AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Hei dere damer med leddgikt/ andre revmatiske sykdommer som prøver å bli gravid😊 Jeg trapper nå ned på prednisolon og trapper opp på salazopyrin pga leddgikt. Jeg er midt i prøvinga, men pga prednisolon tuller med en fra før trøblete syklus så har jeg fått utskrevet letrozol. Jeg har fortalt sykehuset at jeg vil bli gravid og de er positive til det, og jeg nevnte i en bisetning at jeg har fått utskrevet letrozol da jeg var inne til kontroll. Det ble ikke sagt noe på medisinene, ei heller prøvinga, men jeg følte at det var dårlig tid da jeg var inne og er redd for om ikke sykepleier og revmatolog fikk helt med seg dette. Så til spørsmålet, jeg skal egentlig starte på letrozol i morgen, men er alle disse tablettene trygge å ta sammen? Hadde lege utskrevet disse tablettene om det er en farlig kombinasjon med andre leddgiktmedisiner? og selv om sykepleier og revmatolog var positiv til prøving så ville de vel ha sagt noe dersom letrozol ikke kan taes? Er det noen med erfaring? På forhånd takk for svar 😊 Anonymkode: ac893...ee2
Neutral90 Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Jeg kan ikke svare for salazyporin, men jeg har en ikke kronisk revmatisk betennelse/artritt. Vært syk med varierende grad (les= tar sykt lang tid å bli 100% frisk) i 2 år nå. Gjennomgikk samtidig ivf, blant annet med behandling av letrozol. Har vært tatt opp flere ganger av mitt initiativ, men uten at hverken revmatologi eller gynekolog har sett medisiner so konflintende. Bare for interessens skyld; er salazyporin "bedre" enn prednisolon?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 5 minutter siden, Neutral90 skrev: Jeg kan ikke svare for salazyporin, men jeg har en ikke kronisk revmatisk betennelse/artritt. Vært syk med varierende grad (les= tar sykt lang tid å bli 100% frisk) i 2 år nå. Gjennomgikk samtidig ivf, blant annet med behandling av letrozol. Har vært tatt opp flere ganger av mitt initiativ, men uten at hverken revmatologi eller gynekolog har sett medisiner so konflintende. Bare for interessens skyld; er salazyporin "bedre" enn prednisolon? Hei og tusen takk for svar😊 De nevnte ingenting om det, men jeg er en person som har veldig lett for å overtenke ting og derfor bli usikker🙈 salazopyrin er et antiinflammatorisk middel som brukes mot leddgikt og andre typer revmatiske lidelser, de blir ofte tatt sammen med prednisolon. Jeg vet ikke om det er bedre, men når man går på salazyporin så kan man bli gravid. Prednisolon og metroxat (cellgift) kan man jo ikke gå på hvis man er gravid🙈 Rett gjerne på meg hvis jeg sier noe feil her😊 Anonymkode: ac893...ee2
Neutral90 Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei og tusen takk for svar😊 De nevnte ingenting om det, men jeg er en person som har veldig lett for å overtenke ting og derfor bli usikker🙈 salazopyrin er et antiinflammatorisk middel som brukes mot leddgikt og andre typer revmatiske lidelser, de blir ofte tatt sammen med prednisolon. Jeg vet ikke om det er bedre, men når man går på salazyporin så kan man bli gravid. Prednisolon og metroxat (cellgift) kan man jo ikke gå på hvis man er gravid🙈 Rett gjerne på meg hvis jeg sier noe feil her😊 Anonymkode: ac893...ee2 Nei, du har helt rett med tanke på metroxat. Tilfeldigvis har jeg hatt svangerskap utenfor livmoren og da kan metroxat være behandling. Man må da avstå fra prøving i 6 mnd tror jeg det er. Prednisolon kan være et godt middel for de med tilstander der immunforsvaret er i høyspenn. Jeg har hatt prednisolon som behandling mot min reumatisme og også som medisin under fertilitetsbehandling, uten effekt for så vidt. Prednisolon i seg selv er ikke noe problem med prøving i utgangspunktet. Det kommer selvsagt an på dose. Har selv stått på 20 mg under ivf, men usikker på hva din dose mot gikt ville være.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, Neutral90 skrev: Nei, du har helt rett med tanke på metroxat. Tilfeldigvis har jeg hatt svangerskap utenfor livmoren og da kan metroxat være behandling. Man må da avstå fra prøving i 6 mnd tror jeg det er. Prednisolon kan være et godt middel for de med tilstander der immunforsvaret er i høyspenn. Jeg har hatt prednisolon som behandling mot min reumatisme og også som medisin under fertilitetsbehandling, uten effekt for så vidt. Prednisolon i seg selv er ikke noe problem med prøving i utgangspunktet. Det kommer selvsagt an på dose. Har selv stått på 20 mg under ivf, men usikker på hva din dose mot gikt ville være. Jeg trapper ned på prednisolon nå, så nå tar jeg ikke mer en 2,5 mg i døgnet (skal gå på det i 2 uker). Jeg trapper opp på salazapyrin (1 tablett til kveld denne uka, neste uka 2 tabletter, så 3 tabletter og tilslutt 4 tabletter), så dosene er jo ikke for øyeblikket høye. Jeg bare lurer på om det er farlig å ta 2,5 mg prednisolon, 500 g salaxapyrin og 2,5 mg letrozol på samme dag?🙈 Anonymkode: ac893...ee2 1
Neutral90 Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trapper ned på prednisolon nå, så nå tar jeg ikke mer en 2,5 mg i døgnet (skal gå på det i 2 uker). Jeg trapper opp på salazapyrin (1 tablett til kveld denne uka, neste uka 2 tabletter, så 3 tabletter og tilslutt 4 tabletter), så dosene er jo ikke for øyeblikket høye. Jeg bare lurer på om det er farlig å ta 2,5 mg prednisolon, 500 g salaxapyrin og 2,5 mg letrozol på samme dag?🙈 Anonymkode: ac893...ee2 For å være helt ærlig ; da ville de sagt fra til deg. De har ansvar, og er obs på slikt. Både gyn og reumatolog.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, Neutral90 skrev: For å være helt ærlig ; da ville de sagt fra til deg. De har ansvar, og er obs på slikt. Både gyn og reumatolog. Ja, da regner jeg med at det er trygt🙈 Nå har jeg prøvd så lenge og er så klar for å starte skikkelig med prøvinga nå som jeg vet at det er eggløsninga som er problemet😊 Nå fikk jeg også mensen etter nesten 50 dagers syklus, så merker jeg ikke har lyst til å utsette noe mer 😅 Tusen takk for svar forresten❤️ Anonymkode: ac893...ee2 1
Neutral90 Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, da regner jeg med at det er trygt🙈 Nå har jeg prøvd så lenge og er så klar for å starte skikkelig med prøvinga nå som jeg vet at det er eggløsninga som er problemet😊 Nå fikk jeg også mensen etter nesten 50 dagers syklus, så merker jeg ikke har lyst til å utsette noe mer 😅 Tusen takk for svar forresten❤️ Anonymkode: ac893...ee2 Klart det! Lykke til 😁🥰
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, Neutral90 skrev: Klart det! Lykke til 😁🥰 Tusen takk🥰 Anonymkode: ac893...ee2
Gåsemor Skrevet 5. september 2020 #10 Skrevet 5. september 2020 På denne nettsiden kan du legge inn navn på medisinene, og så får du opp grønt, gult eller rødt. Disse 3 visste grønt, så da er det ingen grunn til bekymring. Vær obs på at apotek også følger med på om legen skriver ut noe som ikke passer med andre medisiner du får, så jeg har blitt stoppet der. https://interaksjoner.no/results.html?PreparatNavn= salazopyrin %2B prednisolon %2B femar Lykke til med prøving!
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #11 Skrevet 5. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei og tusen takk for svar😊 De nevnte ingenting om det, men jeg er en person som har veldig lett for å overtenke ting og derfor bli usikker🙈 salazopyrin er et antiinflammatorisk middel som brukes mot leddgikt og andre typer revmatiske lidelser, de blir ofte tatt sammen med prednisolon. Jeg vet ikke om det er bedre, men når man går på salazyporin så kan man bli gravid. Prednisolon og metroxat (cellgift) kan man jo ikke gå på hvis man er gravid🙈 Rett gjerne på meg hvis jeg sier noe feil her😊 Anonymkode: ac893...ee2 Prednisolon kan man fint stå på under graviditet. Håper du har tatt ekstra mye folsyre! Anonymkode: e8414...33b 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #12 Skrevet 5. september 2020 1 time siden, Gåsemor skrev: På denne nettsiden kan du legge inn navn på medisinene, og så får du opp grønt, gult eller rødt. Disse 3 visste grønt, så da er det ingen grunn til bekymring. Vær obs på at apotek også følger med på om legen skriver ut noe som ikke passer med andre medisiner du får, så jeg har blitt stoppet der. https://interaksjoner.no/results.html?PreparatNavn= salazopyrin %2B prednisolon %2B femar Lykke til med prøving! Tusen hjertelig takk❤️❤️ Anonymkode: ac893...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #13 Skrevet 5. september 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prednisolon kan man fint stå på under graviditet. Håper du har tatt ekstra mye folsyre! Anonymkode: e8414...33b Skal ta litt ekstra folsyre 😊 Anonymkode: ac893...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå