AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Skulle ha jobb i utlandet men korona ødela alt og nå var det mulighet igjen, men siden landene ble røde igjen så blir jeg vel her værende da... i den helvetes vinteren i vintermørket. Jævla folk som bare MÅTTE på ferie så fort det åpnet seg. Jævla folk som måtte på ferie i Norge også, så fikk de i det minste ferie Anonymkode: a439c...094 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Ja egoismen er stor. En bare må på ferie, en bare må reise uansett hvordan situasjonen er i landet og verden. Alle hadde overlevd ved å vært hjemme en sommer. Maken til sutreunger nordmenn er. Har ikke reist noe sted og har ikke tenkt å reise heller. folk får takke seg sjøl at tallene er som de er. Anonymkode: f8518...5e9 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja egoismen er stor. En bare må på ferie, en bare må reise uansett hvordan situasjonen er i landet og verden. Alle hadde overlevd ved å vært hjemme en sommer. Maken til sutreunger nordmenn er. Har ikke reist noe sted og har ikke tenkt å reise heller. folk får takke seg sjøl at tallene er som de er. Anonymkode: f8518...5e9 Planen min var å ikke komme hjem til Norge da men nå må jeg se meg om her etter jobb har bare innsett at jeg ikke trives her. Dårlig vær, fattig på vær rett og slett. Lange mørke vintre. Anstrengt kultur. Anonymkode: a439c...094 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Hvis du skal jobbe så kan du dra å jobbe. Det er regnet som nødvendig reise. Anonymkode: 099ff...130 1
Tiuren Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Planen min var å ikke komme hjem til Norge da men nå må jeg se meg om her etter jobb har bare innsett at jeg ikke trives her. Dårlig vær, fattig på vær rett og slett. Lange mørke vintre. Anstrengt kultur. Anonymkode: a439c...094 Det er jo lov å reise til de fleste land, men du må påregne karantene nås du bytter land. Men det er jo ikke noe stort problem? 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 20 minutter siden, Tiuren skrev: Det er jo lov å reise til de fleste land, men du må påregne karantene nås du bytter land. Men det er jo ikke noe stort problem? Reiseforsikringen gjelder vel ikke i røde land? Korona er jeg ikke redd for. Tar ikke på ting, holde det rent, gå med maske og ikke gå blandt store mengder. Tenker mer på ting jeg ikke kontrollerer som feks bilulykker, andre ulykker og tyveri Anonymkode: a439c...094
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reiseforsikringen gjelder vel ikke i røde land? Korona er jeg ikke redd for. Tar ikke på ting, holde det rent, gå med maske og ikke gå blandt store mengder. Tenker mer på ting jeg ikke kontrollerer som feks bilulykker, andre ulykker og tyveri Anonymkode: a439c...094 Hvis du skal flytte dit, må du vel kjøpe forsikring der uansett? Reiseforsikring er bare for kortere turer. Anonymkode: 9276a...86e 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Planen min var å ikke komme hjem til Norge da men nå må jeg se meg om her etter jobb har bare innsett at jeg ikke trives her. Dårlig vær, fattig på vær rett og slett. Lange mørke vintre. Anstrengt kultur. Anonymkode: a439c...094 Veldig enig det. Trives ikke jeg heller. Og under denne pandemien har jeg sett hvor egoistiske nordmenn er. Klager og klager og mange tar 0 hensyn til andre. Er ikke så farlig og smitte andre. Må på Harry tur, må få feste, vil ikke bruke munnbind , vil ikke akspetere karantene , vil ikke la seg teste på flyplassen osv osv. Meg meg meg . Lang vinter . Dyrt . Og en merkelig snillisme blant våre ledere. Ingenting får konsekvenser .» Stakkars ungdom«Skjønner at de fester for de fikk jo ikke russetid eller noe. «Skjønner jo at det et gøy med rave party i grotter. «Imorgen står sikkert nordmenn i kø på Harry handel. Ingen hører på de puslete rådene som myndighetene kommer med. Synd det er vanskelig og flytte på øyeblikket. Anonymkode: fdcb7...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig det. Trives ikke jeg heller. Og under denne pandemien har jeg sett hvor egoistiske nordmenn er. Klager og klager og mange tar 0 hensyn til andre. Er ikke så farlig og smitte andre. Må på Harry tur, må få feste, vil ikke bruke munnbind , vil ikke akspetere karantene , vil ikke la seg teste på flyplassen osv osv. Meg meg meg . Lang vinter . Dyrt . Og en merkelig snillisme blant våre ledere. Ingenting får konsekvenser .» Stakkars ungdom«Skjønner at de fester for de fikk jo ikke russetid eller noe. «Skjønner jo at det et gøy med rave party i grotter. «Imorgen står sikkert nordmenn i kø på Harry handel. Ingen hører på de puslete rådene som myndighetene kommer med. Synd det er vanskelig og flytte på øyeblikket. Anonymkode: fdcb7...6c6 du satt ord på det bra. Anonymkode: 312e8...f26 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig det. Trives ikke jeg heller. Og under denne pandemien har jeg sett hvor egoistiske nordmenn er. Klager og klager og mange tar 0 hensyn til andre. Er ikke så farlig og smitte andre. Må på Harry tur, må få feste, vil ikke bruke munnbind , vil ikke akspetere karantene , vil ikke la seg teste på flyplassen osv osv. Meg meg meg . Lang vinter . Dyrt . Og en merkelig snillisme blant våre ledere. Ingenting får konsekvenser .» Stakkars ungdom«Skjønner at de fester for de fikk jo ikke russetid eller noe. «Skjønner jo at det et gøy med rave party i grotter. «Imorgen står sikkert nordmenn i kø på Harry handel. Ingen hører på de puslete rådene som myndighetene kommer med. Synd det er vanskelig og flytte på øyeblikket. Anonymkode: fdcb7...6c6 Ja, mange nordmenn gir f. Og regjeringen er en haug med inkompetente tullinger. Ola og Kari nordmann gir f i hva som anbefales, her må det påbud til. Tenk hvis alle må bruke munnbind på kollektivtransport. Og bøter som svir for de som ikke gjør det. Jeg er faktisk enig med ts, det er så mye de kan gjøre . Hold grensen stengt, at man må i karantene uansett. Anonymkode: e4b88...992 3
Gjeste mann Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle ha jobb i utlandet men korona ødela alt og nå var det mulighet igjen, men siden landene ble røde igjen så blir jeg vel her værende da... i den helvetes vinteren i vintermørket. Jævla folk som bare MÅTTE på ferie så fort det åpnet seg. Jævla folk som måtte på ferie i Norge også, så fikk de i det minste ferie Anonymkode: a439c...094 Skyld på Erna ikke viruset Vet ikke hvilket land du har tenkt det til, men FHI i Danmark og Norge var enige om en avtale om reiseråd. Det hørtes flott ut, tenkte Helsedirektoratet i Norge og regjeringen i Danmark. Bra avtale. Så sitter regjeringen sammen og tenker at "nei, vi må vel gjøre dette strengere....?? Dermed bryter de avtalen med Danmark. Antagelig for å tekkes alle bekymrede rundt omkring (husk, de vil gjerne bli gjenvalgt) Dersom regjeringen hadde fulgt FHI og Helsedirektoratets anbefalinger og holdt fast på avtalen med Danmark så ville i dag Norges reiseråd sett ut slik. Dansker reiser nå fritt ut og inn av Sverige. Og guess what: Smitten er omtrent lik i Danmark som i Norge. Og kanskje danskene til og med har det bedre enne oss, mindre preget av frykt for smitte. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #13 Skrevet 5. september 2020 Skal man jobbe i utlandet er det ikke noe problem, og man trenger heller ikke tenke på reiseforsikring. I forsikringsøyemed er du regnet som bosatt et sted hvis du begynner å jobbe der, og da gjelder den ikke (du er ikke på reise lenger, du er jo faktisk hjemme i landet du jobber i), og man må uansett tegne lokal forsikring. Anonymkode: 5cb84...c72 1
Anbefalte innlegg