er bredt løpebånd, at det er demping i løpebåndet mtp knær og rygg, at den kan slås opp når den ikke er i bruk, at den er stødig under bruk, integrert vifte, støyer ikke så mye, koppholder, stort display, hurtigknapper for å regulere fart og helling. Pluss den kom nesten ferdig montert 

Har tenkt på den og. Fikk høre at hvis man var over 85kg så burde man ta modellen t85? Men den har ikke demping man kan justere. Justerer dere dempingen? Kjører du intervaller på den og er den treg i akselerasjon? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har tenkt på den og. Fikk høre at hvis man var over 85kg så burde man ta modellen t85? Men den har ikke demping man kan justere. Justerer dere dempingen? Kjører du intervaller på den og er den treg i akselerasjon? 

Mannen min er ca 95kg, og ingen problemer når han bruker den. Ifg produktinformasjonen så er det opp til 130kg som er brukervektgrense. 

Det med demping er jeg usikker på, vi har ikke endret noe siden vi stilte inn båndet da vi monterte den. Men det er god demping på den synes jeg, for meg var demping viktig siden jeg har stivet av halve ryggen og har derfor ikke den naturlige dempingen i korsrygg (i tillegg til sko med god demping såklart). Det er i hovedsak jeg som bruker den mest, men mannen min er også veldig fornøyd med den selv om han er 40kg tyngre enn meg og har null problemer med rygg eller knær :) 

Jeg løper mye intervaller (veksler mellom intervaller og langkjøring) og den er ikke treg i akselerasjonen synes jeg. 

Ikke støyer den så mye heller, men man må smøre den av og til. 

Også er jeg veldig begeistret for den innebygde vifta, jeg er av den type menneske som blir knallrød i fjeset og som svetter så mye under løping at håret blir klissvått😄

Skrevet
12 minutter siden, skruf skrev:

Mannen min er ca 95kg, og ingen problemer når han bruker den. Ifg produktinformasjonen så er det opp til 130kg som er brukervektgrense. 

Det med demping er jeg usikker på, vi har ikke endret noe siden vi stilte inn båndet da vi monterte den. Men det er god demping på den synes jeg, for meg var demping viktig siden jeg har stivet av halve ryggen og har derfor ikke den naturlige dempingen i korsrygg (i tillegg til sko med god demping såklart). Det er i hovedsak jeg som bruker den mest, men mannen min er også veldig fornøyd med den selv om han er 40kg tyngre enn meg og har null problemer med rygg eller knær :) 

Jeg løper mye intervaller (veksler mellom intervaller og langkjøring) og den er ikke treg i akselerasjonen synes jeg. 

Ikke støyer den så mye heller, men man må smøre den av og til. 

Også er jeg veldig begeistret for den innebygde vifta, jeg er av den type menneske som blir knallrød i fjeset og som svetter så mye under løping at håret blir klissvått😄

Ok da veier han mer enn meg:) Det med lyd er viktig og. Tenkte kanskje vifte der var en gimmick men der tok jeg feil skjønner jeg:) Er det flere vifte hastigheter? Har vært litt skeptisk til tredemøller som kan slås opp. Har dere slått den opp mye og blir det slark i den ? Hvor ofte smører du den?

Skrevet

Jeg har Masterfit TP 150 Tredemølle. Kjøpte den etter at den forrige ble brukt opp (havarert motor).

Ser vifte er nevnt i siste innlegg. For meg som er under gjennomsnittshøyden, har aldri vifte på en tredemølla hjulpet meg. De blåser altfor høyt! Har egen vifte.

Lengden og bredden på løpebåndet er viktig. Har aldri brukt topphastigheten på 20 km/t.

Skulle kunne ha programmert lettere, det er tungvint på denne og man kan ikke justere tiden på hvert enkelt hastighet/helling.

Høytalere og pulsmåling er heller ikke noe man trenger. Høytalerne jeg har vært borti, har vært utrolig dårlige da jeg vil ha høy musikk. Og pulsmåling har jeg via klokka, orker da ikke å stå å holde i tredemølla!

Den er lett å slå opp og lett å ta ned. Det er en tung sak, men lett å flytte på pga hjul framme.

Anonymkode: 35c10...247

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok da veier han mer enn meg:) Det med lyd er viktig og. Tenkte kanskje vifte der var en gimmick men der tok jeg feil skjønner jeg:) Er det flere vifte hastigheter? Har vært litt skeptisk til tredemøller som kan slås opp. Har dere slått den opp mye og blir det slark i den ? Hvor ofte smører du den?

Vi har den nesten aldri oppslått, den står alltid klar til bruk. Slår den bare opp når vi vasker gulvet. Ikke noe slark i den etter mange års bruk, det er en veldig stødig og stabil tredemølle. Vifta har dog bare en hastighet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...