Gå til innhold

Hvor mye hårtap er vanlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

PR dag? Jeg dusjer daglig, og når jeg tørker håret og grer det så er det så enormt mye hår som faller av. Og iløpet av dagen også. Har jo lært at man mister hår iløpet av en dag, men får dere også store hauger daglig?

Anonymkode: 4cec4...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Store hauger" mister jeg ikke daglig, nei. Ikke gre håret når det er vått, helst la det lufttørke uten å røre det.

Jeg vasker også håret hver dag, men grer ikke sjampoen og balsamen i håret, masserer bare sjampoen inn og lar balsamen sitte i lengdene. 

Anonymkode: a01fc...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Store hauger" mister jeg ikke daglig, nei. Ikke gre håret når det er vått, helst la det lufttørke uten å røre det.

Jeg vasker også håret hver dag, men grer ikke sjampoen og balsamen i håret, masserer bare sjampoen inn og lar balsamen sitte i lengdene. 

Nei tørker det litt før jeg grer det. Har fortsatt hår på hodet da selv om jeg mister🤣 Men det har blitt tynnere enn for noen år siden feks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei tørker det litt før jeg grer det. Har fortsatt hår på hodet da selv om jeg mister🤣 Men det har blitt tynnere enn for noen år siden feks

Hm, det høres ikke helt normalt ut spesielt når du sier håret ditt har blitt tynnere. Kan være noe medisinsk. Ta det opp med legen din om det tiltar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister helt enormt mye hår. Fødte for snart et år siden da, og ammet i 10 mnd. Lurer på når det stopper... mister helt sykt mye i dusjen, og særlig gjennom dagen det er vasket. (Vasker annenhver dag nå) men kan ikke ha håret løst 

Anonymkode: a7b2c...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister sykt mye hår både i dursj og på gulv ellers. Fått påvist lavt stoffskifte. Men hadde jo tusen andre kjedelige symptomer i tilegg. 

Anonymkode: 921a7...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener å huske at ca 100 hårstrå om dagen er normalt. Jeg føler at jeg mister mye, men har såpass langt hår nå at det nok ser verre ut enn det er. Med lyse gulv og mørkt hår må jeg stadig støvsuge, det er verre enn å ha hund (har også døtre med langt hår) 😄

Etter fødsel er det normalt å midte mer. Man mister gjerne mindre under graviditeten, og så slipper de eldste hårstråene når hormonene forsvinner igjen. Jeg fikk ufrivillig lugg, så mye mistet jeg det første året.

Anonymkode: c7804...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PR dag? Jeg dusjer daglig, og når jeg tørker håret og grer det så er det så enormt mye hår som faller av. Og iløpet av dagen også. Har jo lært at man mister hår iløpet av en dag, men får dere også store hauger daglig?

Stresser du mye? Mister du hår overalt på hodet eller er det flekkvishårtap? Jeg har selv mistet mye men tror det skyldes stress.

Anonymkode: ab69f...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt akkurat å google på det. Nå ha jeg Hashimotos lavt autoimunn sykdom som har gjort at jeg mindre hår i tinningen. Forferdelig å ha det hårtap og jeg mister rundt 100 hårstrå. Er det normalt? Jeg har lest at vitaminer, tran og gode oljer hjelper. Så satser på det og ikke minst sjekke stoffskifte for å se om hormonbalansen er i orden.

Anonymkode: c414d...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stresser du mye? Mister du hår overalt på hodet eller er det flekkvishårtap? Jeg har selv mistet mye men tror det skyldes stress.

Anonymkode: ab69f...dd9

Tja..stresser sikkert ikke mer enn andre 😆 
nei overalt på hodet. Men ser et sted bak der er det lite hår, men det synes ikke for jeg har alltid håret opp. Men hvis jeg går med håret ned så kan det jo synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister mye hår,har PCOS så kommer derfra tenker jeg. Hadde og et "tilfelle" av Alopecia et par år etter jeg fikk barn, hadde en stor skallet flekk på størrelse med et stort glass. Håret kom nå tilbake, men mister jevnt over mye hår så se jo at jeg er voldsomt tynn i håre, fortsetter dette så er jeg helt skallet innen 2 år.

Anonymkode: 6c94e...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister spesielt mye hår de dagene jeg vasker det, føler det bare faller av! Har mistet samme mengde i årevis, men håret blir ikke tynnere så det er nok normalt. 

Har du prøvd å vaske håret litt sjeldnere? 

Anonymkode: 8963c...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mister spesielt mye hår de dagene jeg vasker det, føler det bare faller av! Har mistet samme mengde i årevis, men håret blir ikke tynnere så det er nok normalt. 

Har du prøvd å vaske håret litt sjeldnere? 

Anonymkode: 8963c...de0

Det er en mulighet å vaske det sjeldnere, men håret er så brusete og står alle veier om det ikke blir vasket daglig. Og jeg føler meg ikke stelt da om jeg ikke gjør det hver dag ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har last anthony william medical medium på bloggen eller om du følger han på insta og Facebook, står det mye om årsakene til hårtap. Jeg har lest mye om det og det kommer av stress og adrenalin. Om du har hatt en periode med stress i livet ditt blir det produsert mye adrenalin i kroppen din, og for mye adrelanalin bryter ned kroppen og medfører forskjellige sykdom og plager og også hårtap, dårlig hud, dårlige tenner osv. Du må spise mat som renser ut adrenalinet i kroppen, og ting vil stabilisere seg selv og håret vil vokse ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen her. Har mistet utrolig mye hår de siste tre årene. I starten var jeg redd for at det var alopecia, men det ser ikke ut til å være flekkvis, er bare mindre hår på hele hodet. 

Vet ikke helt hva det er å gjøre med det, har vært hos legen som tok en del blodprøver, men alt var normalt. Jeg hadde en del angst før, men det har gitt seg. Vet at jeg både spiser sunnere og trener mer enn før, så vet ikke om det bare er ettervirkninger av den dårlige livsstilen jeg hadde før. 

Vil mest bare følge tråden. Håper du kan få noen gode tips. 

Begynte på ølgjær også, men jeg tåler det ikke så måtte bare slutte.

Anonymkode: f4943...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen her. Har mistet utrolig mye hår de siste tre årene. I starten var jeg redd for at det var alopecia, men det ser ikke ut til å være flekkvis, er bare mindre hår på hele hodet. 

Vet ikke helt hva det er å gjøre med det, har vært hos legen som tok en del blodprøver, men alt var normalt. Jeg hadde en del angst før, men det har gitt seg. Vet at jeg både spiser sunnere og trener mer enn før, så vet ikke om det bare er ettervirkninger av den dårlige livsstilen jeg hadde før. 

Vil mest bare følge tråden. Håper du kan få noen gode tips. 

Begynte på ølgjær også, men jeg tåler det ikke så måtte bare slutte.

Anonymkode: f4943...4ac

Om man har hatt mye stress i livet kan man oppleve f.eks hårtap flere uker senere, eller år. Anthony william sier at det å få bort alt adrenalinet i kroppen kan hjelpe mot alopecia også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan reagere på sjampoen og balsamen. Jeg bruker dr.Organic for tiden, og syns den er bra. Ønsker å gå over til noe mer naturlig etterhvert, som eplecidereddik eller sitron og natron som man blander selv. Står mye om det på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært syk? Alvorlig sykdom, skade eller operasjon kan være så krevende for kroppen, at den vil skru av næringstilførselen til håret fordi den trenger næringen selv. En sånn type hårtap starter gjerne 3 mnd etter den utløsende hendelsen . Jeg har opplevd det to ganger. Etter kyssesyken og etter slankeoperasjon. 

Anonymkode: a2aaa...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ella_b skrev:

Mister du hårstråene fra roten eller brekker de av?

Jeg er vel så og si frisk.

hm hvordan vet man det.. de er jo lange, så vil jo tro det er fra roten🤪 

jeg får vel bare prøve å stresse mindre da, og se om det hjelper ☺️ Takk for råd alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...