Gå til innhold

Du som ikke bor på Østlandet - bruker folk munnbind hvor du bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på Sørlandet og har ikke sett mer en kanskje 2-3 stk i hele sommer (da det var turistsesong). Ingen har det på seg nå. Håper jo ikke på et påbud, men det er bemerkelsesverdig i forhold til alle andre land utenom Norden. Hvorfor er det ikke anbefalt her?

Anonymkode: f8175...4fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Oii- gikk glipp av IKKE i ingressen...

Endret av Den Sagnsomsuste
Skrevet

Jeg bor på nordvestlandet. Har bare sett noen svært få med munnbind, og det var på dagligvarebutikk. 

Skrevet

Jeg tar ikke kollektivtransport så vet ikke hvordan det er der, men jeg ser en og annen gå med maske på gaten her i Oslo iallefall.

Anonymkode: b5618...aa5

Skrevet

Bor i Oslo så ikke de du ønsket svar i fra her. Men bruker munnbind alltid på kollektiv. Det har hendt i matbutikken men kun hvis det er ganske fullt der. Jeg hadde garantert brukt munnbind i Bergen og i Østfold. Hadde ikke brukt der det ikke er noe særlig smitte, og få folk. 

Anonymkode: 18615...334

Skrevet

Jeg bor i Bergen og her er bussene sprengfulle, iallfall de rutene som går rundt i sentrum og like utenfor.

Ser flest i 20-25 årsgruppen ha munnbind, som oftest på buss/bybane og noen gatelangs. 

I butikker er det eldre folk og folk som ser ut som de er fra Asia. 

Anonymkode: 81590...699

Skrevet

Jeg bor i Østfold og har vel siden mars sett 2-3 stk som har brukt munnbind i butikken.

Anonymkode: 08b2d...7ef

Skrevet

Veldig få i Trondheim

Anonymkode: eced3...79c

Skrevet

Nei, interessant med svar fra de på Østlandet også. Antok bare at det bar utbredt der pga anbefalingene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ingen her jeg bor, men jeg bor ikke i Oslo heller da.

Så i etter tid at det som IKKE i tittelen

Endret av Morten1
Skrevet

Jeg bruker maske på jobb, kan ikke opprettholde 1 meters avstand. Brukte maske igår, er forkjølet og måtte på butikk å kjøpe otrivin.  Ser en og annen med maske her i Tromsø. 

Anonymkode: 38ca1...a5c

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, interessant med svar fra de på Østlandet også. Antok bare at det bar utbredt der pga anbefalingene.

Hvilke anbefalinger?  

Åja, om man reiser kollektivt og ikke kan opprettholde avstand til andre?
Jeg reiser ikke kollektivt, så vet ikke hvordan det er der

Skrevet

Østlandet er veldig stort. Mange som tror Østlandet er Oslo og byene rundt Oslo. 

Er mange fjellbygder på sørlandet også. Og langt mellom bygnene og tettstedene. 

Er 1000 dialekter også. 

Anonymkode: 62db7...4d1

• Liker 1
Skrevet

På bussen sitter jeg med 2 cm avstand til medpassasjerer, så egentlig burde det vært påbudt med maske her i Bergen

Anonymkode: 81590...699

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke anbefalinger?  

Åja, om man reiser kollektivt og ikke kan opprettholde avstand til andre?
Jeg reiser ikke kollektivt, så vet ikke hvordan det er der

Det er da anbefalinger om munnbind i Oslo om og bruke munnbind hvis det ikke er mulig og holde en meter. Veldig sjelden det er mulig i Oslo for og si det sånn...

Anonymkode: 18615...334

Skrevet

Her jeg bor bruker flesteparten munnbind

Anonymkode: b0f4a...d79

Skrevet

Bor i Trøndelag og har kun sett 3-4 personer med maske siden mars

Anonymkode: ff2d6...d97

Skrevet

Fra mars til nå så tror jeg at jeg kanskje har sett 20 stykker med munnbind her hvor jeg bor, i en relativt stor by. Veldig lite smitte her da, foreløpig.

Skrevet

Her jeg bor er det påbudt med munnbind, så her bruker alle sammen det.

Anonymkode: 072fd...101

• Liker 1
Skrevet

Nordre Follo. Ser ganske få, enn så lenge.

• Opprett ny...