Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2002 #1 Skrevet 19. september 2002 Hei! Har nå gått 5 dager over, og fikk 2 blå streker på graviditetstesten. Dette var jo ikke planlagt, har alltid hatt planer om å gifte meg først. Men nå skjedde det jo, og gleden er selvsagt stor. Fatter ikke helt at jeg har et barn i maven enda, men følelsen kommer vel. Hva nå? Bestiller jeg først time hos min fastlege, som deretter viser meg videre? Hvor lang tid før jeg forteller det til min sjef på jobb? Noe jeg bør tenke på og starte med av vitaminpiller osv (for å forhindre rykkmarksbrokk osv)? Etter hvor lang tid før man starter med ultralyd? Hva skjer med opparbeidet ferie? Dette får jeg i tillegg til permisjon? Og hvordan fungerer permisjonen - 10 mnd. 100% lønn, 12 mnd. 80% lønn? Og hva med pappa-permisjon. Kan vi selv bestemme når han vil ta denne? Forhåpentligvis går alt bra, og barnet kommer i slutten av mai! På forhånd takk for hjelpen! Hilsen en som virkelig ser frem mot å bli mamma!
viwi Skrevet 19. september 2002 #2 Skrevet 19. september 2002 Gratulerer!!! Du bør begynne å ta B-vit Folin- forebygger ryggmargsbrokk bl.a Du kan jo gå til fastlegen, men du trenger ikke. Du kan selv ta kontakt med helsesøster/jordmor og gå til henne på kontroller istedet for din lege. Jeg ville vente med å fortelle det til sjefen til jeg iallfall var 3-4 mnd på vei Er ikke så veldig sikker på det med ultralyd- hør med jordmora du!
Gjest motorrypa Skrevet 19. september 2002 #3 Skrevet 19. september 2002 gratulerer så mye. ting går vel ikke alltid som planlagt. men det kan vel vise seg å være til det beste. ville bare svare på det med ultralyden det skjer i mellom uke 18 og 20. det første jeg ville ha gjort er å begynne å ta folat. også ville jeg ha tatt kontakt med jordmor og lege. jo før jo heller. var til førstegangskontoll i uke 8 hos legen min. hilsen motorrypa 23+4
Amber Skrevet 19. september 2002 #4 Skrevet 19. september 2002 Fortell det ikke på jobben før du må. Det gjorde jeg, og angrer som en hund, da jeg er blitt diskriminert ved flere forhold. Fått skikkelig dårlig behandling...
Mina Skrevet 21. september 2002 #5 Skrevet 21. september 2002 Følte meg like grønn som deg, men slukte noen bøker om emne, og kan godt anbefale boka "På vei" av Gro Nylander. Ga meg masse nyttig info + historier med ulike sitausjoner du kan komme opp i.
*nora* Skrevet 21. september 2002 #6 Skrevet 21. september 2002 Ser du har fått mange fine svar, så da vil jeg bare gratulere deg så masse med frøet i magen, og lykke til i graviditeten!!
Thea Skrevet 21. september 2002 #7 Skrevet 21. september 2002 Jeg kan ikke hjelpe deg med noen av spørsmålene men GRATTIS MED BABY I MAGEN :D :D :D
Gjest BB Skrevet 23. september 2002 #8 Skrevet 23. september 2002 Hei gratulerer. Er i samme situasjon som deg ( 5/6) uker på vei. Ringte legen min i dag, og har fått time i morgen. Legen skulle sjekke at alt er ok, og for å konstantere svangerskapet. Når det gjelder vitaminer er det meningen at en skal begynne å spise b-vitaminer før en blir gravid for å forhindre ryggmargsbrokk, men alt kommer jo ikke som planlagt........ Jeg ville ha ventet med å fortelle sjefen på jobb om graviditeten etter 12 uker, for da er det jo rimelig sikkert at alt går bra. Ps!! helt enig at boka "på vei" er absolutt å anbefale Lykke til!!! :D
Krumeline Skrevet 25. september 2002 #9 Skrevet 25. september 2002 Må slutte meg til de andre å gratulere med graviditeten! Det er en merkelig følelse... Ofte føler man seg kanskje helt lik som før, men så har det jo skjedd noe helt utrolig inne i magen! Begge gangene jeg har vært gravid, så har jeg følt at alle kan se det på meg med en gang. Har erfart at det absolutt ikke stemmer. Familien får jo like sjokk hver gang.. Nå er jeg cirka 12 uker på vei og har fortalt det til den nærmeste familien, utenom den lille datteren vår på snart 4 år. Vi gleder oss sånn til å fortelle det til henne. Hun har mast om baby i lang tid allerede. Vil imidlertid ikke at hun skal få så lang ventetid... Jeg har ikke fortalt det på jobben ennå. Lykke til videre med den lille spiren. Krumeline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå