AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 I går spilte min 11 åring fotballkamp. Dommeren var en 14 år gammel gutt. Etter kampen kom moren til en på motstanderlaget bort til dommeren og klaget på at han ikke hadde dømt riktig på noen offside. Hvordan kan noen gjøre det mot en 14 åring? Har ikke linjedommere, så han må se alt selv. Hun fikk beskjed fra treneren våres at sånn oppførsel godtar vi ikke på våres bane og at det er barn som spiller og dømmer 😡😡 Anonymkode: 694be...4ed
Silva Pluvialis Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Hvorfor er en 14 åring dommer i det hele tatt? Burde ikke en voksen som er upartisk være dommer? 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Hvorfor er en 14 åring dommer i det hele tatt? Burde ikke en voksen som er upartisk være dommer? Men nå er det slik i denne tråden. Anonymkode: a013f...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Hvorfor er en 14 åring dommer i det hele tatt? Burde ikke en voksen som er upartisk være dommer? Er vanlig at barn og ungdommer dømmer. Problemet her er vel ikke det? Anonymkode: 694be...4ed 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 21 minutter siden, Uatskillelig skrev: Hvorfor er en 14 åring dommer i det hele tatt? Burde ikke en voksen som er upartisk være dommer? Fordi det er vanlig Anonymkode: 60b72...46d 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 24 minutter siden, Uatskillelig said: Hvorfor er en 14 åring dommer i det hele tatt? Burde ikke en voksen som er upartisk være dommer? En 14-åring kan også være upartisk. Dette gir også unge fotballdommere muligheten til å praktisere og øve seg, og er uvurderlig erfaring som de tar med seg videre i sine karrierer og liv. Anonymkode: feb51...b62 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Det er veldig ofte unge, engasjerte som selv spiller som velger å ta imot tilbud om dommerkurs og så blir de satt til å dømme yngre spillere. Jeg begynte selv å dømme kamper som 14-15åring og dømte en hel del både jentekamper og guttekamper som jente selv. Det var bemerkelsesverdig nok aldri spillerne, hverken guttene eller småjentene, som maste og klaget - det var konsekvent foreldrene som fikk seg til å rope og skjelle over de dummeste ting, enten det var om dømming eller til sine egne unger/andre spillere på laget. På et tidspunkt ba jeg en forelder gå og sette seg i bilen til kampen var ferdig, det skal ganske mye til for en ung jente å be en voksen gå vekk fra en situasjon men der har du altså nivået. Jeg hadde sjelden problemer og opplevde stort sett å få gode tilbakemeldinger fra både trenere og spillere, så det var ikke sånn om og gjøre. Anonymkode: 7b717...1be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå