AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Kun på bildene foreldre viser frem. Jeg ba svigermor strikke noe barnet kan bruke når det har mer glede av det. Hentesett blir jo brukt maks et par ganger 😕 Anonymkode: 06879...2ba 7
Snabeltann Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Har strikket i tynn babyull, todelt, så barna mine brukte buksen til hentesettet mye som "longs" inne da vi kom hjem. Body og ullbuksen. Jakken brukte vi i vogna. Lurt at det ikke er så tykt og klumpete, da får du brukt det mye. 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Min brukte jakka og lua til hentesettet i tre måneder hun. Anonymkode: 4fd14...303 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Det er kjekt å kle den nyfødte opp i noe fint og hjemmestrikket. Men for all del, ingen stopper deg å reise hjem i en kjip body fra H&M. Anonymkode: 3db2c...3c9 14
LilleMy1989 Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Det blir gjerne brukt som yttertøy de første månedene 😊 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er kjekt å kle den nyfødte opp i noe fint og hjemmestrikket. Men for all del, ingen stopper deg å reise hjem i en kjip body fra H&M. Anonymkode: 3db2c...3c9 Ikke tenkt å bruke noen kjip body:) tenker god bambusull, eller eller. Iallfall noe som er utelukkende komfortabelt til baby og ikke bare instavennlig:) Anonymkode: 06879...2ba 14
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke tenkt å bruke noen kjip body:) tenker god bambusull, eller eller. Iallfall noe som er utelukkende komfortabelt til baby og ikke bare instavennlig:) Anonymkode: 06879...2ba Hvorfor bruke masse penger på bambusull som kun blir brukt 1-2 uker. Er ikke det like bortkastet? Hvorfor kan ikke svigermor få strikke noe, det er nok utrolig stas for henne. Anonymkode: 3db2c...3c9 15
ella_b Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er kjekt å kle den nyfødte opp i noe fint og hjemmestrikket. Men for all del, ingen stopper deg å reise hjem i en kjip body fra H&M. Anonymkode: 3db2c...3c9 Herregud, hva er problemet med bodyer fra H&M..? Eller er de kjipe spesifikt på den ene turen fra sykehuset? 28
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 Vi droppet hentesett med begge våre. Fikk masse hjemmestrikket, men de var for store til hjemreisen fra sykehuset. Begge våre er født på vinteren, så de har bare blitt puttet ned i en bilstolpose og kjørt hjem. Ingen som så hva de hadde på uansett. Kjøpte heller pene bambusullsett (body og bukse) til begge, som vi brukte masse etterpå, og som jeg tar vare på. Anonymkode: f9b8b...9c5 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, ella_b skrev: Herregud, hva er problemet med bodyer fra H&M..? Eller er de kjipe spesifikt på den ene turen fra sykehuset? Herregud, ro ned, kvinne. Har brukt min del av klær fra H&M. Fungerer utmerket, men det oser ikke akkurat kvalitet. Anonymkode: 3db2c...3c9 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 Brukte nesten hver dag første fire måneder. Men var ikke viktig for meg å ha et spesielt «hentesett», altså 😅 Men fikk det i gave og fikk veldig mye bruk ut av det, synes jeg. Anonymkode: 9f8d6...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 Jeg har ikke noe i mot hverken hm klær eller strikkede hentesett altså, men synes det er vanskelig med både str og komfort i strikket tøy. Svigermor skal få strikke - MASSE, så masse hun bare orker, men vil heller ha det når babyen er litt større:) Anonymkode: 06879...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe i mot hverken hm klær eller strikkede hentesett altså, men synes det er vanskelig med både str og komfort i strikket tøy. Svigermor skal få strikke - MASSE, så masse hun bare orker, men vil heller ha det når babyen er litt større:) Anonymkode: 06879...2ba Hvorfor tenker du at det er ukomfortabelt med myke, hjemmestrikkede klær? Babyene må jo ha mer enn ett lag når man er ute og trille, så hvorfor ikke hjemmestrikk? Er helt greit for meg at du ikke ønsker det, men synes det er en rar ting å reagere på at andre bruker? Hjemmestrikk er veldig stretchy og varer ofte lengre enn andre klær i den alderen. Anonymkode: 9f8d6...ab3 5
Kenelz Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 Kjøper ikke hentesett for at babyen skal bruke det mange ganger, men synes det er så koselig med noe super fint som kan rammes inn. Er bare for å ha det som minne og dekor «Babyens første klær». Alt det andre praktiske kjøper jeg det rimelig fra h&m for eks. som babyen kan bruke flere ganger. 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 Det er nok tradisjon eller noe symbolsk i det for mange. Vi hadde ikke hentesett til første barn. Til nr. to fikk vi et som ei koselig dame i nabolaget hadde strikket til babyen. Før vi fikk barn visste jeg ikke at hentesett var et begrep en gang, det er ikke tradisjon i hverken min eller mannens familie. Veldig koselig når vi likevel fikk et (vi brukte det ganske mye de første ukene, mens det fortsatt passet, og ikke bare hjem fra sykehuset). Men det er ikke noe vi ville vurdert å kjøpe selv, eller laget hvis vi hadde vært gode på sånt. Anonymkode: ea886...9d7 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, Kenelz skrev: Kjøper ikke hentesett for at babyen skal bruke det mange ganger, men synes det er så koselig med noe super fint som kan rammes inn. Er bare for å ha det som minne og dekor «Babyens første klær». Alt det andre praktiske kjøper jeg det rimelig fra h&m for eks. som babyen kan bruke flere ganger. Så utrolig fint:) Anonymkode: 06879...2ba 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #18 Skrevet 4. september 2020 Vi valgte et kjønnsnøytralt hentesett med lite «dill», hvit bukse og lue og lys linfarget jakke (lurt å ikke ha hvit overdel pga gulp), og det ble brukt daglig i 3 mnd. Ut over ulldressen fra Nøstebarn og skinnposen, så var det ingenting vi brukte så mye som det settet. Luen ble favorittluen til soving, og svigermor måtte strikke to til i større størrelser. Anonymkode: 41eb0...66f 2
Kenelz Skrevet 4. september 2020 #19 Skrevet 4. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Så utrolig fint:) Anonymkode: 06879...2ba Hentet fra google, men har tenkt å gjør noe lignende ❤️ Glemte å nevne at bildet ikke var mitt! 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #20 Skrevet 4. september 2020 Det er jo koselig med noe pent når man endelig skal få med seg barnet hjem. Praktisk tøy kan komme senere Anonymkode: 51dfe...e82 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå